Hvornår begyndte jeres barn at sidde og kravle osv

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.297 visninger
18 svar
7 synes godt om
15. juni 2015

A.y.y.y

Hej ville loge høre lidt om hvor pr jeres barn begyndte og sidde og kravle og gå? Og hvad gjorde i selv for det? Har en dreng på 6 måneder han ligger rigeligt på maven .. Men kan ikke sidde oppe selv endnu? Tænker om det er normal eller ? Hvad jeg evt kunne selv gøre for at han komme til at sidde selv hurtig og kravle osv.. Vil rigtig gerne ha han kunne gå når han skal starte i vuggestue.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. juni 2015

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
A.y.y.y skriver:

Hej ville loge høre lidt om hvor pr jeres barn begyndte og sidde og kravle og gå? Og hvad gjorde i selv for det? Har en dreng på 6 måneder han ligger rigeligt på maven .. Men kan ikke sidde oppe selv endnu? Tænker om det er normal eller ? Hvad jeg evt kunne selv gøre for at han komme til at sidde selv hurtig og kravle osv.. Vil rigtig gerne ha han kunne gå når han skal starte i vuggestue.

Min datter kunne sidde stabilt selv da hun var 6 måneder. Hun lærte at kravle og rejse sig op af ting ca på samme tid da hun var 7-7½ mdr. - Hun kom frem på maven fra 5 mdr. 

Nu er hun ca 11½ mdr og kan stå uden støtte, men går kun hvis hun holder nogen i hænderne, eller kan skubbe noget foran sig (alt fra sofabord til gåvogn ). 
HUn går i vuggestue og klarer sig altså fint med at kravle og gå når hun finder noget hun kan skubbe til. De større børn er så søde og tager hensyn til at hun altså er lidt mindre og ikke kan helt lige så meget som dem.

Hvornår skal din dreng starte i vuggestue? For det kan altså godt være at det er liiiige optimistisk nok at regne med at han kan gå når han skal starte

Anmeld Citér

15. juni 2015

(august)

Mine 3 piger har fulgtes nogenlunde ad, så de sad som 4/4,5mdr kravlede ca 7mdr, to gik selv uden støtte 10mdr og den sidste som 11,5mdr. 

Vi har leget og "trænet" i forhold til bogen "leg med din baby" og ellers hvad de synes har været sjovt, så ikke noget vildt. 

De to som gik ved 10mdr startede dog til babysvømning som hhv 2 og 3 mdr og hende som gik 11,5mdr startede først da hun var 7mdr, og hun havde væske i ørerne. 

Anmeld Citér

15. juni 2015

JH12

Min datter var 5 måneder da hun begyndte at sidde selv og møve/kravle rundt  

Anmeld Citér

15. juni 2015

A.y.y.y

MummiT skriver:

Min datter kunne sidde stabilt selv da hun var 6 måneder. Hun lærte at kravle og rejse sig op af ting ca på samme tid da hun var 7-7½ mdr. - Hun kom frem på maven fra 5 mdr. 

Nu er hun ca 11½ mdr og kan stå uden støtte, men går kun hvis hun holder nogen i hænderne, eller kan skubbe noget foran sig (alt fra sofabord til gåvogn ). 
HUn går i vuggestue og klarer sig altså fint med at kravle og gå når hun finder noget hun kan skubbe til. De større børn er så søde og tager hensyn til at hun altså er lidt mindre og ikke kan helt lige så meget som dem.

Hvornår skal din dreng starte i vuggestue? For det kan altså godt være at det er liiiige optimistisk nok at regne med at han kan gå når han skal starte

Okay der var da godt der skal han når han er 10-11 måneder ca 

Anmeld Citér

15. juni 2015

Chevro

A.y.y.y skriver:

Min søn har sat da han var 5-6 mdr - men gad hverken kravle eller gå før han var over et år

min datter derimod hun er lige blevet tre måneder, og kan hive sig selv pænt langt op, hun gider sku ikke ligge og glo ;-) Men vil være oppe og være med. 

Men tror det er SÅ forskelligt! Nogle børn er stærke, nogle er dovne osv.  

Anmeld Citér

15. juni 2015

snuskesmor

Jer hvis babyer sad ved 5-6 mnd, kunde de også selv sætte sig op?

Anmeld Citér

15. juni 2015

Sissel

Kan ikke huske det med den ældste, men min dreng han kunne ikke sidde selv da han startede i dagpleje da han var 8 mdr og han gik inden han var et år.. 

Min pige som nu er 6 mdr, hun kan rulle og det er så det.. Det er ikke sundt at træne dem til at sidde før de selv kan det. Lad dem tage den tid det tar.. Det skal nok komme. Det ene er ikke mere normalt end det andet.. 

Anmeld Citér

15. juni 2015

Panther

Profilbillede for Panther

Enig med Sissel - lad ham ikke sidde selv (i hvert fald ikke meget), før han selv kan sætte sig op. Det er kroppens måde at fortælle, at han er klar.

Jeg ville heller ikke være nervøs for, om han kan gå eller ej, når han starter vuggestuen. Så længe han kan kravle, er det fint (synes jeg, da han så kan komme lidt rundt selv).

Der er i øvrigt et meget vidt spænd for, hvad der er "normalt", når det gælder grovmotorisk udvikling. Nogle babyer fokuserer på andre ting hurtigere (finmotorik, sociale kompetencer etc) og lader grovmotorikken vente lidt. 

Anmeld Citér

15. juni 2015

JH12

snuskesmor skriver:

Jer hvis babyer sad ved 5-6 mnd, kunde de også selv sætte sig op?

Ja min datter kom selv op og sidde, 5 måneder.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.