Flyve med 1-årig - Lige et par spørgsmål.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.866 visninger
17 svar
5 synes godt om
31. maj 2015

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Ja, min mor har helt uventet inviteret mig og min datter en uge til Rhodos om en lille måneds tid 

Men i den forbindelse opstår der jo et par spørgsmål, fordi vi jo skal med fly derned. 

1: Hvordan er det nu lige med klapvogn og fly??
- Jeg ved at man i babysam kan leje en kuffet/taske/beskytter til barnevogn/klapvogn så den ikke tager skade under flyveturen. Er der nogen der har erfaringer med det? Vi har to klapvogne en billig og en dyr (som nogle måske husker fik jeg en stor pengegave af min bedste, og min mor har så brugt nogle af de penge til at købe en dyr klapvogn - som jeg godt nok ønskede mig - men ville have ventet lidt med at købe). Hvilken ville I tage med? Den billige ville jeg ikke blive ked af det hvis den gik blev mærket/grim eller beskadiget, men komforten i den er jo så en helt anden end i den dyre. - Og vi skal jo være afsted i en uges tid, så min datter skal sove alle sine lure i den klapvogn.

Nu ved jeg ikke om det blev for rodet, eller om det er til at forstå, men for at opsummere: Erfaringer med at have klapvogn med i fly? Og ville DU tage en billig eller en dyr klapvogn med i en uge?

2: Søvn på flyet? 
- Vi skal flyve om aftenen/natten begge gange, så min datter skal sove på flyet. Jeg ved at jeg gerne må have en flaske og brik mme med til hende, men ved ikke helt hvordan det ellers skal foregå?
Mener at have læst noget om at børn under 2 år skal sidde sammen med en voksen og være spændt fast sammen med den voksne? Ved I hvordan det er med muligheder for at den lille kan ligge ned og sove? Eller skal hun sidde på mig og sove?

Jeg synes der var noget mere, men det kan jeg ikke lige huske.

Eller nogle gode råd/ting man skal huske når man skal flyve med et barn på (næsten) 1 år?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. maj 2015

IT-nørd

Tag en dyr klapvogn og lej en airshell. Der er garanti på hvis klapvognen bliver skader (har prøvet det) og en airshell skal hentes og afleveres ved tjek-in

Anmeld Citér

31. maj 2015

MamaGulloev

IT-nørd skriver:

Tag en dyr klapvogn og lej en airshell. Der er garanti på hvis klapvognen bliver skader (har prøvet det) og en airshell skal hentes og afleveres ved tjek-in

Hvor meget koster det at leje en airshell, ved du det?

Tasken fra babysam koster nemlig 210 kr for 7 døgn, og det er jo til at leve med, jeg ved bare ikke hvor godt den beskytter.

Anmeld Citér

31. maj 2015

MamaGulloev

IT-nørd skriver:

http://www.airshells.com/app/

Jeg havde ikke lige set linket, tak for det

Anmeld Citér

31. maj 2015

IT-nørd

MummiT skriver:

Hvor meget koster det at leje en airshell, ved du det?

Tasken fra babysam koster nemlig 210 kr for 7 døgn, og det er jo til at leve med, jeg ved bare ikke hvor godt den beskytter.

159 og det er super nemt! Vi har fløjet 11 gange, lige siden den ældste var 9 måneder gammel, de fleste gange med en Emmaljunga Cerox eller Scooter

Anmeld Citér

31. maj 2015

snuskesmor

Forskellige airlines reagerer forskelligt på ødelagte barnevogne. SAS var gode (har prøvet), har hørt skidt om Norwegian. Selv med SAS tog det en god måned at få svar på hvad vi måtte gøre i forhold til reparation/ købe ny. Så hvis du har brug for den dyre i dagligdagen og ikke har råd til ny, ville jeg tage den billige med. Ved ikke om du får erstatning for skrammer hvis vognen et funktionel.

Anmeld Citér

31. maj 2015

MamaGulloev

IT-nørd skriver:

159 og det er super nemt! Vi har fløjet 11 gange, lige siden den ældste var 9 måneder gammel, de fleste gange med en Emmaljunga Cerox eller Scooter

Ih det lyder jo godt!

Den vi har er en emmaljunga super nitro, så den burde jo også kunne være i sådan en airshell. 

Jeg tror næsten det bliver den løsning vi tager så, så har vi også mindre at slæbe på i tog/bus til lufthavnen

Anmeld Citér

31. maj 2015

IT-nørd

MummiT skriver:

Ih det lyder jo godt!

Den vi har er en emmaljunga super nitro, så den burde jo også kunne være i sådan en airshell. 

Jeg tror næsten det bliver den løsning vi tager så, så har vi også mindre at slæbe på i tog/bus til lufthavnen

Der er rigeligt plads i den der er beregnet til store klapvogne. Hjulene skal af og lægges ved siden af.

Mht det med at sove: du skal have datteren spændt fast ved dig med en ekstra sele (den får du udleveret i flyet), men det er når du selv skal være spændt fast (lette/lande). Vores børn sov fint hos os på skødet. Når hun ikke behøvede at være spændt fast og ikke sov gik hun rundt og charmede sig ind på medpassagerer 

Anmeld Citér

31. maj 2015

JH12

Tag den klapvogn med som kan ligge mest ned og som er nemmest at klappe Sammen..  Også lej en airshell i lufthavnen koster ca 160kr for en uge også er der garanti på klapvognen .. 

Hun skal sove hos dig, og være spændt fast sammen med dig under start og landing. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.