Godnat-flaske stop. - Hvordan?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. juni 2015

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
God-mor skriver:

Men hvis du mærker at hun er lidt ligeglad med flasken så havde jeg bare stoppet fra den ene dag til den anden og bare givet noget i kop. Med hensyn til det med tandbørstningen kan man jo bare vente med tandbørstningen efter aftenflasken. Fordi kan godt forstå at hun ikke skal have mælk efter tandbørstning. 

Sandt nok. Jeg venter dog til hun bliver 1 år. Mest fordi vi skal sydpå ugen inden (Kommer hjem dagen før hendes fødselsdag) og for at være sikker på at hun får nok væske så vil jeg ikke tage flasken der.

Mht tandbørstning så har hun indtil nu fået flasken efter. Men det er også fordi at den beroligende effekt ellers ville være helt forsvundet. - Hun synes det er en fest at få børstet tænder og griner fra start til slut

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juni 2015

MamaGulloev

hannetheis skriver:

jeg ville skære ned på mængden hun får. Så hun til sidst nærmest ikke får mere end 20 ml.

Det var også en god idé, tak for svar

Anmeld Citér

10. juni 2015

Sprit25

Hvor meget spiser hun? Altså af den flaske? 

Anmeld Citér

10. juni 2015

TNBC

MummiT skriver:

Fordi jeg mener man er for gammel til sutteflaske når man bliver 1 år. 

Og fordi mælk (både komælk og erstatning) er skidt for tænderne når det gives efter tandbørstning.

Og fordi den beroligende effekt hvor hun bare lagde sig til at sove er lidt forsvundet

Her får hun den før tænderne bliver børstet.

Anmeld Citér

10. juni 2015

Malthe2010

MummiT skriver:

Ja, hvordan gør man lige når man skal sige stop til godnat-flasken?

Der er nu under en måned til at Lenora bliver et år, dermed til at vi skal sige farvel til alt hvad der hedder sutteflaske og mme.

Men hvordan kringler jeg den lige?

Jeg har tænkt at hun måske kan få lidt vand inden sengetid i stedet eller måske en tudekop med vand med i seng så hun kan drikke vand næsten som hun plejer at drikke mme. Men er lidt i tvivl om hvad der er bedst. Og om der måske er en nemmere metode jeg slet ikke har overvejet?

Jeg syntes det er fint i vil stoppe med flasken, det ville jeg ønske vi havde gjort, længe før end vi gjorde, for her endte det med bare at blive en vane og ikke et egenligt behov! Det tog nøjagtig 3 dage så sov han igennem uden problemer. Vi fjernede den simpelthen bare, tog smilet på ved putning og masser af tålmodighed i baglommen, puttede ham, hvorefter han skreg og var hysterisk i en halv time (ikke ked af det, men gal over ikke af få sin flaske) derefter sov han, næste aften tog det 20 min og 3. Aften sov han.... 

Så mit råd ville være, "kold tyrker" masser af kærlighed, og godt med tålmodighed! Og stå fast i beslutningen! I kan sagtens vinde den, men det kan blive hårdt!

held og lykke med det!

Anmeld Citér

10. juni 2015

Frk.S

Vi gjorde det at vi for hver dag puttede mindre og mindre MME i, og der gik ikke mange dage før hun så selv afviste den. 

Anmeld Citér

10. juni 2015

MamaGulloev

Sprit25 skriver:

Hvor meget spiser hun? Altså af den flaske? 

150-200 ml. Jeg laver altid bare en hel brik fordi det er nemmest.

Anmeld Citér

10. juni 2015

Sprit25

MummiT skriver:

150-200 ml. Jeg laver altid bare en hel brik fordi det er nemmest.

Så tænker jeg hun stadig har brug for det

Anmeld Citér

10. juni 2015

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Her tager min datter jo slet ikke flaske eller sut. Så efter ammestop er det blevet til yoghurt.

hun får primært bananyoghurt(ved ikke hvordan du har det med sukker i den slags). Det spiser hun ca 1-1 1/2 dl lige inden tandbørstning og putning(foran tv'et med mor og far). Med mælk til ved siden af.

Det giver lige en rar mæthedsfornemmelse så hun bliver dejlig træt og mæt og klar til putning

Anmeld Citér

10. juni 2015

MamaGulloev

SDD skriver:

Her tager min datter jo slet ikke flaske eller sut. Så efter ammestop er det blevet til yoghurt.

hun får primært bananyoghurt(ved ikke hvordan du har det med sukker i den slags). Det spiser hun ca 1-1 1/2 dl lige inden tandbørstning og putning(foran tv'et med mor og far). Med mælk til ved siden af.

Det giver lige en rar mæthedsfornemmelse så hun bliver dejlig træt og mæt og klar til putning

Hehe min datter har (næsten) altid været på flaske og har taget sut fra starten, så det problem har jeg ikke

Men jeg forsøger at begrænse hendes sukker indtag så meget som muligt. - Særligt fordi jeg selv overhovedet ikke spiser sukker, så sukker hver dag er totalt no-go

Men jeg tænker også at det primæt er det hyggelige og trygge ved en flaske-tår hun vil komme til at savne. Vi starter med at spise kun en time inden sengetid og det tager gerne 30 minutter. Så tænker det er begrænset hvor sulten hun er ved sengetid.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.