Skal, skal ikke?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.138 visninger
13 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
1. juni 2015

Anonym trådstarter

Okay jeg har som ung haft bøjle på. Da jeg var færdig med det, fik jeg sådan en tråd i undermunden som nu har siddet i en 7 snart 8 år.

i alt den tid jeg har haft den er det faldet af så mange gange at det ikke kan tælles på to hænder  og det skl lige siges at de fleste gange den er gået løs er det fordi jeg har spist frugt som æbler, vandmelom osv. 

Det er nu et halvt år siden jeg fik den sat på igen igen. Og nu er den igen faldt HELT af fordi jeg spise et brød men en åbenbart for hård skårpe 

jeg må nok indrømme at jeg snart ikke gider bruge flere penge på at få den sat fast, det koster mellem 3-500 kr hver gang og jeg syntes det erpenge ud af vinduet.

Dengang jeg fik bøjle på gjorde man det ikke fordi mine tænker var mega skæve, men fordi jeg havde en tand (i overmunden) som sad skævt, den tand har ikke rykket på sig siden jeg fik fjernet togskinnerne. Også havde jeg som tandlægen sagde "en mikro smule overbid" som enlige ikke behøvede at gøre noget ved.

Men pga jeg dengang var ked af den tand som sad skævt fik jeg lov til at gå turen igemmen.

Nu er den forbandet tråd igen faldet af og jeg overvejer helt at kyle den ud. 

Hvad ville du gøre hvis du stod i min situration? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. juni 2015

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

Okay jeg har som ung haft bøjle på. Da jeg var færdig med det, fik jeg sådan en tråd i undermunden som nu har siddet i en 7 snart 8 år.

i alt den tid jeg har haft den er det faldet af så mange gange at det ikke kan tælles på to hænder  og det skl lige siges at de fleste gange den er gået løs er det fordi jeg har spist frugt som æbler, vandmelom osv. 

Det er nu et halvt år siden jeg fik den sat på igen igen. Og nu er den igen faldt HELT af fordi jeg spise et brød men en åbenbart for hård skårpe 

jeg må nok indrømme at jeg snart ikke gider bruge flere penge på at få den sat fast, det koster mellem 3-500 kr hver gang og jeg syntes det erpenge ud af vinduet.

Dengang jeg fik bøjle på gjorde man det ikke fordi mine tænker var mega skæve, men fordi jeg havde en tand (i overmunden) som sad skævt, den tand har ikke rykket på sig siden jeg fik fjernet togskinnerne. Også havde jeg som tandlægen sagde "en mikro smule overbid" som enlige ikke behøvede at gøre noget ved.

Men pga jeg dengang var ked af den tand som sad skævt fik jeg lov til at gå turen igemmen.

Nu er den forbandet tråd igen faldet af og jeg overvejer helt at kyle den ud. 

Hvad ville du gøre hvis du stod i min situration? 

Personligt ville jeg ikke få sat på den igen. Det lyder til at den er til mere gene end gavn..

Anmeld Citér

1. juni 2015

Anonym trådstarter

Mom skriver:

Personligt ville jeg ikke få sat på den igen. Det lyder til at den er til mere gene end gavn..

Den er rigtig meget til gene, sad lige med min mor og regnede ud at den er faldet af ca hvert halv pr siden jeg fik den på så det er 16 gange på 8 år 

Er bare så træt af den 

Anmeld Citér

1. juni 2015

BigHope13

Jeg har også haft bøjle og efterfølgende haft en tråd på bagsiden , det var i overmunden og var inde at få den sat på plads ca 3-4 gange  to år. Da jeg kom ind efter to år blev jeg spurgt om jeg ville vælge at få den sat fast igen eller om jeg bare ville undvære. Mine tænder kunne måske rotere en smule hvis jeg ikke fik den på men ikke noget af betydning.

jeg valgte at jeg ikke ville have den på igen, en tand har roteret en lille smule.. 

Så hvis jeg var dig ville jeg ikke gide at bøvle mere med det og tænker sådan lidt at når du har haft den i så mange år så må det vare begrænset hvor meget dine tænder vil rykke sig

Anmeld Citér

1. juni 2015

Mor1986

Jeg har tråd i over og under mund. Jeg døjede en periode med den rev sig løs i den ene side. Men det er længe siden nu.

skal siges jeg spiser frugt hvis det er skåret ud. 

Mine må ikke fjernes da mine tænder vil flytte sig alt for meget. Men i dit tilfælde turde jeg godt få den fjernet

Anmeld Citér

1. juni 2015

Anja82

Min tråd faldt for første og eneste gang ud, da jeg var 18 og jeg fik ikke en ny sat i og det er nu 14 år  siden og mine tænder sidder som de gjorde eller rettere de har ikke flyttet sig så jeg har lagt mærke til det.. Så drop den tråd 

Anmeld Citér

1. juni 2015

EKAB

Profilbillede for EKAB

Lyder mærkeligt, at den falder så ofte ud? Jeg har haft samme tråd på i 5 år før den gik løs i den ene side, og så igen i 5 år med den nuværende tråd. 

Tror du ikke, at du skal prøve hos en anden tandlæge? 

Jeg ville ikke tage chancen og få den taget af.

Anmeld Citér

1. juni 2015

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Jeg synes det lyder helt ekstremt at den falder af så ofte?? Jeg har haft tråd på bagsiden af mine tænder (både over-og undermund) i snart 6 år og den er ikke faldet ud eller blevet løs en eneste gang. Måske du skulle prøve med en anden tandlæge? 

Men ellers, så nej, så ville jeg nok ikke få sat den fast igen.

Anmeld Citér

1. juni 2015

Anonym trådstarter

Har prøvet 3 forskellige tandlæger i de 8 år, og ingen af dem har kunne få den til at sidde længere, min sidste tandlæge sagde at hun ville bruge noget special lim som skulle være ekstra stærkt, det var det så ikke 

Anmeld Citér

1. juni 2015

2721

Vildt at den er faldet af så mange gange har haft min i 12 år( undermund) og den er aldrig faldet af. Har en gang for 9 år siden fået fæstnet den lidt ekstra på den ene tand, spiser frugt ect og har aldrig skulle tage hensyn til den.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.