Andre med madglade børn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

765 visninger
11 svar
1 synes godt om
6. juni 2015

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

- Det er Lenora på 11 måneder i hvert fald!

Hun har altid haft en god appetit og kom hurtigt op på et helt måltid da vi startede med grød og mos.

Hun har også altid haft sådan at når der skulle spises så skulle man ikke liiiiige holde en pause for at hente et glas vand. - Eller for at bøvse/trække vejret da hun udelukkende fik flaske. 
Her på det seneste er hun dog begyndt at skrige som om hun aldrig nogensinde får mad igen, når hun har spist op. Ligegyldigt om det er et mellemmåltid hvor hun spiser 1 hel pære eller bolle og evt lidt ost, eller et hovedmåltid hvor hun spiser 2½-3 dl grød eller ca 1 hel skive rugbrød med smøreost og lidt gnavegrønt. (Eller tilsvarende mængde aftensmad)

Hun bliver virkelig top hysterisk og glemmer helt at trække vejret fordi hun synes det er så tarveligt at der altså ikke er mere mad. Jeg er dog lidt tøvende med at give hende mere, da jeg jo synes at hun spiser forholdsvis meget og ikke vil overfodre hende.

Andre der har oplevet noget lignende?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. juni 2015

Putomanen

Min søn på 13 måneder spiser også rigtig meget, og har gjort det siden han kom på fast føde.

Jeg giver ham alt den mad, han vil have. Dog får han ikke lov til kun at spise pålæg, men skal også have noget rugbrød. 

Jeg læste et sted at børn selv kan regulere deres sult, så man skal stole på, om de selv viser at de vil have mere eller ej. 

Sørger du for at give 5-6 måltider om dagen?

Anmeld Citér

6. juni 2015

lineog4

To af mine var madglade og de fik hvad de lystede ud fra tanken om de selv kender deres mæthedsfornemmelse, og jeg netop ikke skulle ind og regulere så det blev ødelagt.

der var selvsagt en form for regulering da det ikke var alt mad der blev serveret fx ingen kager osv.

Og nu hvor de er blevet store står jeg nærmest med den modsatte problematik: synes de spiser alt for lidt 

Anmeld Citér

6. juni 2015

Annemette07

MummiT skriver:

Hun har altid haft en god appetit og kom hurtigt op på et helt måltid da vi startede med grød og mos.

Hun har også altid haft sådan at når der skulle spises så skulle man ikke liiiiige holde en pause for at hente et glas vand. - Eller for at bøvse/trække vejret da hun udelukkende fik flaske. 
Her på det seneste er hun dog begyndt at skrige som om hun aldrig nogensinde får mad igen, når hun har spist op. Ligegyldigt om det er et mellemmåltid hvor hun spiser 1 hel pære eller bolle og evt lidt ost, eller et hovedmåltid hvor hun spiser 2½-3 dl grød eller ca 1 hel skive rugbrød med smøreost og lidt gnavegrønt. (Eller tilsvarende mængde aftensmad)

Hun bliver virkelig top hysterisk og glemmer helt at trække vejret fordi hun synes det er så tarveligt at der altså ikke er mere mad. Jeg er dog lidt tøvende med at give hende mere, da jeg jo synes at hun spiser forholdsvis meget og ikke vil overfodre hende.

Altså jeg gik i mødregruppe med en hvis søn spiste to voksen tallerkner med øllebrød og mos(en af hver), så nogen spiser bare mere end andre. Han gjorde det vidst fra de 8-9 mdr. :-)

Anmeld Citér

6. juni 2015

Clisolka

MummiT skriver:

Jep! Jeg har én af hver - en pige på snart 5 år der sluger alt hun kommer i nærheden af, og lillebror der ikke spiser lige så meget. 

Min datter spiser mere end mig!!  Jeg kan ikke følge med hende, men hun har det ikke fra fremmede, for hendes far spiser lige så meget. En dag i børnehaven havde hun spist 3 tallerkener suppe til frokost, og ja, hun havde både fået morgenmad og formiddagsmad  Hun er lang og tynd, så man kan ikke se på hende, at hun faktisk spiser så meget. Hun er jo så stor nu, så hun siger selv fra, når hun har fået nok. Vi har kun én gang oplevet at hun har haft kastet op, fordi hun havde fået nok - det er nogle år tilbage. 

Anmeld Citér

6. juni 2015

Dorthe1986

Min søn er noget af det mest madglade der findes og det har han altid været. Vi var også hurtigt oppe på store portioner grød/mos i sin tid og rugbrød da vi nåede dertil. Nu er han 4 år og spiser stadig vanvittigt. Især i børnehaven - fik at vide den anden dag at han havde spist 3 portioner lakselasagne

Og han er lang og tynd og man kan på ingen måde se at han kan spise et halvt ton mad om dagen

Men mit råd er giv alt det mad din datter ønsker. De regulerer selv i den alder. Hvis man går ind og regulerer for dem, kan det give problemer på sigt.

Anmeld Citér

6. juni 2015

Sprit25

Igår spiste min datter på 13 mdr; 4 nye kartofler og 1 Skive flæskesteg. Ja kender det. 

Anmeld Citér

6. juni 2015

A-1995

Lyder dejligt. Her er det helt modsat, min søn spiser næsten ikke noget �� han er 13 mdr idag ☺️

Anmeld Citér

6. juni 2015

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Lyder dejligt. Her er det helt modsat, min søn spiser næsten ikke noget �� han er 13 mdr idag ☺️

Ja jeg sidder også og bliver lidt misundelig. Min datter spiser 1 dl morgenmad(øllebrød) og en halv rugbrød til middag og vil ikke have aftensmad. Mellemmåltiderne spiser hun lige så lidt af. Sådan kører dagen bare

Hun er 11 mdr

Anmeld Citér

6. juni 2015

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Putomanen skriver:

Min søn på 13 måneder spiser også rigtig meget, og har gjort det siden han kom på fast føde.

Jeg giver ham alt den mad, han vil have. Dog får han ikke lov til kun at spise pålæg, men skal også have noget rugbrød. 

Jeg læste et sted at børn selv kan regulere deres sult, så man skal stole på, om de selv viser at de vil have mere eller ej. 

Sørger du for at give 5-6 måltider om dagen?

Ja, hun får morgenmad senest kl 7, formiddagsmad kl 9, frokost kl 11:30, eftermiddagsmad efter lur kl 14 og så aftensmad kl 18. + en flaske til natten kl 19.

Jeg ved ikke om hun er sådan i vuggestuen (altså skriger) men de var helt forbløffede da hun startede, at hun spiste mere end hvad nogle af de store børn gjorde

Jeg er bare så ræd for at overfodre hende da jeg selv spiste rigtig meget som barn og altså endte med at blive småfed af det. Og så synes jeg 3 dl havregrød er meget i sådan en lille mave?

Men altså herhjemme reagerer hun jo også sådan selvom hun virker mæt og vender hovedet væk fra skeen/gaflen. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.