Forslag til sukkerfri fødselsdagshurlumhej

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19.485 visninger
19 svar
12 synes godt om
9. juni 2015

sne190810

Godaften 

De to store piger herhjemme fylder 6 år på torsdag, og vil selvfølgelige gerne have noget med over og dele ud i børnehaven. Kreativitet på den plan, er iiiikkke heeeelt min stærke side, derfor spørger jeg jer - har i nogle gode forslag? 

Eneste krav er såmænd "bare" at det ee sukkerfrit og til at transporter enten på ladcykel eller offentlig transport. 

Udhulede vandmeloner og diverse frugtspyd får de til deres børnefødselsdag hos deres mor, så gerne noget andet end det. 

... Og sidste info, så har jeg fri hele dagen i morgen til både at handle og lave det, så tid til forberedelse er ikke et issue. :-) 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juni 2015

MoarMoar

Banan is se link  http://www.madbanditten.dk/2014/07/29/tre-sunde-sommer-is-paa-pind/

Du behøver jo ikke at putte chokolade på :-)

Anmeld Citér

9. juni 2015

MM00

Jeg tænker en sund slik pose.

Her er der nogle forslag til hvad du kunne putte i

En pakke rosiner

En frugt stang

Tørrede frugter 

Et stykke frugt (nogle gange kan man få mini bananer) 

En lille bolle

En ostehaps (kan også selv lave af et alm stykke ost)

En sund kiks eller hjemmelavet knækbrød

Man kan også lave en frugt pose i de der oppustelig poser også putte nogle forskellig stykker frugt i.

Håber du kunne bruge nogle af forslagene.  

Anmeld Citér

9. juni 2015

M (:

sne190810 skriver:

Godaften 

De to store piger herhjemme fylder 6 år på torsdag, og vil selvfølgelige gerne have noget med over og dele ud i børnehaven. Kreativitet på den plan, er iiiikkke heeeelt min stærke side, derfor spørger jeg jer - har i nogle gode forslag? 

Eneste krav er såmænd "bare" at det ee sukkerfrit og til at transporter enten på ladcykel eller offentlig transport. 

Udhulede vandmeloner og diverse frugtspyd får de til deres børnefødselsdag hos deres mor, så gerne noget andet end det. 

... Og sidste info, så har jeg fri hele dagen i morgen til både at handle og lave det, så tid til forberedelse er ikke et issue. :-) 

Pizza-stjerne! 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

10. juni 2015

K&S

M (: skriver:

Pizza-stjerne! 

Den ser fantastisk ud  Har du en opskrift og en how-to-fold? 

Anmeld Citér

10. juni 2015

M (:

K&S skriver:

Den ser fantastisk ud  Har du en opskrift og en how-to-fold? 

Bruger denne opskrift, men udelader sukkeret, hvis det er til mad.

Har aldrig lavet den med nutella, men har også haft stor succes med remonce/"kanelsnegle"-fyld..

http://www.enhimmelskmundfuld.dk/nutella-stjerne/

Som fyld i pizzaen brugte jeg 1 glas tomatpesto, 1 pose revet ost og 2 pakker kalkunstrimler (andet kød kan bruges efter lyst, men dette var til vuggestuen, så det skulle ikke være skinke )..

Anmeld Citér

10. juni 2015

A. Nonymsen

Har aldrig lavet den med nutella, men har også haft stor succes med remonce/"kanelsnegle"-fyld..

Som fyld i pizzaen brugte jeg 1 glas tomatpesto, 1 pose revet ost og 2 pakker kalkunstrimler (andet kød kan bruges efter lyst, men dette var til vuggestuen, så det skulle ikke være skinke )..

Nøj hvor lyder og ser det lækkert ud!!! 

Det må prøves af i weekenden tror jeg

Anmeld Citér

10. juni 2015

M (:

Nøj hvor lyder og ser det lækkert ud!!! 

Det må prøves af i weekenden tror jeg

Meld endelig tilbage om det bliver et hit! Hvis du skal prøve det med "kanelsnegle"-fyld skal der 1,5 x normalportion i (med en enkelt portion bliver den lidt tør og med dobbelt flyder fyldet ud i hele ovnen) 

Anmeld Citér

10. juni 2015

K&S

Mums, det lyder lækkert! 

Tak 

Anmeld Citér

24. juli 2015

A. Nonymsen

Meld endelig tilbage om det bliver et hit! Hvis du skal prøve det med "kanelsnegle"-fyld skal der 1,5 x normalportion i (med en enkelt portion bliver den lidt tør og med dobbelt flyder fyldet ud i hele ovnen) 

Nu fik jeg endeligt taget mig sammen til at vi skal lave den. Den står til hævning nu, dog med sukker, nutella og det hele 

men må lige høre, dejen er meget klistret, bruger du bare ekstra af den (i mine øjne) dyre hvedemel, eller går det hvis man bruge ganske alm mel?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.