A-kasse har ødelagt alt!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.668 visninger
24 svar
43 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
3. juni 2015

Anonym trådstarter

Hej.

Min barsel er slut om 5 dage, og derefter står jeg på et skidt sted.
Jeg har en klagesag igang ved min a-kasse, da de ikke mener jeg er dagpengeberettiget - dog pga en fejl de selv lavede.
Det betyder, at jeg indtil sagen er afsluttet ved a-kassen (eller jeg får job), skal have kontanthjælp. 

Sagen er nu den, at vi faktisk ønskede os et barn mere, og vi havde planlagt at få et barn mere indenfor nærmeste fremtid - det er jo så gået totalt i vasken!! Det betyder at jeg skal have fundet mig et job inden, men det er jo så ikke så nemt.. De maaaange ansøgninger er sendt, og får bare nej på nej. 

Nu har vi så snakket om at fortsætte med at prøve at blive gravid, og så kan jeg evt tage job i løntilskud indtil barslen, og så kontanthjælp under barsel. Vil det være fuldstændig uforsvarligt?

Jeg er typen der aldrig har fået hjælp økonomisk, og har det SÅ skidt med at skulle på kontanthjælp - derfor er jeg ked af at skulle på kontanthjælp under barsel, men kan jo godt se, at som tingene er nu med job osv, så er et barn nr. 2 langt ude i fremtiden 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. juni 2015

EKAB

Profilbillede for EKAB

Jeg synes I skal vente med, at planlægge (og få) et barn til, indtil I er selvforsørgende.

Anmeld Citér

3. juni 2015

Carina:-)

At planlægge barn på offentlig forsørgelse om det er kh eller dp er i min verden uansvarligt.

Det er ikke en særlgi gennemtænkt løsning da du vil sætte dig i en situation at arbejdsgiverne vil fravælge dig da man vil kigge på hvad du har lavet i de sidste år. 

Så mit råd vil være søg bredt,og kan du evt forbedre dine chancer via kurser/ uddannelse vil det være at foretrække.

Vi kan godt regne med om det bliver en blå eller rød regering at der kommer til at ske stramninger da vi ikke har pengene til at folk ikke bidrager og dermed er det meget usikkert hvad fremtiden bringer især for folk på kh. Så styr på økonomien og så kan man tage planlægningne om flere børn ( som jo er en pæn udgift) derefter .

Anmeld Citér

3. juni 2015

ErDetSnartNU

En del af det at være voksen og ansvarlig er, at man er i stand til at behovsudsætte. Hvis du først lige er færdig med din barsel, så kan dit barn vel ikke være mere end højst et år? I så fald, så er det jo ikke ligefrem verdens undergang, hvis der går 2 års tid mere inden I får barn nr. 2 - faktisk er det tilrådeligt, da den bedste aldersforskel er omkring 3 år, da det ældste barn gerne skal have ramt en selvstændighedsfase, hvor det bedre kan dele mor. 

Jeg synes det er uansvarligt at få børn, hvis man er på KH eller ved at man er på vej derhen, da det ikke er det, jeg ønsker at lære mine børn. Søger du også deltidsjobs og uden for din uddannelse? Ellers kan du måske kombinere flere deltidsjobs for at få nok timer til at I kan leve af det?

Anmeld Citér

3. juni 2015

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
Anonym skriver:

Hej.

Jeg har en klagesag igang ved min a-kasse, da de ikke mener jeg er dagpengeberettiget - dog pga en fejl de selv lavede.
Det betyder, at jeg indtil sagen er afsluttet ved a-kassen (eller jeg får job), skal have kontanthjælp. 

Sagen er nu den, at vi faktisk ønskede os et barn mere, og vi havde planlagt at få et barn mere indenfor nærmeste fremtid - det er jo så gået totalt i vasken!! Det betyder at jeg skal have fundet mig et job inden, men det er jo så ikke så nemt.. De maaaange ansøgninger er sendt, og får bare nej på nej. 

Nu har vi så snakket om at fortsætte med at prøve at blive gravid, og så kan jeg evt tage job i løntilskud indtil barslen, og så kontanthjælp under barsel. Vil det være fuldstændig uforsvarligt?

Jeg er typen der aldrig har fået hjælp økonomisk, og har det SÅ skidt med at skulle på kontanthjælp - derfor er jeg ked af at skulle på kontanthjælp under barsel, men kan jo godt se, at som tingene er nu med job osv, så er et barn nr. 2 langt ude i fremtiden 

Ja det er uforsvarligt at få (planlagte)  børn, man ikke selv kan forsørge. Kort og godt! Har du en uddannelse? Ellers skal du vel i gang med én??

Anmeld Citér

3. juni 2015

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Det er jo netop derfor kontanthjælp eksisterer: ikke som en beskæftigelse i sig selv, men som en hjælp til at komme på fode igen Der er intet galt i at være på kontanthjælp(udover at den self er meget lav).

Jeg personligt ville vente med pb til der er styr på økonomien. Kan du slet ikke komme til at få dagpenge overhovedet? På trods af at det er deres fejl? 

Nej et job hænger ikke på træerne, men Jeg tror du selv vil have det bedre(det ville jeg) hvis jeg vidste at jeg rent økonomisk ingen problemer ville have med at holde barsel en gang til. Samt at komme tilbage til et arbejde og ikke bare til samme problematik. 

Anmeld Citér

3. juni 2015

Anonym

Anonym skriver:

Hej.

Jeg vil da mene at almindelig sund fornuft er at man søger job så man forhåbentlig kan starte efter endt barsel og ikke bare regner med dp indtil man skal på barsel igen 

Anmeld Citér

3. juni 2015

Anonym

Hvis man ikke kan planlægge at få baby når man er på kh eller dp - så er der GODT nok mange som aldrig skulle have haft barn - hvorfor skal ts bankes i hovedet med at det er uansvarligt når man ikke er selvforsørgende - er det så ikke at udnytte arbejdsmarkedet af folk som hopper fra den ene barsel til den anden bare fordi de har et arbejde?!

staten kommer til at betale for disse mødre i sidste ende alligevel - kom nu ind i kampen de damer - ts skriver jo ikke hun har nasset på systemet siden hun blev myndig.

til ts - hvis jeres ønske er at starte pb (som måske kan tage tid) så synes jeg at i skulle starte og tage en dag af gangen  

Anmeld Citér

3. juni 2015

Sprit25

Anonym skriver:

Hvis man ikke kan planlægge at få baby når man er på kh eller dp - så er der GODT nok mange som aldrig skulle have haft barn - hvorfor skal ts bankes i hovedet med at det er uansvarligt når man ikke er selvforsørgende - er det så ikke at udnytte arbejdsmarkedet af folk som hopper fra den ene barsel til den anden bare fordi de har et arbejde?!

staten kommer til at betale for disse mødre i sidste ende alligevel - kom nu ind i kampen de damer - ts skriver jo ikke hun har nasset på systemet siden hun blev myndig.

til ts - hvis jeres ønske er at starte pb (som måske kan tage tid) så synes jeg at i skulle starte og tage en dag af gangen  

Jeg synes faktisk de er at udnytte arbejdsmarkedet at springe fra barsel til barsel...

Anmeld Citér

3. juni 2015

Anonym

Sprit25 skriver:

Jeg synes faktisk de er at udnytte arbejdsmarkedet at springe fra barsel til barsel...

Så er det jo i manges øje udnyttelse af systemet om man vælger at få børn på off. Ydelser eller om man har et arbejde ?!?

så skal man ikke lave børn mere?

For uanset hvad man gør så udnytter folk systemet desværre.

det kommer jo an på hvor små sko folk går i om man vil brokke sig  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.