Hvad ville i gøre?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. august 2015

LilleMie

Mullesmith skriver:

Jeg er lige nu ansat i et vikariat. Mit vikariat udløber 31/8-15, vil jo rigtig gerne fastansættes.

fik så afvide af en kollega idag at der var slået 3 stillinger op til fastansættelse, jeg følg ind og søgte stillingen med det samme, mit spørgsmål er så hvordan jeg skal forholde mig hvis jeg får fastansættelsen, som starte 1.juli, når jeg lige har fundet ud af at jeg er gravid (3+4)?? 

Er det ikke lidt fejt at søge et job når man ved man er gravid?

Jeg synes altid det er svært og den dårlige samvittighed slås jeg også med.

Jeg har været til 2 jobsamtaler, mens jeg var 10-11 uger henne og endnu ikke havde været til nakkefoldsscanning (men en tryghedsscanning i uge 8).

Ved den ene vidste jeg, at der ville være 2 samtaler, så jeg sagde intet til den første og ville lade dem vurdere mig uden den viden. Jeg kom aldrig til 2. samtale, men så vidste jeg, at det jo ikke var pga. min graviditet.

Ved den anden samtale sagde jeg intet til samtalen om min graviditet, men jeg ville fortælle det, inden jeg underskrev kontrakten (og håbede, at jeg nåede at komme til nakkefoldsscanning inden). Skæbnen ville, at de gerne ville have en 2. samtale også, hvor jeg så fortalte dem om graviditeten alligevel. Jeg fik ikke jobbet (og det har sikkert intet med min graviditet at gøre), men skæbnen ville, at nakkefoldsscanningen kort efter gik alt andet end godt og jeg fik en abort.

Jeg har nu besluttet mig for, at jeg fremover intet vil sige før efter en nakkefoldsscanning. Men derefter vil jeg til gengæld altid spille med åbne kort! Så når du er 3+4 ville jeg intet sige, det er alt for tidligt.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. august 2015

God-mor

Mullesmith skriver:

Jeg er lige nu ansat i et vikariat. Mit vikariat udløber 31/8-15, vil jo rigtig gerne fastansættes.

fik så afvide af en kollega idag at der var slået 3 stillinger op til fastansættelse, jeg følg ind og søgte stillingen med det samme, mit spørgsmål er så hvordan jeg skal forholde mig hvis jeg får fastansættelsen, som starte 1.juli, når jeg lige har fundet ud af at jeg er gravid (3+4)?? 

Nej det er ikke fejt.. Du kan have god samvittighed. 

Anmeld Citér

18. august 2015

FN

Mullesmith skriver:

Det skal du bare slet ikke ha dårlig samvittighed over, på nogen måde! Alle har brug for et job og nu er man jo heller ikke gravid for evigt - Held og lykke med jobbet, og tillykke med graviditeten 

Anmeld Citér

19. august 2015

Mullesmith

FN skriver:

Det skal du bare slet ikke ha dårlig samvittighed over, på nogen måde! Alle har brug for et job og nu er man jo heller ikke gravid for evigt - Held og lykke med jobbet, og tillykke med graviditeten 

Jeg fik ikke jobbet så har det fint med det. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.