Igangsættelse hvor stor?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.192 visninger
19 svar
3 synes godt om
3. juni 2015

Anonym trådstarter

Nogle der ved hvor stor baby skal være før de sætter fødslen igang?

skal til scanning imorgen for at se hbor stor baby er, lægen sagde jeg skulle tage en fødetaske med. Og de nok sætter mig igang efter scanningen hvis han er stor, men hvad er stor? Ved at FOR stor er 4500 men hvad er stor nok til igangsættelse.

er 38+1 imorgen baby vejede 3300 for 15 dage siden. Har svangrediabetes/GraviditetsSukkersyge og for meget fostervand.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. juni 2015

Englehår

Profilbillede for Englehår

Da jeg havde svangerskabsforgiftning ville de helst at hun vejede over 3000 g. 

Men mon ikke det er en individuel vurderingssag?

Held og lykke med det hele 

Anmeld Citér

3. juni 2015

lineog4

Anonym skriver:

Nogle der ved hvor stor baby skal være før de sætter fødslen igang?

skal til scanning imorgen for at se hbor stor baby er, lægen sagde jeg skulle tage en fødetaske med. Og de nok sætter mig igang efter scanningen hvis han er stor, men hvad er stor? Ved at FOR stor er 4500 men hvad er stor nok til igangsættelse.

er 38+1 imorgen baby vejede 3300 for 15 dage siden. Har svangrediabetes/GraviditetsSukkersyge og for meget fostervand.

Jeg mener de siger med diabetes 4 kilo, men det er nogen år siden og kun anden hånds viden for havde ikke selv svangrediabetes.

men hvorfor skriver du 4500 er for stor? 

Anmeld Citér

3. juni 2015

Snevejr84

Det er forskelligt. Men hvis barnet trives så er der ingen grund til at sætte igang.

jeg blev sat igang 40/3. Havde også sukker syge. Og min dreng vejede 3700. Men der var andre grunde til jeg blev sat igang, ellers havde de ventet

lægen sagde 4000-4200 gram eller efter 40/5.

Anmeld Citér

3. juni 2015

Englehår

Profilbillede for Englehår
AnjaHM skriver:

Da jeg havde svangerskabsforgiftning ville de helst at hun vejede over 3000 g. 

Men mon ikke det er en individuel vurderingssag?

Held og lykke med det hele 

Jeg citerer lige mig selv  

Jeg havde læst det som du havde svangerskabsforgiftning - det stod der jo ikke!  

Så er mit svar nok ikke så relevant da det formentlig er anderledes ved svangerskabsdiabetes. 

Anmeld Citér

3. juni 2015

Anonym trådstarter

lineog4 skriver:

Jeg mener de siger med diabetes 4 kilo, men det er nogen år siden og kun anden hånds viden for havde ikke selv svangrediabetes.

men hvorfor skriver du 4500 er for stor? 

Fordi de sagde at man skulle have kejsersnit hvis barnet var over 4,5 kg. 

Anmeld Citér

3. juni 2015

Anonym trådstarter

Snevejr84 skriver:

Det er forskelligt. Men hvis barnet trives så er der ingen grund til at sætte igang.

jeg blev sat igang 40/3. Havde også sukker syge. Og min dreng vejede 3700. Men der var andre grunde til jeg blev sat igang, ellers havde de ventet

Okay, så tror jeg næsten de sætter mig igang i morgen. Uha hvor er jeg spændt! 

Anmeld Citér

3. juni 2015

Anonym trådstarter

AnjaHM skriver:

Jeg citerer lige mig selv  

Jeg havde læst det som du havde svangerskabsforgiftning - det stod der jo ikke!  

Så er mit svar nok ikke så relevant da det formentlig er anderledes ved svangerskabsdiabetes. 

Ja måske. Men de var også meget OBS på det ekstra fostervand.

er rimelig nærvøs for at skulle sættes igang, men har jo i nat til selv at gå i gang 

Anmeld Citér

3. juni 2015

Anonym trådstarter

Snevejr84 skriver:

Hvad var de andre grunde? Hvis du vil ud med det selvfølgelig.

Anmeld Citér

3. juni 2015

MHB

Anonym skriver:

Fordi de sagde at man skulle have kejsersnit hvis barnet var over 4,5 kg. 

Det er da noget mystisk noget at sige?! Vores søn var 4768 ved fødslen og er født naturligt vaginalt! Jeg får dog ikke lov at gå over tid denne gang da de helst ikke ser at barnet kommer over 4200, sagde min JM denne gang Men jeg har bestemt ikke fået stillet i udsigt at jeg vil få kejsersnit hvis baby denne gang skulle komme over 4500 igen! 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.