Bryllup når baby er 4 måneder, eller vente lidt..?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. juni 2015

TNBC

Love Angel skriver:

Hehe ja det jo også lige det. Som du også selv skrev kan man ikk forudse noget overhovedet og man kan ikk planlægge på forhånd med en lille ny

Nej det kan man nemlig ikke, derfor folk heller ikke laver aftaler omkring fødselen, fordi du ikke ved hvordan du selv har det, eller hvordan babyen bliver.. Men jeg ville heller ikke holde bryllup med sådan en lille, der bare skulle være ved barnepige. Jeg vil hellere vente og at barnet er en del af det.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juni 2015

januar16

Love Angel skriver:

Hvorfor vente så længe? 

I kan da godt holde brylluppet snart. Når nu du lige har testet positivt. Det er da mere bøvlet når barnet er 4 måneder plus tænk hvis det at tabe sig efter fødslen ikk går efter du vil ha det? 

Jeg kan ikk fortælle dig hvad du skak men det bare min syns punkt

Det er helt klart også en mulighed. 

Vi er begge studerende. Dog er han færdig her til sommer og jeg er færdig til vinter. Så at holde det nu vil blive meget stramt, selvom vi allerede er i gang med at spare op. (Og nej jeg låner ikke til at holde fest)

Desuden tror jeg at det vil blive mega stressende at skrive speciale OG planlægge bryllup samtidig, og med en baby på vej prøver jeg at minimere stress. Ved godt at der er forskel på at have travlt og have stress, men er nok i den sidste kategori. Selvom det er blevet bedre det sidste halve år. Har haft migræner med opkast flere gange om ugen, ændringer i planer gav mig angst (med hjertebanken, rysteture mv.) 

Vi har snakket om at hvis vi giftede os nu, skulle min forlovede stå for det hele, og jeg skulle bare dukke op på dagen. 

Anmeld Citér

8. juni 2015

Mor til guldklumpen

Jeg ville bestemt vente. Som der allerede er skrevet så ved du ikke hvilket barn du får. Jeg har selv en på fire måneder nu, og jeg havde en masse forestillinger om hvad jeg skulle nå i min barsel osv, men jeg har fået et uroligt barn som kun vil sove hos mor og vil have tryghed heletiden. Omvendt kender jeg også nogen hvor baby bare sover hele natten og tre timer til middag alene. Så det er lidt et sats vil jeg mene 

Anmeld Citér

8. juni 2015

Mor-til-Alfred

Profilbillede for Mor-til-Alfred
Gravid

Jeg ville vente hvis jeg var jer!

min søn er knap 4 måneder og vi var til et bryllup i weekenden. Jeg sagde ja til at deltage inden han blev født. Tænkte at han sikkert kunne blive passet eller tage en flaske den aften. Jeg ammer. Men nej, for det første vil vi ikke have ham passet da vi syns han er for lille. Han nægter at tage flaske så han følger jo automatisk med mig alle steder. Til brylluppet var der et rum hvor vi kunne være med babyer, pusle, de kunne sove osv. 

Men min søn er lidt sensitiv og NÆGTER fx at amme/sove osv når vi er ude, han sidder bare med store øjne og vil følge med i alt. Han ender jo så med at blive krop umulig af sult og træthed. HELE næste dag SKREG han pga at han var blevet overstimuleret til det bryllup.

vi havde ikke en super aften nogen af os fordi vi ikke bare kunne hygge os.

Du aner ikke hvilket barn du får. Det er noget helt andet når du får din baby i armene og alle de ting man tænker som gravid er noget helt andet når baby kommer ud.

jeg ville bestemt vente med bryllup, men det er min holdning. 

Anmeld Citér

8. juni 2015

januar16

Den eneste baby i min omgangskreds har været mega nem, så det kan godt være at jeg har været lidt for optimistisk.

Så nu snakker vi før baby bliver født. Nogen der ved noget om hvor sent man kan strække den i forhold til at købe kjole?

Anmeld Citér

8. juni 2015

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
januar16 skriver:

Den eneste baby i min omgangskreds har været mega nem, så det kan godt være at jeg har været lidt for optimistisk.

Så nu snakker vi før baby bliver født. Nogen der ved noget om hvor sent man kan strække den i forhold til at købe kjole?

Det lyder som en god idé at gøre det inden baby kommer

Mht kjolen så kan du jo købe en graviditetskjole. Jeg ved at purlogpersille.dk har en masse fine kjoler det sagtens kan bruges som brudekjoler

Anmeld Citér

9. juni 2015

januar16

MummiT skriver:

Det lyder som en god idé at gøre det inden baby kommer

Mht kjolen så kan du jo købe en graviditetskjole. Jeg ved at purlogpersille.dk har en masse fine kjoler det sagtens kan bruges som brudekjoler

De korte er meget søde. Men jeg vil have en lang kjole. Og der er udvalget desvære ikke så imponerende. Men tak alligevel.

Pt er vi meget frem og tilbage mht bryllup før eller efter baby. Det bliver svært..

Anmeld Citér

9. juni 2015

Panther

Profilbillede for Panther

Det er jo svært, netop fordi man ikke ved, hvilken baby man får. Èn ting er, som der allerede er nævnt, at der kan være udfordringer på selve dagen - en anden ting er, at I vil skulle planlægge en masse detaljer omkring brylluppet mens barnet er spædt. Og I vil sandsynligvis være trætte efter 4 måneders (for dig sikkert 7 måneders - vi inkluderer 3. trimester-gener) minus søvn, så på dagen risikerer du at være umenneskelig træt.

Jeg siger ikke, at det ikke kan lade sig gøre - jeg har selv påtaget mig (alt for mange) udfordringer under barsel. Men med den erfaring jeg har nu, så ville jeg nok vente til næste år for at være mere sikker på at få det optimale ud af dagen. Det er trods alt en af de største dage i dit liv, og du fortjener at føle dig som en prinsesse (der har fået mere en 2 timers søvn sammenlagt i den sidste uge, og som ikke lugter kronisk af gylp) ;-)

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.