Hvad gør i?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.323 visninger
15 svar
7 synes godt om
2. juni 2015

Mamalu

Hmm ved ik helt hvor jeg ska starte.. Jeg prøver at gøre det kort. min lille dreng på snart 4 mdr er blevet vant til at skulle vugges i søvn siden han var omkr 10 dage gammel. Ved godt at der er mange som vil sige at det skal man ik lære dem, men jeg havde ik andet valg da han havde kolik og græd utrøsteligt og det eneste vi ku gøre var at trøste ham ved at gå rundt med ham eller vugge ham. Og om dagen sov han kun hvis jeg eller min mand havde ham i armene. Ligeså snart vi lagde ham ned vågnede han grædende, hvilket resulterede i at han blev vant til kun at sove på den måde. Skidt pyt med at jeg ikke kan foretage mig ret meget på den måde bare min lille skat har det godt, men jeg tænker det kan vi ikke blive ved med. Nu sover han kun i hans babystol og højest 30-40 min ad gangen , med mindre han sover i mine arme så ka han sagtens sove optil 2,5 time  om natten går det bedre så længe han ligger i babystolen ( som er placeret i hans tremmeseng ved min side af sengen).

Mit spørgsmål er, hvordan vænner jeg ham fra alt det? Eller er det for tidligt? Hvad er jeres erfaring?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. juni 2015

April mor

Nu det godt nok ikke det samme, men overs datter vil have en tæppe rundt om sig, uanset om hun skulle sove eller hvad hun skulle, vi tog en kold tyrker og måtte tage de søvnløse nætter med hende, nu sover hun mange gange bare med tøj på da hun er en varm pige om dagen og kold om natten, så måske en kold tyrker vil kunne hjælpe? (:

Anmeld Citér

2. juni 2015

Pikku Myy

Mamalu skriver:

Hmm ved ik helt hvor jeg ska starte.. Jeg prøver at gøre det kort. min lille dreng på snart 4 mdr er blevet vant til at skulle vugges i søvn siden han var omkr 10 dage gammel. Ved godt at der er mange som vil sige at det skal man ik lære dem, men jeg havde ik andet valg da han havde kolik og græd utrøsteligt og det eneste vi ku gøre var at trøste ham ved at gå rundt med ham eller vugge ham. Og om dagen sov han kun hvis jeg eller min mand havde ham i armene. Ligeså snart vi lagde ham ned vågnede han grædende, hvilket resulterede i at han blev vant til kun at sove på den måde. Skidt pyt med at jeg ikke kan foretage mig ret meget på den måde bare min lille skat har det godt, men jeg tænker det kan vi ikke blive ved med. Nu sover han kun i hans babystol og højest 30-40 min ad gangen , med mindre han sover i mine arme så ka han sagtens sove optil 2,5 time  om natten går det bedre så længe han ligger i babystolen ( som er placeret i hans tremmeseng ved min side af sengen).

Mit spørgsmål er, hvordan vænner jeg ham fra alt det? Eller er det for tidligt? Hvad er jeres erfaring?

Jeg er ikke heltsikker på at jeg ved hvad en babystol er, men liggerdin dreng helt fladt i den? Hvis ikke synes jeg bestemt du skal gå i gang med at få ham lært en anden måde at sove på.

En mulighed er at han godt kan lide at mærke noget omkring sig når han sover. Jeg forestiller mig at stolen er sådan lidt tæt omkring ham. Har I prøvet at svøbe?

En anden mulighed kunne være at prøve at lære ham at sove i barnevognen. Det kan være nemmere fordi I vil kunne bevæge den, hvis han er utilfreds.

Når I først har fået ham "væk" fra jer, bliver det hele lidt nemmere.

Prøv at skabe nogle få enkle ritualer omkring sovesituationerne. Det kunne fx være en særlig bamse eller klud. Eller en lille ting I siger eller synger. Det kan også bare være at dynen (eller svøbet) bliver taget frem.

Min søn har også været meget afhængig af os for at kunne sove, og vores SP sagde at vi skulle fokusere på hvordan han faldt i søvn om dagen. Jeg tror idéen er at det er nemmere at fuldføre et projekt hvis man får sin søvn bare nogenlunde om natten.

Til sidst vil jeg lige påpege at nogle børn bare har brug for mere tryghed i indsovningen og om natten. Det gælder om at finde en god balance. Min dreng er lige begyndt i skole, og han har stadig brug for trygheden ved at vi er der når han falder i søvn. Til gengæld sover han nu (næsten altid) igennem ... ;-)

Anmeld Citér

2. juni 2015

Fremad

Ham af vores har lært det ved vi svøbte ham i dynen og så lagde han når han sov...

Ellers har vi lagt ham, taget op og trøste og så ned igen...

Er det en skrå stol han sover i? Som i kalder en baby stol? 

Anmeld Citér

2. juni 2015

Mor til Ella

Mamalu skriver:

Barnestol bliver du lige nød til at uddybe

Min pige kunne kun sove længere lære end 10 min hvis hun sov på mig, kunne først tage en lur i barnevognen da hun var knap 6 mdr, og det var virkelig med hård træning.

jeg har det sådan lidt at hvis det ikke er et problem for dig, og det letter putning m.m ville jeg acceptere at det er sådan det er nu.

asta sidder stadig ved mig og lige bliver vugget/ hoppet lidt i søvn mens jeg sidder ned, hun bliver et år nu her. Det tager 5 min, Nej det er ikke optimalt, men hun bruger ikke sut, og har haft et forløb der har været en udfordring.

men alle vaner kan ændres også de dårlige og når man har besluttet sig som forældre til at ændre på noget, tager det ingen tid.

Anmeld Citér

2. juni 2015

migxher

Jeg kender en del stykker der har haft stor glæde af bogen, "sov igennem uden gråd" (:

Anmeld Citér

2. juni 2015

Mamacita til 2 piger

Mamalu skriver:

Jeg var i samme båd indtil min veninde lånte mig en Natures Sway slyngevugge.. Og det er simpelthen det bedste!!! 

Hun har altid sovet godt om natten, hun er 3 mdr og sover natten igennem i sin egen seng. (Alm. vugge) Men hun sov kun 10-30 min ad gangen hele dagen. Hun skreg det meste af sin vågne tid fordi hun jo var dødtræt. Men med slyngevuggen der sover hun 1-2 timer ad gangen i løbet af dagen og er nu i meget bedre humør! <3 

Nu kan jeg uden problemer lægge hende i barnevognen og så trille en tur, og så sover hun! 

Så jeg vil helt klart anbefale en slyngevugge.. Jeg købte selv en brugt på dba.. 

Anmeld Citér

3. juni 2015

Mamalu

April mor skriver:

Nu det godt nok ikke det samme, men overs datter vil have en tæppe rundt om sig, uanset om hun skulle sove eller hvad hun skulle, vi tog en kold tyrker og måtte tage de søvnløse nætter med hende, nu sover hun mange gange bare med tøj på da hun er en varm pige om dagen og kold om natten, så måske en kold tyrker vil kunne hjælpe? (:

Tak for dit svar  ja jeg har også taget en kold tyrker og er gået igang med at tage imod de erfarnes råd  det er gået overraskende godt allerede, håber det fortsætter sådan 

Anmeld Citér

3. juni 2015

Mamalu

Pikku Myy skriver:

Jeg er ikke heltsikker på at jeg ved hvad en babystol er, men liggerdin dreng helt fladt i den? Hvis ikke synes jeg bestemt du skal gå i gang med at få ham lært en anden måde at sove på.

En mulighed er at han godt kan lide at mærke noget omkring sig når han sover. Jeg forestiller mig at stolen er sådan lidt tæt omkring ham. Har I prøvet at svøbe?

En anden mulighed kunne være at prøve at lære ham at sove i barnevognen. Det kan være nemmere fordi I vil kunne bevæge den, hvis han er utilfreds.

Når I først har fået ham "væk" fra jer, bliver det hele lidt nemmere.

Prøv at skabe nogle få enkle ritualer omkring sovesituationerne. Det kunne fx være en særlig bamse eller klud. Eller en lille ting I siger eller synger. Det kan også bare være at dynen (eller svøbet) bliver taget frem.

Min søn har også været meget afhængig af os for at kunne sove, og vores SP sagde at vi skulle fokusere på hvordan han faldt i søvn om dagen. Jeg tror idéen er at det er nemmere at fuldføre et projekt hvis man får sin søvn bare nogenlunde om natten.

Til sidst vil jeg lige påpege at nogle børn bare har brug for mere tryghed i indsovningen og om natten. Det gælder om at finde en god balance. Min dreng er lige begyndt i skole, og han har stadig brug for trygheden ved at vi er der når han falder i søvn. Til gengæld sover han nu (næsten altid) igennem ... ;-)

Tusind tak for dit svar og dine råd  jeg gjorde faktisk alt hva du anbefalede og det virker!!! Det er gået overraskende godt, hvor er jeg glad. Føler mig bare lidt dum jeg ik har gjort det før, troede virkelig ik han vil gå med til at sove på andre måder  men jah jeg er også ny i alt det her så er bare glad for jeg ik ventede længere så både min lille guldklump kan sove godt og min ryg ka blive smertefri igen  jeg var jo nærmest begyndt at ligne quasimodo med min pukkelryg fordi jeg har båret så meget på ham, og han er ik den mindste baby hehe..

babystol=Skråstol som jeg lagde helt fladt. 

Endnu en gang tak for hjælpen 

Anmeld Citér

3. juni 2015

Mamalu

sscm skriver:

Ham af vores har lært det ved vi svøbte ham i dynen og så lagde han når han sov...

Ellers har vi lagt ham, taget op og trøste og så ned igen...

Er det en skrå stol han sover i? Som i kalder en baby stol? 

Tak for dit svar. Ja det startede jeg også på idag og det er gået overraskende godt. Vil bare ønske jeg havde gjort det noget før, men heller sent end aldrig ik? Ja skråstol som jeg lagde helt fladt.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.