Godnat-flaske stop. - Hvordan?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.836 visninger
20 svar
11 synes godt om
10. juni 2015

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Ja, hvordan gør man lige når man skal sige stop til godnat-flasken?

Der er nu under en måned til at Lenora bliver et år, dermed til at vi skal sige farvel til alt hvad der hedder sutteflaske og mme.

Men hvordan kringler jeg den lige?

Jeg har tænkt at hun måske kan få lidt vand inden sengetid i stedet eller måske en tudekop med vand med i seng så hun kan drikke vand næsten som hun plejer at drikke mme. Men er lidt i tvivl om hvad der er bedst. Og om der måske er en nemmere metode jeg slet ikke har overvejet?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juni 2015

MKBP

Profilbillede for MKBP

Er der en særlig grund til at du vil stoppe ? Min dreng fylder 1 år i næste uge og jeg påtænker at fortsætte med godnat flasken lidt endnu :-)

//Mette

Anmeld Citér

10. juni 2015

Mor11

Profilbillede for Mor11

1: i behøver ikke stoppe bare fordi hun rammer 1år. Hvis det virker til at være vigtigt for at hun kan finde ro om aftenen, så behold den til hun virker klar.

2: du kan fase den ud ved at lave mme'en tyndere og tyndere så det til sidst blot er vand. Måske vil hun så slet ikke have den, eller måske kan i så nøjes med et glas med vand inden sengetid  

Her stoppede vi vidst ved 14-15mdr. Vi besluttede en aften at vi syntes han var klar, så der blev tilbudt et glas vand og så brugte vi lidt længere tid på putning ved at holde i hånd og synge, og så gik det fint  

Anmeld Citér

10. juni 2015

TNBC

MummiT skriver:

Der er nu under en måned til at Lenora bliver et år, dermed til at vi skal sige farvel til alt hvad der hedder sutteflaske og mme.

Jeg har tænkt at hun måske kan få lidt vand inden sengetid i stedet eller måske en tudekop med vand med i seng så hun kan drikke vand næsten som hun plejer at drikke mme. Men er lidt i tvivl om hvad der er bedst. Og om der måske er en nemmere metode jeg slet ikke har overvejet?

Hvorfor vil du stoppe flasken bare fordi hun fylder 1? 

Her er hun snart 16måneder og fåf tre flaske mælk om dagen, ganske almindelig  mælk som vi drikker. Den sidste mellem 7 og 8 o  aftenen.

Anmeld Citér

10. juni 2015

God-mor

MummiT skriver:

Hvorfor skal hun fratages flasken fordi hun bliver 1 år om lidt? 

Vi gjorde det at vi tog flasken fra vores i forbindelse med at vi rejste på udenlandsferie. Så den blev taget fra den ene dag til den anden og det gik fint. Vi gav så bare mælk eller vand i kop inden sengetid. Vores var 19 måneder da vi valgte at tage den fra hende. 

Anmeld Citér

10. juni 2015

MamaGulloev

MKBP skriver:

Er der en særlig grund til at du vil stoppe ? Min dreng fylder 1 år i næste uge og jeg påtænker at fortsætte med godnat flasken lidt endnu :-)

//Mette

Det er fordi jeg mener at når man er 1 år så er man ved at være for stor til sutteflaske. Og det der med mme og alm mælk efter tandbørstning er skidt for tænderne og risikere at give huller.

Hun plejede at bare lægge sig til at sove efter den flaske men er nu begyndt at hoppe rundt i sengen alligevel når jeg er gået ud af værelset, så jeg kan ikke rigtig se hvilket formål det tjener at blive ved, udover at øge risikoen for huller i tænderne.

Anmeld Citér

10. juni 2015

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
MummiT skriver:

jeg ville skære ned på mængden hun får. Så hun til sidst nærmest ikke får mere end 20 ml.

Anmeld Citér

10. juni 2015

MamaGulloev

Mor11 skriver:

1: i behøver ikke stoppe bare fordi hun rammer 1år. Hvis det virker til at være vigtigt for at hun kan finde ro om aftenen, så behold den til hun virker klar.

2: du kan fase den ud ved at lave mme'en tyndere og tyndere så det til sidst blot er vand. Måske vil hun så slet ikke have den, eller måske kan i så nøjes med et glas med vand inden sengetid  

Her stoppede vi vidst ved 14-15mdr. Vi besluttede en aften at vi syntes han var klar, så der blev tilbudt et glas vand og så brugte vi lidt længere tid på putning ved at holde i hånd og synge, og så gik det fint  

Jeg ved godt at det ikke er nødvendigt at stoppe, men jeg mener at man er for stor til sutteflaske når man bliver 1 år. - Og min sp støtter rigtig meget op om det.

Og så virker den ikke så vigtig igen længere, da hun alligevel rejser sig op og hopper i sengen så snart døren er lukket. Modsat før hvor hun bare lagde sig til at sove med det samme.

Tak for råd. Det kan godt være det skal prøves

Anmeld Citér

10. juni 2015

God-mor

MummiT skriver:

Det er fordi jeg mener at når man er 1 år så er man ved at være for stor til sutteflaske. Og det der med mme og alm mælk efter tandbørstning er skidt for tænderne og risikere at give huller.

Hun plejede at bare lægge sig til at sove efter den flaske men er nu begyndt at hoppe rundt i sengen alligevel når jeg er gået ud af værelset, så jeg kan ikke rigtig se hvilket formål det tjener at blive ved, udover at øge risikoen for huller i tænderne.

Men hvis du mærker at hun er lidt ligeglad med flasken så havde jeg bare stoppet fra den ene dag til den anden og bare givet noget i kop. Med hensyn til det med tandbørstningen kan man jo bare vente med tandbørstningen efter aftenflasken. Fordi kan godt forstå at hun ikke skal have mælk efter tandbørstning. 

Anmeld Citér

10. juni 2015

MamaGulloev

Yurie skriver:

Hvorfor vil du stoppe flasken bare fordi hun fylder 1? 

Her er hun snart 16måneder og fåf tre flaske mælk om dagen, ganske almindelig  mælk som vi drikker. Den sidste mellem 7 og 8 o  aftenen.

Fordi jeg mener man er for gammel til sutteflaske når man bliver 1 år. 

Og fordi mælk (både komælk og erstatning) er skidt for tænderne når det gives efter tandbørstning.

Og fordi den beroligende effekt hvor hun bare lagde sig til at sove er lidt forsvundet

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.