Må storebror slå lillebror som bider først?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.457 visninger
8 svar
10 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
30. maj 2015

Anonym trådstarter

Kort fortalt:

To brødre, en på 2½ og en på 7 år.

Lillebror bider, når han bliver gal og når han bliver glad/kåd osv. Det er selvfølgelig noget der arbejdes meget på at lave om på, både på hjemmefronten og i institutionen.

I en leg/hygge-stund bider lillebror sin storebror i ryggen, og storebror reagerer ved at give lillebror en lussing.

Er det ok? Skal man skælde storebror ud (som er meget følsom), som det jo helt sikkert også gjorde ondt på?

Selvfølgelig fortsætter opdragelsen af lillebror, men han bliver ked når han får lussingen. Skal han trøstes/skældes ud?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. maj 2015

Rikke _ Mor til Ida <3

Begge drenge skal have afvide at det de gjorde ikke var okay....

Anmeld Citér

30. maj 2015

(august)

Som sagt ovenover begge skal have af vide det ikke er ok og det ikke er acceptabel opførsel. 

Anmeld Citér

30. maj 2015

2721

Jeg ville først tage en snak med lillebror og sige det er ikke okay at bide selvom du er glad/kåd/sur ect og der efter ville jeg sige til storebror at jeg godt kan forstå at det gør ondt når lillebror bider og at det selvfølgelig ikke er okay, men at han altså ikke må slå lillebror. Anerkend deres følelser samtidig med at du fortæller dem at det ikke er okay og evt giv dem et alternativ.

Anmeld Citér

30. maj 2015

lineog4

Begge skal have at vide deres handlinger var forkerte. Men nej ville ikke skælde ud (hvis jeg kunne lade være). Og det er ikke fordi lillebror bed først, men fordi jeg ikke mener skæld ud er vejen frem tol at ændre noget som helst.

men storebror skal lære at gå væk i situationen.

Anmeld Citér

30. maj 2015

FruStolpe

Anonym skriver:

Kort fortalt:

To brødre, en på 2½ og en på 7 år.

Lillebror bider, når han bliver gal og når han bliver glad/kåd osv. Det er selvfølgelig noget der arbejdes meget på at lave om på, både på hjemmefronten og i institutionen.

I en leg/hygge-stund bider lillebror sin storebror i ryggen, og storebror reagerer ved at give lillebror en lussing.

Er det ok? Skal man skælde storebror ud (som er meget følsom), som det jo helt sikkert også gjorde ondt på?

Selvfølgelig fortsætter opdragelsen af lillebror, men han bliver ked når han får lussingen. Skal han trøstes/skældes ud?

Det er ALDRIG ok at slå !!!

Når det er sagt så ville jeg sætte mig med dem hver især på deres niveau og tale om situationen.... 

Anmeld Citér

30. maj 2015

moaren

Hmm.....det er selvfølgelig ikke ok at slå, bide, sparke osv osv, men når det er sagt, så skal jeg indrømme, at min mand og jeg nogle gange har snakket om, at lillebror faktisk godt kunne trænge til at få "et par på kassen" af storebror. Lillebror er nemlig en bølle og er rigtig god til at starte balladen og han vræler jo højst, så det er næsten altid storebror der får skylden. 

Ja ja, jeg ved det godt. Man må ikke slå, men nogle gange altså.....

Anmeld Citér

30. maj 2015

SandraXOXO

Når vores herhjemme ryger i totterne på hinanden får de at vide at man ikke må nive, bide, slå osv. Men altså vi gør ikke et stort nr ud af at "du er ældst, du må mest ikke, du burde vide bedre blabla" for de er bare børn selv om de ikke er lige gamle. De er forresten 2 år, 4 år og 7 år. 

Anmeld Citér

30. maj 2015

Valle81

Vi har to drenge med et år i mellem, så her kan det også gå hårdt for sig imellem dem.

Vi prøver egentlig på ikke at skælde dem ud, men fortæller dem, at det er vigtigt, at de henter en voksen, når der er noget i stedet for at slå osv.

Jeres den lille er lok for lille til sådan en besked, men det vil den store kunne forstå.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.