Frugt og grønt..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.153 visninger
11 svar
0 synes godt om
13. september 2009

Jordbærpigen

Kunne godt tænke mig at høre, hvad I andre gør for at få spist de anbefalede (min.) 600 g. frugt og grønt om dagen?

Synes jeg i perioder "glemmer" det.. i hvert fald at få min. 600 g.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. september 2009

Honningblomst

Jane84 skriver:

Kunne godt tænke mig at høre, hvad I andre gør for at få spist de anbefalede (min.) 600 g. frugt og grønt om dagen?

Jeg spiser hvad jeg kan lide og hvornår jeg har lyst..jeg har aldrig talt kalorier eller været medlem af diverse mere eller mindre mærkelige slankeklubber og sider.
Jeg tror på den eneste vej frem for et liv uden overvægt eller yoyo-vægt er at finde lige præcis den måde man selv kan holde ud at leve på resten af livet...vælge det mad man kan undvære og det man ikke vil, måden man vil motionere på eller ikke vil osv osv.
Så jeg aner ikke noget som helst om hvor meget jeg spiser....men jeg spsier meget frugt og grønt, men det er fordi jeg elsker det...gider ikke kød og pasta feks..
Knus Eva..

Anmeld

13. september 2009

dorthemus

Jane84 skriver:

Du kan prøve at lave smoothies  Det smager dejligt, kan varieres i det uendelige og er en frisk start på dagen eller til at tage lækkersulten...

Anmeld

13. september 2009

Smukkert

Eva skriver:

Jeg spiser hvad jeg kan lide og hvornår jeg har lyst..jeg har aldrig talt kalorier eller været medlem af diverse mere eller mindre mærkelige slankeklubber og sider.
Jeg tror på den eneste vej frem for et liv uden overvægt eller yoyo-vægt er at finde lige præcis den måde man selv kan holde ud at leve på resten af livet...vælge det mad man kan undvære og det man ikke vil, måden man vil motionere på eller ikke vil osv osv.
Så jeg aner ikke noget som helst om hvor meget jeg spiser....men jeg spsier meget frugt og grønt, men det er fordi jeg elsker det...gider ikke kød og pasta feks..
Knus Eva..

Kender du madlog?

Det er faktisk en genial side, for man får et utroligt godt overblik over hvor mange kcal der egentlig er i de forskellige måltider, samt hvordan ens energifordeling ser ud. Max 25% fra fedt og min. 20% proteiner.. Synes det er et godt redskab til at danne overblik over hvad man gør rigtigt og hvad man gør forkert, når man prøver at slanke sig.

Jeg har været medlem siden d. 3 sep. og har tabt mig 3,1kg allerede.
Først NU lærer jeg hvilken mad der er sund - og hvilke mængder jeg skal have. Jeg spiser rigtig meget fisk nu, for at få nok proteiner .

Dog er min økonomi ikke god for tiden, så frugt&grøntsager får jeg ikke nok af, men jeg får noget .

Anmeld

13. september 2009

Jordbærpigen

T231109 skriver:

Kender du madlog?

Ja det gør jeg, vil bare ikke betale penge for det lige pt.

Anmeld

13. september 2009

Tina2

Jeg laver altid MINIMUM 3 slags grøntsager til aften- letkogte og så har vi gulerodsstænger, tomater, peberfrugter i skiver og agurkestænger (dem skærer min datter hver aften) og jeg fylder altid min tallerken over halvt med grøntsager og tager jeg 2. gang er det kun grøntsager....

Spiser også æbler fra egen have i stor stil nu, har tre med på job hver dag + gulerødder osv fra haven som for- og eftermiddagssnack;-)

Aner ikke hvor mange gram jeg får. Egner mig vist ikke til det der med at veje og tælle kalorier osv. Jeg synes det er nemmere bare at tænke lidt fornuftigt over hvad jeg spiser....

Anmeld

14. september 2009

mor_sabina

Tina2 skriver:

Jeg laver altid MINIMUM 3 slags grøntsager til aften- letkogte og så har vi gulerodsstænger, tomater, peberfrugter i skiver og agurkestænger (dem skærer min datter hver aften) og jeg fylder altid min tallerken over halvt med grøntsager og tager jeg 2. gang er det kun grøntsager....

Spiser også æbler fra egen have i stor stil nu, har tre med på job hver dag + gulerødder osv fra haven som for- og eftermiddagssnack;-)

Aner ikke hvor mange gram jeg får. Egner mig vist ikke til det der med at veje og tælle kalorier osv. Jeg synes det er nemmere bare at tænke lidt fornuftigt over hvad jeg spiser....

God ide med kun grøntsager i 2. potion. Tak for det gode tip

Anmeld

14. september 2009

Tina2

mor_sabina skriver:

God ide med kun grøntsager i 2. potion. Tak for det gode tip

Selv tak:-) Man kan jo spise lidt mere med god samvittighed og så bliver man ikke sådan "proppet"/overmæt... Er så træls at ha den følelse bagefter- har jeg hvis jeg spiser for meget kød fx....

Anmeld

14. september 2009

Sweet1978

Jeg er ikke godt til løs frugt, men spiser meget salat med alt godt i æbler, ananas, agurk ja hvad jeg lige har lyst til og eller er vi begyndt at spise rodfrugter min en gang om ugen i stedet for kartofler og lign. men ved ikke og det tæller som grønt.

Anmeld

15. september 2009

mor_sabina

Tina2 skriver:

Selv tak:-) Man kan jo spise lidt mere med god samvittighed og så bliver man ikke sådan "proppet"/overmæt... Er så træls at ha den følelse bagefter- har jeg hvis jeg spiser for meget kød fx....

Ja det er nemlig rigtigt, men tror også det er den følelse jeg er blevet afhængig af. Det er nok alligevel der man skal starte når man går over til en sundere livsstil, at vænne kroppen til at den ikke behøver være overmæt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.