MummiT skriver:
Ja, hvordan gør man lige når man skal sige stop til godnat-flasken?
Der er nu under en måned til at Lenora bliver et år, dermed til at vi skal sige farvel til alt hvad der hedder sutteflaske og mme.
Men hvordan kringler jeg den lige?
Jeg har tænkt at hun måske kan få lidt vand inden sengetid i stedet eller måske en tudekop med vand med i seng så hun kan drikke vand næsten som hun plejer at drikke mme. Men er lidt i tvivl om hvad der er bedst. Og om der måske er en nemmere metode jeg slet ikke har overvejet?
Jeg syntes det er fint i vil stoppe med flasken, det ville jeg ønske vi havde gjort, længe før end vi gjorde, for her endte det med bare at blive en vane og ikke et egenligt behov! Det tog nøjagtig 3 dage så sov han igennem uden problemer. Vi fjernede den simpelthen bare, tog smilet på ved putning og masser af tålmodighed i baglommen, puttede ham, hvorefter han skreg og var hysterisk i en halv time (ikke ked af det, men gal over ikke af få sin flaske) derefter sov han, næste aften tog det 20 min og 3. Aften sov han....
Så mit råd ville være, "kold tyrker" masser af kærlighed, og godt med tålmodighed! Og stå fast i beslutningen! I kan sagtens vinde den, men det kan blive hårdt!
held og lykke med det!
Anmeld
Citér