Flyve med 1-årig - Lige et par spørgsmål.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. maj 2015

hekran

Børn under to år sidder på forældres skød, fastspændt i deres sele. Hvis man er heldig og flyet ikke er fyldt op,  kan man spørge pænt, om man kan sidde sådan at der er ledigt ved siden af. 

Har rejst meget med babyer og det er altid gået ret fint

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. maj 2015

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
IT-nørd skriver:

Der er rigeligt plads i den der er beregnet til store klapvogne. Hjulene skal af og lægges ved siden af.

Mht det med at sove: du skal have datteren spændt fast ved dig med en ekstra sele (den får du udleveret i flyet), men det er når du selv skal være spændt fast (lette/lande). Vores børn sov fint hos os på skødet. Når hun ikke behøvede at være spændt fast og ikke sov gik hun rundt og charmede sig ind på medpassagerer 

Nårh, det lyder skønt

Når vi tager fra DK kl 18 er der kun en time til hende sengetid, så der sover hun forhåbenligt det meste af turen.

Og når vi skal hjem skal vi afsted midt om natten, så der burde hun ikke lave andet end at sove

Anmeld Citér

31. maj 2015

MamaGulloev

JH12 skriver:

Tag den klapvogn med som kan ligge mest ned og som er nemmest at klappe Sammen..  Også lej en airshell i lufthavnen koster ca 160kr for en uge også er der garanti på klapvognen .. 

Hun skal sove hos dig, og være spændt fast sammen med dig under start og landing. 

Tak for svar

Det lyder helt klart som den bedste mulighed med en airshell også super nitro'en med.

Så bliver det spændende at se hvornår hun bliver træt nok til at falde i søvn på mig 
- Det er nemlig ikke ligefrem ynglings stedet at sove

Anmeld Citér

31. maj 2015

MamaGulloev

hekran skriver:

Børn under to år sidder på forældres skød, fastspændt i deres sele. Hvis man er heldig og flyet ikke er fyldt op,  kan man spørge pænt, om man kan sidde sådan at der er ledigt ved siden af. 

Har rejst meget med babyer og det er altid gået ret fint

Tak for svar

Ja synes nok der var noget med at små børn skal være spændt fast sammen med en voksen

Anmeld Citér

31. maj 2015

modesty

Ja, min mor har helt uventet inviteret mig og min datter en uge til Rhodos om en lille måneds tid 

Men i den forbindelse opstår der jo et par spørgsmål, fordi vi jo skal med fly derned. 

1: Hvordan er det nu lige med klapvogn og fly??
- Jeg ved at man i babysam kan leje en kuffet/taske/beskytter til barnevogn/klapvogn så den ikke tager skade under flyveturen. Er der nogen der har erfaringer med det? Vi har to klapvogne en billig og en dyr (som nogle måske husker fik jeg en stor pengegave af min bedste, og min mor har så brugt nogle af de penge til at købe en dyr klapvogn - som jeg godt nok ønskede mig - men ville have ventet lidt med at købe). Hvilken ville I tage med? Den billige ville jeg ikke blive ked af det hvis den gik blev mærket/grim eller beskadiget, men komforten i den er jo så en helt anden end i den dyre. - Og vi skal jo være afsted i en uges tid, så min datter skal sove alle sine lure i den klapvogn.

Nu ved jeg ikke om det blev for rodet, eller om det er til at forstå, men for at opsummere: Erfaringer med at have klapvogn med i fly? Og ville DU tage en billig eller en dyr klapvogn med i en uge?

2: Søvn på flyet? 
- Vi skal flyve om aftenen/natten begge gange, så min datter skal sove på flyet. Jeg ved at jeg gerne må have en flaske og brik mme med til hende, men ved ikke helt hvordan det ellers skal foregå?
Mener at have læst noget om at børn under 2 år skal sidde sammen med en voksen og være spændt fast sammen med den voksne? Ved I hvordan det er med muligheder for at den lille kan ligge ned og sove? Eller skal hun sidde på mig og sove?

Jeg synes der var noget mere, men det kan jeg ikke lige huske.

Eller nogle gode råd/ting man skal huske når man skal flyve med et barn på (næsten) 1 år?

Vi har bare fået en zipbag i lufthavnen til klapvogn.

M.h.t. hvilken du skal tage med, synes jeg at det kommer an på hvor gammel barnet er og om den billige kan lægges ned så hun kan sove i den. Hvis ja, ville jeg tage den med, også selvom den ikke kan lægges helt ned. Det er trods alt kun en uge. 

Du skal sidde med hende på skødet i flyet, ja. Det har aldrig været svært at få vores søn til at sove i fly, selvom han heller ikke er glad for at sove på os. 

Anmeld Citér

31. maj 2015

Inger

Profilbillede for Inger
Mine guldklumper, Marie 101013 og Kristian 240715 :-)

Da vores datters farmor er bosat i spanien har vi været dernede 3 gange allerede med vores datter på 19 mdr. Hun har været henholdsvis 5, 9 og 17 mdr. Alle børn under 2 år skal sidde ved en voksen og fåe en lille sele der spændes på din under start og landing. 

Når i tjekker ind, så spørg om der er ledige pladser i flyet, første gang vi rejste var vi heldige at få en pladsd til vores datter da flyet ikke var booket op, så hun sad og lå på sædet, det var virkelig dejlig, da vores pige ikke er ena f de helt mindste der findes.. Til sommer var der fyldt op så der var intet at gøre, hun sad hos os, og her sidste gang vi vi også en plads til hende, folk var meget søde til at rykke rundt da de så vores pige :-) 

Vi har altid "bare" haft en paraply klapvogn med, en som kan ligges helt ned, da den må komme med helt til gaten, hvor de tager sig af den og sørger for den kommer ombord på flyet, og så henter vi den bare på "stort bagage" når vi når frem. Den ahr klaret alle 3 ture fint uden skrammer.

Vores datter har også sovet alle hendes lure i den og hun har sovet ganske som hun plejer, alle gangene. plus at hendes farmor også har en paraplyklapvogn til at stå i hendes hus, så vi har 2 at vælge imellem.  

Rigtig god rejse .-)

Anmeld Citér

1. juni 2015

2babygirls

MummiT skriver:

Ja, min mor har helt uventet inviteret mig og min datter en uge til Rhodos om en lille måneds tid 

Men i den forbindelse opstår der jo et par spørgsmål, fordi vi jo skal med fly derned. 

1: Hvordan er det nu lige med klapvogn og fly??
- Jeg ved at man i babysam kan leje en kuffet/taske/beskytter til barnevogn/klapvogn så den ikke tager skade under flyveturen. Er der nogen der har erfaringer med det? Vi har to klapvogne en billig og en dyr (som nogle måske husker fik jeg en stor pengegave af min bedste, og min mor har så brugt nogle af de penge til at købe en dyr klapvogn - som jeg godt nok ønskede mig - men ville have ventet lidt med at købe). Hvilken ville I tage med? Den billige ville jeg ikke blive ked af det hvis den gik blev mærket/grim eller beskadiget, men komforten i den er jo så en helt anden end i den dyre. - Og vi skal jo være afsted i en uges tid, så min datter skal sove alle sine lure i den klapvogn.

Nu ved jeg ikke om det blev for rodet, eller om det er til at forstå, men for at opsummere: Erfaringer med at have klapvogn med i fly? Og ville DU tage en billig eller en dyr klapvogn med i en uge?

2: Søvn på flyet? 
- Vi skal flyve om aftenen/natten begge gange, så min datter skal sove på flyet. Jeg ved at jeg gerne må have en flaske og brik mme med til hende, men ved ikke helt hvordan det ellers skal foregå?
Mener at have læst noget om at børn under 2 år skal sidde sammen med en voksen og være spændt fast sammen med den voksne? Ved I hvordan det er med muligheder for at den lille kan ligge ned og sove? Eller skal hun sidde på mig og sove?

Jeg synes der var noget mere, men det kan jeg ikke lige huske.

Eller nogle gode råd/ting man skal huske når man skal flyve med et barn på (næsten) 1 år?

Via jeres booking nr kan du låne en air Shell som du henter når I tjekker ind. skide smart.

Vores pige var godt nok næsten 2 så vi havde bare en paraply klapvogn med, fordi man i forvejen slæber nok med barn, kufferter og så air Shell.

Anmeld Citér

2. juni 2015

Milas14

Jeg har været i USA med min på 1 år og vi havde vores Emmaljunga klapvogn med. Den var pakket omhyggeligt sammen i skraldeposer og tape ( fungerede helt fint og uden nogen ødelagt)

Han sov på vores ben hele vejen. Lå på sin dyne..

Det var en flyvetur på 10 timer..

Du må gerne ha baby mælk og mad med!

Der er klapvogne i lufthavnen til låns...

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.