Hvad ville i gøre?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.185 visninger
13 svar
10 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
1. juni 2015

Mullesmith

Jeg er lige nu ansat i et vikariat. Mit vikariat udløber 31/8-15, vil jo rigtig gerne fastansættes.

fik så afvide af en kollega idag at der var slået 3 stillinger op til fastansættelse, jeg følg ind og søgte stillingen med det samme, mit spørgsmål er så hvordan jeg skal forholde mig hvis jeg får fastansættelsen, som starte 1.juli, når jeg lige har fundet ud af at jeg er gravid (3+4)?? 

Er det ikke lidt fejt at søge et job når man ved man er gravid?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. juni 2015

Hectar

Kort og godt; nej!

Du er stadig så kort henne, at du egentlig bare kan slå det ind som at du ikke vidste det, da du søgte.

Anmeld Citér

1. juni 2015

Goggelogge

Mullesmith skriver:

Jeg er lige nu ansat i et vikariat. Mit vikariat udløber 31/8-15, vil jo rigtig gerne fastansættes.

fik så afvide af en kollega idag at der var slået 3 stillinger op til fastansættelse, jeg følg ind og søgte stillingen med det samme, mit spørgsmål er så hvordan jeg skal forholde mig hvis jeg får fastansættelsen, som starte 1.juli, når jeg lige har fundet ud af at jeg er gravid (3+4)?? 

Jeg havde heller ikke sagt noget og som en anden siger, du er så kort henne så du faktisk kunne ha været uvidende

Anmeld Citér

1. juni 2015

Mullesmith

Katafalk skriver:

Kort og godt; nej!

Du er stadig så kort henne, at du egentlig bare kan slå det ind som at du ikke vidste det, da du søgte.

Det er også det jeg går og trøster mig med  men man kan ikke lade være at have lidt dårlig samvittighed 

Anmeld Citér

1. juni 2015

Stabel

Mullesmith skriver:

Du skal jo søge job uanset om du er gravid eller ej 

Og som de andre siger, de ved jo ikke at du ved at du er gravid 

Anmeld Citér

1. juni 2015

Mullesmith

Stabel skriver:

Du skal jo søge job uanset om du er gravid eller ej 

Og som de andre siger, de ved jo ikke at du ved at du er gravid 

Nej jeg tror også bare jeg skal droppe den dårlige samvittighed og tænke på mig selv og min familie. Kæft hvor vil det være en lettelse at kunne få løn under barsel istedet for dagpenge når den tid kommer  især når jeg har en mand der måske vil studere igen 

Anmeld Citér

18. august 2015

JeanetteK

Synes det er voldsom dårlig stil at holde hemmeligt blot fordi, at du gerne vil have mere i penge!!!! 

Vær ærlig og tag det som det kommer  

Anmeld Citér

18. august 2015

ErDuHerIkkeSnart

Jeg ville søge jobbet og du skal ikke have dårlig samvittighed. For det første skal man jo søge, selvom man er gravid - for det andet skal du ikke undskylde eller stilles ringere, fordi du laver nogle af de børn vi har brug for. En man ville aldrig stilles i samme tvivl... og det er da i øvrigt i "samfundets" interessere at du er i job fremfor på dagpenge... så afsted med dig og god vind

Anmeld Citér

18. august 2015

januar16

Nu har der jo lige været en debat oppe ang hende der søgte en 5 måneders stilling og skulle på orlov efter 3 måneder.  Hvilket jeg synes var lidt øv når det nu børn med ekstra behov det ville gå ud over.

Men dit er en fastansættelse? Og ikke tidbegrænset. I så fald burde det ikke være er problem, idet de også vil kunne bruge dig efter endt barsel.

Anmeld Citér

18. august 2015

Hapiness is motherhood

Du skal klart søge. Du må ikke stilles ringere fordi du er gravid. Jeg kender alt for godt det med samvittigheden, jeg er blevet gravid inden for den første uge på mine to sidste jobs (ja, meget godt klaret) og jeg valgte at melde ud tidligt, fordi jeg ønskede at spille med åbne kort, men dette betyder bestemt ikke at du skal afholde dig fra at søge en stilling. Jeg ville heller ikke melde en graviditet ud før jeg var lidt længere henne (så selvom du havde været fastansat nu ville jeg også vente lidt med at melde det ud). Og tro mig hvis dit vikariat udløber og du skal ud og søge job andre steder, så vil processen blive forlænget og risikoen blive større for at du vil kunne blive fravalgt grundet graviditeten (selvom de ikke må). Jeg krydser fingre for at du kan få en af de faste stillinger

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.