Føler mig dum

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Har du en uddannelse?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

3.918 visninger
20 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
30. maj 2015

Anonym trådstarter

Som overskriften lyder, føler jeg mig dum. Jeg er 28 år og har ingen uddannelse. Pt. går jeg på HG, som har ry for at være nemt, men jeg har svært ved at følge med.

Når jeg sammenligner mig selv med andre på min alder, som typisk er i gang eller færdige med deres videregående uddannelser, føler jeg mig som en taber og et dårligt forbillede for mit barn.

Er der andre, som har det på samme måde?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. maj 2015

Fremad

Anonym skriver:

Som overskriften lyder, føler jeg mig dum. Jeg er 28 år og har ingen uddannelse. Pt. går jeg på HG, som har ry for at være nemt, men jeg har svært ved at følge med.

Når jeg sammenligner mig selv med andre på min alder, som typisk er i gang eller færdige med deres videregående uddannelser, føler jeg mig som en taber og et dårligt forbillede for mit barn.

HG er IKKE altid nemt skal det siges og SLET ikke nu hvor der er sket ændringer...

jeg har selv taget den og jeg har en naturlig forståelse for det, men IKKE EØ, men mange synes altså ikke at det er så lige til.. 

Og at folk siger; iiiiih det er nemt det HG, tvivler jeg på at alle ved hvad de snakker om ;-) 

Jeg er 34, og er først ved at tag uddannelse nu.. som jeg kan se bliver fuldført.. jeg har hoppet fra det ene til det andet...jeg har 2 børn.. 

og JA, jeg ser folk i starten af 20'erne der er færdig uddannede og har karrierer, er da skide misundelig men ærligt: så er jeg os nu bevidst om at der er grunde til at jeg ikke er uddannet endnu 

Anmeld Citér

30. maj 2015

TNBC

Anonym skriver:

Jeg har hg2, bruger den bare ikke.. jeg tog den før jeg blev syg, og har ikke taget nogle uddannelse siden, for jeg har bare  ikke kunne klare det. Jeg er nu ved at gære så klsr at jfg gerne vil have noget uddannelse,  men der går lidt tid endnu før det sker.

Og jeg er snart 29, men jeg har bare mine forhindringer  der gør at jeg er hvor jeg er, og for mig er det pisse irriterende,  da mi n lillesøster lige er blevet færdig med sin uddannelse.

Anmeld Citér

30. maj 2015

B&J

Hvorfor skal hg være nem?? Vi havde lektier for i alle fag engang om ugen og en case hver måned i de forskellige fag. Dog er det over 8 år siden jeg tog min hg men det er først nu jeg har en elevplads jeg er bare stolt over hvor langt jeg er og hvor stor ros jeg får i mit arbejde 

Anmeld Citér

30. maj 2015

Anonym

Anonym skriver:

Jep  nåede desværre ikke at få en uddannelse . Har dog haft ok job som ufaglært bl.a som salgsleder i Føtex , har været selvstændig , pædagogmedhjælper . Idag er jeg på FP og må indrømme jeg føler mig " dum " udenfor i sociale sammenhæng , hvor der ofte snakkes fag / karriere mm. 

Anmeld Citér

30. maj 2015

ErDetSnartNU

B&J skriver:

Hvorfor skal hg være nem?? Vi havde lektier for i alle fag engang om ugen og en case hver måned i de forskellige fag. Dog er det over 8 år siden jeg tog min hg men det er først nu jeg har en elevplads jeg er bare stolt over hvor langt jeg er og hvor stor ros jeg får i mit arbejde 

Jeg tror det har fået sit ry som en "andenrangsuddannelse" fordi niveauet er lavere, end det er på et almindeligt gymnasium. 

Anmeld Citér

30. maj 2015

MorTilN

Anonym skriver:

Du føler dig dum fordi du ikke har en uddannelse endnu men er i gang med en HG.

Jeg føler mig dum fordi jeg har en uddannelse jeg ikke kan gøre brug af familiære grunde.

Vi kan alle føle os dumme men nej synes ikke du er et dårlig forbillede for dit barn, for du er i gang med en HG og selv om du ikke har nogen uddannelse så kan du sagtens præge dit barn til at forstå hvor vigtig en uddannelse er for resten af ens liv.

Min mor har ingen uddannelse, men har nu 3 unger der har en eller er i gang med en fordi vi altid har fået af vide hvor vigtig en uddannelse er for fremtiden.

Anmeld Citér

30. maj 2015

JC2014

Profilbillede for JC2014

Jeg synes ikke at man nødvendigvis er dum fordi at man først bliver uddannet sent. Man har som regel sine grunde. Jeg er 22 og bliver selv først HF-student nu her om en lille måned. De fleste der bliver studenter er en del yngre end jeg er. Inden jeg startede for to år siden var jeg sygemeldt i 5 år! Nu forsøger min mand og jeg også at blive gravide, og dette vil også føre til at jeg må tage et års pause fra den videregående uddannelse som jeg forventer at begynde på her efter min sommerferie. Jeg har også en veninde på 29 der af forskellige grunde heller ikke har noget uddannelse endnu. Der er helt bestemt ingen der tænker at hun er dum. En uddannelse er ikke nødvendigvis alt. Der er også mange der bliver til noget uden sådan én. Du er jo også kommet i gang nu med en hg! Og man kan næsten aldrig sige om noget er definitivt nemt eller svært... Hvad der er let for den ene kan være svært for den anden og omvendt.

Anmeld Citér

30. maj 2015

Loa

Anonym skriver:

Jeg havde det også sådan dengang jeg var færdig med HHX og "bare" arbejdede som pædagogmedhjælper. Til alle fester/arrangementer var alle i gang med en eller andet fancy uddannelse, og jeg følte aldrig det var nok at jeg var pædagogmedhjælper. 

Nu er jeg så (heldigvis) uddannet lægesekretær, men kan faktisk stadig, i visses selskab, føle at min uddannelse ikke er høj/god/fancy nok i forhold til andres. Det er nok en kombi af at man selv skal tro på at det man laver er godt nok, samt nogen mennesker bare får én til at føle sådan.

Så tro på det du laver er godt nok. 

Anmeld Citér

30. maj 2015

1977

Profilbillede for 1977
Anonym skriver:

Hvorfor læser du HG? Min erfaring er, at hvis man ikke har interessen for en uddannelse, giver det ikke helt samme udbytte som hvis man brænder for det. Tager du den bare for ar få en uddanelse eller er det noget du VIL? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.