Hej derude...
Jeg har i lang tid gået og funderet over mit venskab med mine to nærmeste veninder, og nu skriver jeg herinde for at komme af med de tanker og eventuelt høre hvad I måtte have af gode råd etc. Det forholder sig således at jeg de sidste to år bare har mistet noget for mine veninder. Jeg kan huske dengang vi var udadskillige, og jeg elskede dem så højt, og jeg savner disse tider. For mit vedkommende begyndte det at gå dårligt da jeg oplevede en slem krise i mit liv som følge af stress på arbejde og i hverdagen, og et (da) meget turbulent forhold til min kæreste. Jeg ville mere end hvad jeg kunne, og det bed mig godt og grundigt i bagdelen. I denne periode skuffede de mig, det var lidt som om jeg så det grimme i deres personligheder, en side jeg bestemt ikke brød mig om. Da jeg havde allermest brug for kærlige veninder, oplevede jeg at de var så stride mod mig. Jeg skulle fx bruge tid på at forklare hvorfor jeg ikke deltog i nogle ting mere etc. Efterfølgende fandt jeg ud af at en af dem endda overfor andre veninder havde sagt at vi ikke snakkede sammen mere, imens jeg stadig anså hende som veninde på trods af at kontakten blev mindre. De stoppede med at invitere mig til fælles arrangementer, selvom at jeg havde meldt ud at jeg gerne ville inviteres og så sige fra i fald det blev for meget. Jeg har hele tiden vidst at de to ikke var de mest forstående og rummelige typer, men jeg havde ikke forventet at de ville være sådan overfor mig.
Derudover har jeg fået en søn fornyligt og allerede da jeg var gravid begyndte de igen at "analysere" venskabet, ville det være det samme som før etc. Hvortil jeg ikke havde skænket det en tanke, og tænkt at selvfølgelig kunne vi fortsat være venner. Jeg føler lidt at de laver kontrakter på venskabet, og hvis ikke man overholder nogle bestemte regler, så bliver man bare lukket ude. I mine øjne er det smukke ved et venskab netop at man følger hinanden i livet, og antallet af kontakten (digitalt som fysisk) er ikke afgørende for venskabets eksistens.
I dag sidder jeg med en følelse af at jeg bare ikke kan glemme det svigt, men samtidig ved jeg ikke om jeg bør nævne det for dem, ærligt talt er jeg også bange for dem og reaktionen. Sidder og overvejer om jeg skal lade det glide ud i sandet med tiden? Jeg ønsker at få de følelser tilbage, men jeg tvivler på at det er muligt, da jeg i dag ser anderledes på dem, de er umodne, usympatiske og har så nemt ved at blive tøsefornærmet at jeg ikke magter det.
Har nogen oplevet lignende? Eller bare nogen som har et godt råd, eller kan give mig en anden vinkel på det?Jeg er fastlåst og det fylder meget i mit hoved
Anmeld
Citér