Sko hvornår?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.374 visninger
16 svar
7 synes godt om
7. juni 2015

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Hvornår fik jeres unger sko?

Lenora er 11 mdr og er begyndt at stå uden støtte samt at gå når man holder hendes hænder. Hun går lystigt med sin gåvogn og rundt om alle møbler og ved væggene.

Jeg ved godt at der snildt kan gå et par måneder endnu før hun går rigtig, men jeg er rigtig meget i tvivl om hvornår hun skal have sko??

Nu er sommeren og solskin jo lige rundt om hjørnet og jorden bliver varm at gå på. - Ved ikke om det er for meget for de små fødder at skulle være bare når vi leger udenfor og både skal til Rhodos  hvor der jo er varmt og vi er udenfor næsten hele tiden. - Og til Samsø på ø-lejr hvor vi skal bo i telt og (igen) være udenfor 90% af tiden.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. juni 2015

Mor11

Profilbillede for Mor11

Indendørs ville jeg praktisere bare fødder. Men hvis hun kommer til at gå rundt udendørs fx med jer i hænderne, så ville jeg købe et par preewalkers.  

Anmeld Citér

7. juni 2015

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Mor11 skriver:

Indendørs ville jeg praktisere bare fødder. Men hvis hun kommer til at gå rundt udendørs fx med jer i hænderne, så ville jeg købe et par preewalkers.  

Indendørs var jeg ikke i tvivl om at hun skal have bare fødder.

Det er mere udendørs hvor hun sandsynligvis kommer til at gå rundt. Både med os i hænderne, men også fordi hun rejser sig op næsten hver eneste chance hun får og går rigtig meget langs møbler.

Så kan det da godt være at jeg skal ud o ghave fat i et par prewalkers

Anmeld Citér

7. juni 2015

(august)

Når de begynder at gå også nogle gode prewalkers, så er de klar. Her fik hun sko på som 9,5 mdr da hun begyndte at gå uden støtte. 

Anmeld Citér

9. juni 2015

Skouboe

Jeg har en datter med motoriske udfordringer, og har derfor været igennem adskillige børnelæger, fysioterapeuter med speciale i børn osv. og rådet er ens fra dem alle; Fra børn begynder at rejse sig, skal de have et par gode, støttende sko med fast sål. De skal gå helt op omkring anklerne og være med snører, så de sidder ordentligt og støtter hele foden.

Anmeld Citér

9. juni 2015

Panther

Profilbillede for Panther
Skouboe skriver:

Jeg har en datter med motoriske udfordringer, og har derfor været igennem adskillige børnelæger, fysioterapeuter med speciale i børn osv. og rådet er ens fra dem alle; Fra børn begynder at rejse sig, skal de have et par gode, støttende sko med fast sål. De skal gå helt op omkring anklerne og være med snører, så de sidder ordentligt og støtter hele foden.

Er det anbefalingen både inde og ude? Vores barn er altid barfodet hjemme og i vuggeren har han små sutsko på, der ikke støtter nogen steder.

Anmeld Citér

9. juni 2015

Skouboe

Det er det ihvertfald for vores datter, da hun desværre er blevet konstateret hypermobil i anklerne og det har nu konsekvenser for både knæ og hofter.

Da hun var yngre, før der var nogen der snakkede om hypermobilitet osv. blev vi anbefalet sådan helt generelt sko i denne stil (også indendøre og i vuggestuen) - det var samstemmende fra både børnelægen og fysioterapeuten;

http://www.growingfeet.dk/shop/angulus-begyndersko-i-9560p.html 

Dertil hører det at det var vinter, havde det være sommer, havde anbefalingen nok været gode, støttende sandaler istedet.

Nu hvor sommeren kommer, er det faktisk også muligt at finde sandaler med fornuftig støtte, fx her;  http://godesko.dk/shop/indesandaler-indesko-19c1.html 

Vi er desværre der, hvor vores datter helst ikke må gå med bare fødder/strømpesokker eller gummistøvler, men skal have ekstra støttende fodtøj på altid, ellers får hun smerter og falder hele tiden.

Generelt tror jeg ikke at der er nogen grund til at være så striks med "almindelige" børn, men jeg tænker at det nok er en god ide at købe nogle sko og sandaler med ordentlig støtte, og så bruge dem, hvor det kan lade sig gøre.

Anmeld Citér

9. juni 2015

Panther

Profilbillede for Panther
Skouboe skriver:

Det er det ihvertfald for vores datter, da hun desværre er blevet konstateret hypermobil i anklerne og det har nu konsekvenser for både knæ og hofter.

Da hun var yngre, før der var nogen der snakkede om hypermobilitet osv. blev vi anbefalet sådan helt generelt sko i denne stil (også indendøre og i vuggestuen) - det var samstemmende fra både børnelægen og fysioterapeuten;

http://www.growingfeet.dk/shop/angulus-begyndersko-i-9560p.html 

Dertil hører det at det var vinter, havde det være sommer, havde anbefalingen nok været gode, støttende sandaler istedet.

Nu hvor sommeren kommer, er det faktisk også muligt at finde sandaler med fornuftig støtte, fx her;  http://godesko.dk/shop/indesandaler-indesko-19c1.html 

Vi er desværre der, hvor vores datter helst ikke må gå med bare fødder/strømpesokker eller gummistøvler, men skal have ekstra støttende fodtøj på altid, ellers får hun smerter og falder hele tiden.

Generelt tror jeg ikke at der er nogen grund til at være så striks med "almindelige" børn, men jeg tænker at det nok er en god ide at købe nogle sko og sandaler med ordentlig støtte, og så bruge dem, hvor det kan lade sig gøre.

Tak for dit svar :-) Det er en problematik, jeg ikke selv har tænkt på, så det må vi straks overveje herhjemme!

Anmeld Citér

9. juni 2015

Skouboe

PUHK skriver:

Tak for dit svar :-) Det er en problematik, jeg ikke selv har tænkt på, så det må vi straks overveje herhjemme!

Det er der mange der ikke har, og alle steder (børneblade osv.) skriver de at det er bedst med bløde sko og bare tæer - jeg går ud fra at det er blevet sådan noget "man" ved, uden at det reelt har hold i hvad eksperterne mener. Jeg må indrømme at sådan tænkte jeg også, indtil min datter startede til fysioterapi da hun var 8 måneder og jeg blev bedt om at gå ud og købe nogle ordentlige sko til hende.

Jeg var meget overrasket over at dårlig/ukorrekt fodstilling kunne have konsekvenser for udviklingen af knæ, hofter og ryggen, men når man tænker over det, giver det jo god mening.

Nu er det heldigvis langt de færreste, der har decideret hypermobile led, og derfor skal være så strikse som os, men det blev som sagt understreget at alle børn skulle have gode, støttende sko med faste såler og snører (så længe det kunne lade sig gøre), fordi snører sikrer en bedre trykfordeling hen over foden og derfor sørger for bedre støtte.

Anmeld Citér

9. juni 2015

Sandratoft

MummiT skriver:

Hvornår fik jeres unger sko?

Lenora er 11 mdr og er begyndt at stå uden støtte samt at gå når man holder hendes hænder. Hun går lystigt med sin gåvogn og rundt om alle møbler og ved væggene.

Jeg ved godt at der snildt kan gå et par måneder endnu før hun går rigtig, men jeg er rigtig meget i tvivl om hvornår hun skal have sko??

Nu er sommeren og solskin jo lige rundt om hjørnet og jorden bliver varm at gå på. - Ved ikke om det er for meget for de små fødder at skulle være bare når vi leger udenfor og både skal til Rhodos  hvor der jo er varmt og vi er udenfor næsten hele tiden. - Og til Samsø på ø-lejr hvor vi skal bo i telt og (igen) være udenfor 90% af tiden.

En af pædagogerne i Almas vuggestue anbefalede os at købe disse til sommer  

http://www.growingfeet.dk/shop/bundgaard-prewalker-aaben-89971p.html

De er åbne og kan bruges uden strømper til de varme sommerdage 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.