pseudo tvillinger og kejsersnit

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.286 visninger
2 svar
0 synes godt om
10. juni 2015

Anonym trådstarter

vi har en mistanke om at jeg er blevet gravid igen og jeg ved ikke hvad jeg skal gøre.

Vi har i forvejen to børn og de vil være ca. 1 1/2 og 6 år ved termin. De er begge født ved kejsersnit og jeg vil derfor skulle føde ved kejsersnit igen. Jeg var hurtigt frisk efter den yngstes fødsel men jeg kan stadig huske hvordan jeg ikke måtte løfte mere end babys vægt.

Er der nogen forældre til pseudo tvillinger der vil fortælle om fordele og ulemper ved at få børn så tæt på hinanden - og gerne om forskellen mellem børnenes fødsler?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juni 2015

(august)

Har pseudoer med knap 17mdr mellem. Noget af dem som var hårdest var at have to babyer på hver sit stadige og som begge to har brug for mor rigtig meget. Mine er født vaginalt begge to og forskellene var 30t vs 6,5t, første gang blev jeg syet en del og med den anden et lille sting bare lige for at være sikke. Første gang kom vi ikke udenfor en dør i 14 dage og kunne næsten ikke gå pga stingene anden gang var det bare af sted med os, den "store" skulle jo passe sin vugge stue. 

De er nu knap 5 og 3,5 år og har det mest fantastiske forhold til hinanden og kunne ikke forestille mig det anderledes. 

Held og lykke med det. 

Anmeld Citér

10. juni 2015

Babyklar87

Profilbillede for Babyklar87

Hejsa.

Der er 21 måneder i mellem mine to børn. 

Første gang røg jeg ind til et akut kejsersnit efter 13 timer. Anden gang fik jeg også en kejsersnit, men ikke akut. Grunden var at jeg havde været i fødsel i 49 timer uden fremgang og derfor blev der besluttet at lave endnu et kejsersnit. 

Jeg er begge gange kommet rigtig hurtigt på benene. Men en af de svære ting for mig var, at jeg ikke måtte løfte vores søn de første 6 uger efter kejsersnittet med vores datter. Jeg følte lidt at jeg kom længere væk fra ham i den periode, fordi jeg ikke kunne opfylde hans ønske om at tage ham op. Jeg forsøgte at kompensere ved at sætte mig rigtig meget på gulvet, så han kunne komme hen og kramme og hygge med mig, men det er bare ikke det samme. 

Men når jeg ser bort fra de første 6 uger, så synes jeg faktisk at det hele kørte på skinner. Der er selvfølgelig dage/perioder der er mere hårde end andre, alt afhængig af børnenes nattesøvn, men i det store hele, synes jeg også det har været en fantastisk tid at have to små børn på samme tid. 

De er i dag 5 og snart 7 år og det har et rigtig godt bånd til hinanden. Jeg kan mærke at de virkelig nyder at have hinanden og jeg synes kun at det hele er blevet nemmere med tiden, jo større de er blevet og jo mere selvhjulpne de er.  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.