Bekymret mor, Min datter drikker for lidt vand ;(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.132 visninger
20 svar
2 synes godt om
16. juni 2015

Love Angel

Profilbillede for Love Angel
Mor til 4

Hej 

ja jeg er meget bekymret hvor lidt min 10 måneder datter indtager vand. 

Jeg prøvet vand i nomal plastik krus, jeg prøvet vand i de baby/børne krus, jeg prøvet baby/børn krus med tut, jeg prøvet endda med sutteflaske. Intet hjælper hun drikker ekstrem meget lidt hver gang jeg tilbyder hende. Altså både til morgenmad,frokost og aftensmad og mellem måltider og der ud over. 

Men føler bare hun drikker meget meget lidt sådan i løbet af en hel dag. 

Har nogle der døjer det samme med deres børn? 

Erfaring og råd modtages med kyshånd 

på forhånd tak

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juni 2015

A-1995

Vi har nøjagtig det samme problem med sønnen på 13 mdr og har altid haft det. Vi er nede på 2 våde bleer i døgnet men OUH har sagt god for dette hvis han ellers er frisk og glad og ikke sløv og slap. De dage hvor han slet ikke har drukket kan jeg godt fonde på at give ham lidt saftevand, så drikker han nemlig lidt. De sidste par dage har han haft en tudkop som han har fået lov at gå rundt med selv imellem måltiderne og det har hjælper lidt kan jeg se på bleerne. Ellers får han også sodavandsis hvis den er helt gal.

Men hvis hun er frisk og glad og tisser skal du ikke være bekymret. 

Hvis hun er dehydreret vil hun ikke tisse og vil blive sløv og slatten.

og så sørg for at give mad der indeholder væske som grød, joghurt, smoothies osv ��

Anmeld Citér

16. juni 2015

Love Angel

Mor til 4
A-1995 skriver:

Vi har nøjagtig det samme problem med sønnen på 13 mdr og har altid haft det. Vi er nede på 2 våde bleer i døgnet men OUH har sagt god for dette hvis han ellers er frisk og glad og ikke sløv og slap. De dage hvor han slet ikke har drukket kan jeg godt fonde på at give ham lidt saftevand, så drikker han nemlig lidt. De sidste par dage har han haft en tudkop som han har fået lov at gå rundt med selv imellem måltiderne og det har hjælper lidt kan jeg se på bleerne. Ellers får han også sodavandsis hvis den er helt gal.

og så sørg for at give mad der indeholder væske som grød, joghurt, smoothies osv ��

Årh ja de kan virkelig bekymrer en de små der.

og gør jeg også hun få øllebrød med vand i og i alle de måltider jeg kan blande vand i gør jeg det også. Især øllebrød har jeg ikk lyst til at give slip på fordi det er der jeg har mulighed i at give hende masser af væske. Men ak jeg tænker også jeg ikk kan blive ved med kun at give øllebrød til frokost for hun skal jo ha andre varieret kost og øllebrød skal hun ikk arbejde meget for i forhold til udbrød stykker. 

Men føler jeg har svært ved at tænke at hun skal ha rugbrød stykker så hun kan lære at spise rugbrød i støre stykker end øllebrød der mere egner sig til bitte små babyer. Men vil heller proiterer at hun få vand derfor øllebrød køre jeg meget i i de sidste nogle uger. 

Og har prøvet at lader hende gå rundt og gør hvad hun vil med sutteflasken og det ikk fordi hun ikk kan finde ud af at drikke selv men hun vil heller lege med den. Nogle gange skal jeg lokke med legetøj før jeg kan få lidt i hende.

men tusind tak for svar

Anmeld Citér

16. juni 2015

Love Angel

Mor til 4
A-1995 skriver:

Og glemte at skrive at hun er vild glad hver dag og der er krudt i hende hehe hun er så aktiv og der er ikk en dag der skeler sig ad fra de andre dage. Og jeg kan også se på hendes bleer når hun har drukket og når hun ikk har. Men hun er frisk og glad uanset om bleerne har været tunge eller ej.

Anmeld Citér

16. juni 2015

Bshizzle

Hvad med saftevandet med lavt sukkerindhold? 

Tænker bare.. Hvis hun bare kan indtage væske med en smule smag i, så går Mor ikke og er så bekymret 

Anmeld Citér

16. juni 2015

Love Angel

Mor til 4
Bshizzle skriver:

Hvad med saftevandet med lavt sukkerindhold? 

Tænker bare.. Hvis hun bare kan indtage væske med en smule smag i, så går Mor ikke og er så bekymret 

Ja det siger nogle godt nok. Men det bare det jeg syntes at det for tidlig og lære hende at drikke ting der er søde i osv. Men ved ikk kan være man skal overveje det.

tak for svar

Anmeld Citér

16. juni 2015

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Har du overvejet at give hende lidt mælk?

Ved godt at de nye anbefalinger siger ingen mælk til børn under 1 år, men min datter havde også en periode hvor hun absolut nægtede at drikke vand. Sødmælk ville hun derimod hellere end gerne have i koppen Du kunne også prøve med lidt mme på kop, hvis du helst vil holde dig til anbefalingerne.

Anmeld Citér

16. juni 2015

Panther

Profilbillede for Panther

Hvor meget er "ekstremt lidt"?

Når hun spiser rugbrød (der jo er tørt), får hun så ikke lyst til at drikke mere, hvis du tilbyder ved hver anden bid el.l.?

Har hun våde bleer?

Jeg ville ikke vælge saftevand endnu, hvis det ikke er kritisk, for så ville jeg være bange for, at hun helt fravælger almindeligt vand.

Anmeld Citér

16. juni 2015

ErDetSnartNU

Hvis hun er i en alder hvor hun må få den slags kan du evt give hende vandholdige frugt og grøntsager? Fx agurk hvor der er meget vand i. 

Anmeld Citér

16. juni 2015

Love Angel

Mor til 4
MummiT skriver:

Har du overvejet at give hende lidt mælk?

Ved godt at de nye anbefalinger siger ingen mælk til børn under 1 år, men min datter havde også en periode hvor hun absolut nægtede at drikke vand. Sødmælk ville hun derimod hellere end gerne have i koppen Du kunne også prøve med lidt mme på kop, hvis du helst vil holde dig til anbefalingerne.

Har prøvet MMS på kop gider hun slet ikk have. Jeg ammer stadig en anelse. Det vil sige et par sug når hun skal sove mere bliver det ikk til. Nogle gange et par sug hver gang hun skal ud og sove men ikk ret tit. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.