Søger erfaringer med at få godkendt et navn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.655 visninger
16 svar
12 synes godt om
7. juni 2015

Miss BananaHammock

Vi har fundet navne til vores tvillinger, men det ene er ikke godkendt i danmark. Den ene skal hedde Jorian

Så søger nogen herinde der har været igennem processen at få godkendt et navn. Er det svært? Med kun 3 uger til jeg bliver sat i gang, så tænker jeg ikke det er noget jeg vil bruge kræfter på inden, eller er det dumt? Kan man overhovedet få det godkendt inden fødsel?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. juni 2015

Englehår

Profilbillede for Englehår

Jeg har ikke selv erfaring med det, men min umiddelbare tanke er at jeg selv ville gå i gang med ansøgning osv med det samme Der bliver jo formentlig nok at se til når tvillingerne er født

Må jeg spørge hvordan det udtales?  

Anmeld Citér

7. juni 2015

Miss BananaHammock

AnjaHM skriver:

Jeg har ikke selv erfaring med det, men min umiddelbare tanke er at jeg selv ville gå i gang med ansøgning osv med det samme Der bliver jo formentlig nok at se til når tvillingerne er født

Må jeg spørge hvordan det udtales?  

Det kan du selvfølgelig have ret i! :-) 

Det udtales lige ud af landevejen. Med J som i jord. Eller Joan.

Anmeld Citér

7. juni 2015

charthys

er ellers ikke meget for alle de "alternative" nave der er fremme, men det er faktisk sødt. held og lykke med projektet. hvad skal den anden hedde?

Anmeld Citér

7. juni 2015

Miss BananaHammock

charthys skriver:

er ellers ikke meget for alle de "alternative" nave der er fremme, men det er faktisk sødt. held og lykke med projektet. hvad skal den anden hedde?

Har det på samme måde som dig, men Jorian faldt ligesom bare i hak da min mand nævnte det. 

Tak! Satser ikke på at det bliver svært at få godkendt, da det umiddelbart er svensk.

Den anden skal hedder Tristan. 

Anmeld Citér

7. juni 2015

Øtter

Hej!

Jeg har lidt erfaring med at prøve at få godkendt et navn. Vi forsøgte det, for ca. 7 år siden, med den ældste datter, men det blev dog ikke godkendt, da det samtidig var et beskyttet efternavn.

Men altså, vi fik hjælp af den lokale præst, som var vist nok godkendte vores ansøgning, som derefter blev sendt af sted. Præsten havde endda kigget i en gammel kirkebog og fundet en som hed "vores" navn engang i 1800-tallet. Vi havde skrevet en begrundelse for vores navnevalg i ansøgningen. Hvis navnet i forvejen bruges i udlandet, har det stor chance for at blive godkendt herhjemme. 

Held og lykke med godkendelsen af navnet.

Anmeld Citér

7. juni 2015

Miss BananaHammock

Øtter skriver:

Hej!

Jeg har lidt erfaring med at prøve at få godkendt et navn. Vi forsøgte det, for ca. 7 år siden, med den ældste datter, men det blev dog ikke godkendt, da det samtidig var et beskyttet efternavn.

Men altså, vi fik hjælp af den lokale præst, som var vist nok godkendte vores ansøgning, som derefter blev sendt af sted. Præsten havde endda kigget i en gammel kirkebog og fundet en som hed "vores" navn engang i 1800-tallet. Vi havde skrevet en begrundelse for vores navnevalg i ansøgningen. Hvis navnet i forvejen bruges i udlandet, har det stor chance for at blive godkendt herhjemme. 

Held og lykke med godkendelsen af navnet.

Tusind tak for dit svar! 

Anmeld Citér

7. juni 2015

charthys

Miss BananaHammock skriver:

Har det på samme måde som dig, men Jorian faldt ligesom bare i hak da min mand nævnte det. 

Tak! Satser ikke på at det bliver svært at få godkendt, da det umiddelbart er svensk.

Den anden skal hedder Tristan. 

det er et godt match ��

Anmeld Citér

7. juni 2015

ung-mor-2014

Min mor skulle have mit godkendt fordi det blev stavet på en anden måde end ellers, det blev kun godkendt fordi en i en film havde præcis det navn også stavet på den måde, ellers havde jeg ikke heddet mit navn

Anmeld Citér

7. juni 2015

Miss BananaHammock

charthys skriver:

det er et godt match ��

Tak - det er jeg glad for at du synes. Vi er selv ret begejstret for kombinationen, men kan godt mærke at familien lige skal tygge på den med Jorian fordi det er nyt for dem. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.