Forslag til sukkerfri fødselsdagshurlumhej

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. juli 2015

lineog4

A. Nonymsen skriver:

Nu fik jeg endeligt taget mig sammen til at vi skal lave den. Den står til hævning nu, dog med sukker, nutella og det hele 

men må lige høre, dejen er meget klistret, bruger du bare ekstra af den (i mine øjne) dyre hvedemel, eller går det hvis man bruge ganske alm mel?

Tipo 00 er helt almindelig hvedemel. I det italienske er der bare et højere glutenindhold end i det danske og det har derfor end større hævekraft. Du kan sagtens lave dejen med alm hvedemel og durum, du vil så bare opleve den ikke får helt samme luft

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juli 2015

A. Nonymsen

lineog4 skriver:

Tipo 00 er helt almindelig hvedemel. I det italienske er der bare et højere glutenindhold end i det danske og det har derfor end større hævekraft. Du kan sagtens lave dejen med alm hvedemel og durum, du vil så bare opleve den ikke får helt samme luft

Arh det må jeg gøre næste gang så... Vi laver en nutella til fredags guf i aften, og ville prøve puzza udgaven til vi får frokost gæster søndag

tusind tak

Anmeld Citér

27. juli 2015

M (:

Nu fik jeg endeligt taget mig sammen til at vi skal lave den. Den står til hævning nu, dog med sukker, nutella og det hele 

men må lige høre, dejen er meget klistret, bruger du bare ekstra af den (i mine øjne) dyre hvedemel, eller går det hvis man bruge ganske alm mel?

Jeg bruger helt almindelig mel - og man kan også sagtens lave den med 100% alm mel (: 

Håber det var en succes?

Anmeld Citér

27. juli 2015

tarkoflen

M (: skriver:

Pizza-stjerne! 

Den ser lækker ud den skal jeg prøve! Har en veninde der har lavet den med grøn pesto og den så godt nok også lækker ud

Anmeld Citér

27. juli 2015

A. Nonymsen

Jeg bruger helt almindelig mel - og man kan også sagtens lave den med 100% alm mel (: 

Håber det var en succes?

Det var det ikke blev for nærig med nutellaen.. Lavede kun to tynde nutella lag, og havde brugt et halvt glas  så den blev lidt tør... 

Den med pizza fyld var til gengæld rigtig god, puttede også lidt peperoni i, mums 

Anmeld Citér

27. juli 2015

M (:

tarkoflen skriver:

Den ser lækker ud den skal jeg prøve! Har en veninde der har lavet den med grøn pesto og den så godt nok også lækker ud

Den er så lækker! Hjalte elsker at hjælpe med at både bage og spise den! 

Anmeld Citér

27. juli 2015

M (:

A. Nonymsen skriver:

Det var det ikke blev for nærig med nutellaen.. Lavede kun to tynde nutella lag, og havde brugt et halvt glas  så den blev lidt tør... 

Den med pizza fyld var til gengæld rigtig god, puttede også lidt peperoni i, mums 

Ja, der skal meget mere fyld i end man umiddelbart lige gætter på 

men godt at pizzaen var et hit! 

Anmeld Citér

27. juli 2015

tarkoflen

Den er så lækker! Hjalte elsker at hjælpe med at både bage og spise den! 

Er den ikke bøvlet at lave? 

Thea hjalp med at skylle broccoli i dag og havde en fest! Det er skønt at de gider med i køkkenet de skønne banditter 

Anmeld Citér

28. juli 2015

M (:

tarkoflen skriver:

Er den ikke bøvlet at lave? 

Thea hjalp med at skylle broccoli i dag og havde en fest! Det er skønt at de gider med i køkkenet de skønne banditter 

Nej det er mega nemt. Man laver fire cirkler af dejen, og lægger dem sammen som en lagkage med fyld mellem lagene. Der lukkes tæt i kanterne. Derefter markeres en cirkel i midten, og der skæres 16 snit ligeligt rundt om midten. To og to foldes de 16 vinger 2 gange rundt om sig selv og trykkes sammen. Hvis du tager et sæt af to vinger skal den højre vinge snoes højre om sig selv og den venstre venstre om sig selv. Så klemmes spidserne sammen. Og bum, så er den færdig! 

Anmeld Citér

28. juli 2015

Lunae

Den ligger måske lidt op af melonen, men er nu alligevel anderledes. Jeg brugte den til min søns 2 års fødselsdag i børneren og tænker at den kan varieres på et utal af måder

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.