A-kasse har ødelagt alt!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. juni 2015

Carina:-)

Anonym skriver:

Så er det jo i manges øje udnyttelse af systemet om man vælger at få børn på off. Ydelser eller om man har et arbejde ?!?

så skal man ikke lave børn mere?

For uanset hvad man gør så udnytter folk systemet desværre.

det kommer jo an på hvor små sko folk går i om man vil brokke sig  

Det er jo fakta at hvis man er tilknyttet arbejdsmarkedet under barsel at så har man noget atr vende tilbage til - Har man ikke job inden graviditet er de fleste ledige også efter barsel og årene efter .

Og mange arbejdsgivere ser jo ikke med "milde" øjne på småbørnsmødre i forvejen så hvorfor gør det svære for sig selv at blive selvforsørgene? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. juni 2015

Benjamins'mor

Anonym skriver:

Hvis man ikke kan planlægge at få baby når man er på kh eller dp - så er der GODT nok mange som aldrig skulle have haft barn - hvorfor skal ts bankes i hovedet med at det er uansvarligt når man ikke er selvforsørgende - er det så ikke at udnytte arbejdsmarkedet af folk som hopper fra den ene barsel til den anden bare fordi de har et arbejde?!

staten kommer til at betale for disse mødre i sidste ende alligevel - kom nu ind i kampen de damer - ts skriver jo ikke hun har nasset på systemet siden hun blev myndig.

til ts - hvis jeres ønske er at starte pb (som måske kan tage tid) så synes jeg at i skulle starte og tage en dag af gangen  

Når TS nu spørger om folk synes det er uforsvarligt/uansvarligt, så er det vel helt normalt folk kommer med deres mening, eller? 

Anmeld Citér

3. juni 2015

Sprit25

Anonym skriver:

Så er det jo i manges øje udnyttelse af systemet om man vælger at få børn på off. Ydelser eller om man har et arbejde ?!?

så skal man ikke lave børn mere?

For uanset hvad man gør så udnytter folk systemet desværre.

det kommer jo an på hvor små sko folk går i om man vil brokke sig  

Naturligvis skal man have børn. Men jeg kan faktisk godt forstå hvis en arbejdsgiver bliver træt af at have en ansat der ikke er i virksomheden i 2,5 i træk

Anmeld Citér

3. juni 2015

Anonym

Sprit25 skriver:

Naturligvis skal man have børn. Men jeg kan faktisk godt forstå hvis en arbejdsgiver bliver træt af at have en ansat der ikke er i virksomheden i 2,5 i træk

Men det er jo ikke anderledes med at folk sidder på kh eller dp - det er jo så bare alle andre som føler at folk nasser på systemet  

Anmeld Citér

3. juni 2015

Sprit25

Anonym skriver:

Men det er jo ikke anderledes med at folk sidder på kh eller dp - det er jo så bare alle andre som føler at folk nasser på systemet  

Jeg snakker ikke om at nasse på systemet. Jeg snakker om etik og moral. Og jeg synes det er forkert at hoppe fra barsel til barsel hvertfald hvis det er overlagt. Og hvis jeg var chef ville jeg være så træt af det. 

Det er en ansat du betaler til i 2,5 men ikke kan bruge og slet ikke fyre. 

Anmeld Citér

3. juni 2015

Dorthe1986

Jeg synes heller ikke om at planlægge barn mens man er på kontanthjælp og der er jeg nok dobbeltmoralsk. Jeg planlagde og fik barn på SU som jo også er en offentlig forsørgelse. Jeg gjorde det fordi jeg tænkte at jeg ville stå stærkere når jeg blev færdig og ikke først stå i en alder af 27 med kæreste uden barn til jobsamtaler. man ved jo de tænker hmm så går hun jo på barsel lige om lidt. Nå ja og så havde jeg svært ved at blive gravid. 

Men altså man kan sige jeg havde jo også noget at gå i gang med efter fødsel og barsel (som jeg så ikke havde da jeg læste hjemmefra) . Og jeg var heldig at få job nærmest med det samme bagefter. 

Man skal tænke det sådan her at ligesom det bare er nemmere at få arbejde hvis man allerede har et job, Ja det samme er jo gældende her. Hvis arbejdsgiveren ser man har været på kh i så og så lang tid og samtidig barsel i et år. Jamen så trækker det jo altså bare ned. sådan generelt set.

Anmeld Citér

3. juni 2015

aarhusmor

Jeg klikkede synes godt om det oplæg længere oppe, hvor man skrev selvforsørgene.

Årsagen til det var at jeg tænkte der skulle ro omkring dig. Lige nu har du halve løsninger til at humbe dig igennem med. Den stress det kan give er ikke så god når man venter et barn. Så få ro på situationen først og fremmest.

Anmeld Citér

3. juni 2015

Anonym

Sprit25 skriver:

Jeg snakker ikke om at nasse på systemet. Jeg snakker om etik og moral. Og jeg synes det er forkert at hoppe fra barsel til barsel hvertfald hvis det er overlagt. Og hvis jeg var chef ville jeg være så træt af det. 

Etik og morale er jo heller ikke noget vi alle sammen ser end på - hvis vi gjorde det ville vores land se helt anderledes ud. Jeg kan sagtens se hvad det er du mener og hvor du vil hen med det. 

Det er jo også alt efter hvad øjne der ser på sagen - med hensyn til arbejdsmarkedet passer børn og barsel ikke og uanset om man har arbejde eller ej så vil det jo være trælst for en part. 

Jeg priser mig lykkelig for at vi her i Danmark generelt har mulighed for barsel!

Anmeld Citér

3. juni 2015

lineog4

Anonym skriver:

Hej.

Min barsel er slut om 5 dage, og derefter står jeg på et skidt sted.
Jeg har en klagesag igang ved min a-kasse, da de ikke mener jeg er dagpengeberettiget - dog pga en fejl de selv lavede.
Det betyder, at jeg indtil sagen er afsluttet ved a-kassen (eller jeg får job), skal have kontanthjælp. 

Sagen er nu den, at vi faktisk ønskede os et barn mere, og vi havde planlagt at få et barn mere indenfor nærmeste fremtid - det er jo så gået totalt i vasken!! Det betyder at jeg skal have fundet mig et job inden, men det er jo så ikke så nemt.. De maaaange ansøgninger er sendt, og får bare nej på nej. 

Nu har vi så snakket om at fortsætte med at prøve at blive gravid, og så kan jeg evt tage job i løntilskud indtil barslen, og så kontanthjælp under barsel. Vil det være fuldstændig uforsvarligt?

Jeg er typen der aldrig har fået hjælp økonomisk, og har det SÅ skidt med at skulle på kontanthjælp - derfor er jeg ked af at skulle på kontanthjælp under barsel, men kan jo godt se, at som tingene er nu med job osv, så er et barn nr. 2 langt ude i fremtiden 

Nu ved jeg jo ikke hvorfor du ikke kan få dagpenge, og hvad in forhistorie er; kommer du lige fra en uddannelse, lige fra et arbejde eller....? 

Aå skyder lidt i blinde, men jeg tænker hvis du kommer lige fra en uddannelse, vil du gøre dig selv en bjørnetjeneste ved at få et for langt hul mellem uddannelse og at påbegynde arbejde. Alene ad den grund, videns banken bare vokser inden for alle fag i raketfart og du så bliver overhalet inden om af de nye studerende

Kommer du lige fra arbejde, ja så er det jo selvfølgelig lidt noget andet og dog...

jeg har selv kalkuleret med en barsel på dagpenge, da jeg skrev mit speciale og valgte at blive gravid så jeg kunne gå lige fra uddannelse til barsel. Så ville være utrolig dobbelt moralsk hvis jeg sagde man ikke bør kalkulere med dagpenge og barsel - men så på den anden side, du må jo have haft en barsel på dagpenge med mindre du blev fyret uretmæssigt under barsel?

en anden ting er jeg har prøvet en barsel hvor jeg ikke vidste hvad jeg skulle efter og en barsel hvor jeg var i en fast stilling. Den barsel hvor jeg havde en fast stilling var på en eller anden måde mere rolig især til sidst for jeg vidste hvad jeg skulle, ingen ansøgninger, jobannoncer, men bare lidt planlægning. Så da jeres lille er så lille (formoder ikke en gang 12 mnd), så ville det nok ikke gøre noget at bruge et års tid på at finde en fast stilling før I går i gang igen.

Anmeld Citér

3. juni 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Sprit25 skriver:

Hvorfor er det etisk forkert? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.