At holde ventetiden ud!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.125 visninger
8 svar
5 synes godt om
14. juni 2015

Anonym trådstarter

Vi er blevet enige om at starte PB til næste sommer  Og vi glæder os begge meget! Jeg drømte i nat at vi var blevet forældre til en lille pige, og da jeg vågnede var jeg på vej ud og gå en tur med barnevognen  Var helt glad og varm indeni da jeg vågnede, og blev faktisk herre sur og skuffet da jeg fandt ud af at det bare var en drøm...

Hvis det bliver ved på denne måde kommer det næste år til at gå meeeeeeeget langsomt... Så, er der noget I andre har gjort for at gøre ventetiden tålelig? Har I købt ting, forberedt noget på forhånd, syet/strikket eller lign? Tænker om man kan gøre nogle ting så man føler at man er "i gang" med PB uden egentlig helt at være det

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juni 2015

Anonym trådstarter

OBS! Det skal være ting der heller ikke afslører noget for venner og familie

Anmeld Citér

14. juni 2015

MMOGM

Tillykke med at i har aftalt at starte pb 

først vil jeg sige at jeg sagtens kan forstå at du/i glæder jer som sindsyge  det er jo så fantastisk! 

Mit råd til at få "tiden til at gå" er at jeg synes i skal fokusere på hinanden, og den "sidste" tid i nu vil have med hinanden alene  det savner jeg at min kæreste og jeg kunne have gjort (vores første var ikke planlagt, og vi havde været sammen 1 år da jeg blev gravid)  men tror ikke jeg ville købe ting eller lign. Tror faktisk bare det vil gøre det hele værre 

held og lykke når tiden kommer 

Anmeld Citér

14. juni 2015

fo82

Uuuh... Jeg må råde dig til at slå koldt vand i blodet og tage en dag af gangen - ellers bliver du vanvittig, et år føles som lang tid, men hvis du begynder at "forberede" allerede nu, så er der rigtig lang vej til de to streger hvis de ikke kommer i første forsøg.

så lev livet som du plejer alt andet er at pine dig selv... 

Men du kan jo øve dig i at hækle :-P det har jeg gjort  ;-)

Anmeld Citér

14. juni 2015

Anonym trådstarter

I har nok ret - at forberede ville gøre det endnu mere nervepirrende, og hvis så ikke det går så hurtigt som man jo håber på, så slår det måske lidt hårdere end hvis man bare havde taget én dag ad gangen

Må prøve at glemme det så - det er bare sååå svært

Anmeld Citér

14. juni 2015

MorTilN

Stort tillykke med den planlagte PB start.

Vi planlage startdato sidste år og skal starte her til sommer. Jeg brugte mange måneder på at undersøg og finde de ting vi gerne ville købe og lavet et buget over tingene og hvor vi kan få det billigst.

Men husk hinanden og nyd jeres tosomhed så meget i kan, det er vi først begyndt på rigtigt her for et par måneder siden fordi vi bare har været så fokuseret på at tiden skulle gå så vi kunne komme i gang og det fortryder jeg lidt nu.

Anmeld Citér

14. juni 2015

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Tillykke med beslutningen om PB 

Du kan i mellemtiden øve dig i dine færdigheder indenfor diverse håndarbejder at strikke små trøjer kan du godt uden det afslører særlig meget: for- og bagstykke og to ærmestykker. 

Generelt vil jeg også som andre siger anbefale at bruge noget tid sammen. Skrab pengene sammen og rejs. Lav kæreste aftner. Bio og restaurent. 

Så kan I jo iøvrigt starte med at spare op til diverse ting. Nu ved jeg godt at det er utrolig forskelligt hvad man bruger, men vi brugte fx 24.000 kr inden jeg fødte. Det er jo rart så at have nogle penge at tage af.

Anmeld Citér

14. juni 2015

SMC

Jeg forstår dig så udemærket. Vi besluttede i januar, at vi ville starte til april, og lige siden har vi snakket om det. Jeg fik meget hjælp af at læse med herinde, men ville ikke kunne have klaret at gøre det et helt år. Nu hvor vi er kommet igang synes jeg ikke det er lettere. Vi skal igang med 3. forsøg. 

Min krop blev først klar omkring januar, men så gik den også helt amok. Håber dt bedste for Jer og held og lykke. Jeg læser med her, for at få gode ideer. 

Anmeld Citér

15. juni 2015

Anna8

Iiiih kan godt forstå dig!

Er selv lidt i samme situation. Vi starter i starten af 2016, og jeg synes der er en evighed til! Og det er endda min egen skyld, da jeg har planlagt udvekslingsrejse (en kortere en) i starten af 2016, som vi lige er nødt til at nærme os meget kraftigt eller få overstået, før vi går i gang.
Jeg kan virkelig heller ikke vente, og det er også derfor jeg er begyndt at læse med herinde, vil jeg tro :-)

Jeg købte allerede omkring jul en lille hue. Men det vil jeg ikke anbefale. Kan ikke lade være at være lidt overtroisk - at det så er derfor, hvis det nu ikke lige lykkedes 

Men jeg ved ikke hvad man skal gøre. Synes det med at rejse, som de andre siger, er en god ide. Tage nogle ture man måske tænker, er lidt kompliceret med børn.
Fyre den af med veninderne, og nyde dét.
Jeg læser lidt med, for at få gode tips ;-)

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.