Sko hvornår?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. juni 2015

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Skouboe skriver:

Det er der mange der ikke har, og alle steder (børneblade osv.) skriver de at det er bedst med bløde sko og bare tæer - jeg går ud fra at det er blevet sådan noget "man" ved, uden at det reelt har hold i hvad eksperterne mener. Jeg må indrømme at sådan tænkte jeg også, indtil min datter startede til fysioterapi da hun var 8 måneder og jeg blev bedt om at gå ud og købe nogle ordentlige sko til hende.

Jeg var meget overrasket over at dårlig/ukorrekt fodstilling kunne have konsekvenser for udviklingen af knæ, hofter og ryggen, men når man tænker over det, giver det jo god mening.

Nu er det heldigvis langt de færreste, der har decideret hypermobile led, og derfor skal være så strikse som os, men det blev som sagt understreget at alle børn skulle have gode, støttende sko med faste såler og snører (så længe det kunne lade sig gøre), fordi snører sikrer en bedre trykfordeling hen over foden og derfor sørger for bedre støtte.

Tak for al den info!

Nu linker du til 2 forskellige sider, men jeg har det list sådan at sko skal prøves på inden de skal købes. 

- Kender du nogle gode (fysiske) butikker hvor man kan købe lignende sko?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juni 2015

MamaGulloev

Sandratoft skriver:

En af pædagogerne i Almas vuggestue anbefalede os at købe disse til sommer  

http://www.growingfeet.dk/shop/bundgaard-prewalker-aaben-89971p.html

De er åbne og kan bruges uden strømper til de varme sommerdage 

Det er godt nok smarte!

Dog har jeg virkelig ikke lyst til at købe sko over nettet (gør det heller ikke til migselv) fordi sko i min verden skal prøves på inden man tager dem med hjem. 

- Kender du en fysisk butik hvor man kan købe lignende sko?

Anmeld Citér

9. juni 2015

Skouboe

MummiT skriver:

Tak for al den info!

Nu linker du til 2 forskellige sider, men jeg har det list sådan at sko skal prøves på inden de skal købes. 

- Kender du nogle gode (fysiske) butikker hvor man kan købe lignende sko?

Det kan du i de fleste større skobutikker, og man lærer hurtigt hvilke mærker, der sidder godt på ens barns fødder, og rigtigt mange mærker tilbyder sko med god ankelstøtte. Jeg er fx rigtigt glad for Superfit til min yngste. Det er vigtigt at de ikke er for brede, især i hælen.

Anmeld Citér

9. juni 2015

vitapigen

Min søn fylder 1 år i morgen og der har jeg købt et par begyndersko fra Bundgaard. Min søn er først begyndt at rejse sig op inden for de sidste 2-3 uger.

I butikken anbefalede de sandaler pga. sommeren, men da jeg snakkede med dagplejemoren frarådet hun mig sandaler. De er ofte ude om formiddagen hvor græsset ofte er fugtig/våd og der er det ikke smart med sandaler. Så vi fulgte hendes råd med et par lukkede begyndersko

Anmeld Citér

25. juli 2015

A.y.y.y

Hvornår skal man gi sit barn sko på? Har en søn på 7 måneder ? Har fået og tænkt på om jeg skulle købe sko til ham eller om det er for tidligt ? Synes jeh havde hørt på et tidspunkt at det ikke var godt at gi børn sko før de kunne gå? Eller sådan noget?  Hvorfor skal man gi børn sko på?

Anmeld Citér

25. juli 2015

anna111

Profilbillede for anna111
MummiT skriver:

Det er godt nok smarte!

Dog har jeg virkelig ikke lyst til at købe sko over nettet (gør det heller ikke til migselv) fordi sko i min verden skal prøves på inden man tager dem med hjem. 

- Kender du en fysisk butik hvor man kan købe lignende sko?

Jeg har et par sko til min datter der ligner rigtig meget de er købt i ønskebørn 

Anmeld Citér

25. juli 2015

MamaGulloev

A.y.y.y skriver:

Hvornår skal man gi sit barn sko på? Har en søn på 7 måneder ? Har fået og tænkt på om jeg skulle købe sko til ham eller om det er for tidligt ? Synes jeh havde hørt på et tidspunkt at det ikke var godt at gi børn sko før de kunne gå? Eller sådan noget?  Hvorfor skal man gi børn sko på?

Jeg ville nok ikke købe sko til en på 7 mdr. 

Jeg endte med at købe et par sandaler med god støtte til min datter da hun var ca 11½ mdr, inden vi tog på ferie.

HUn gik ikke selv da jeg købte dem, men er så småt begyndt på det. 

Point being, jeg ville nok vente til at det bliver et reelt behøv, eller omkring 1 år alderen. 

Vuggestuen var svært glade for skoene, da hun ikke kan gå i de udendørs futter hun havde, og meget gerne vil gå jo.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.