Dorthe1986 skriver:
Med det samme vil jeg godt slå først at det her ikke skal handle om at nogle skal være bedre end andre, eller kaste mudder efter hinanden. Jeg er bare blevet undrende og nysgerrig efter en anden tråd herinde.
Flere udtrykte at de sendte deres børn i institution for barnets skyld og ikke gav dem fridage osv, fordi de ikke kunne aktivere dem derhjemme. Børnene bliver sure, pylrede, skabte sig eller kedede sig.
Men jeg vil så gerne vide hvorfor forældre tror de ikke kan aktivere sit barn når det er hjemme fra institution og hvorfor de tror de reagerer surt, pylret eller hvad nu?
Jeg tænker ikke her på forældre med sygdomme, der gør det umuligt at have overskud en hel dag til at være med deres børn.
Nu har jeg ikke børn selv, men jeg passer to, så vi er hjemme. De er næsten 1½ og 2½, Og vi klarer os da fint herhjemme.(Der er ingen legestuer, ikke rigtig andre børn og en legeplads, der er 20-25 gåen fra huset, men en kæmpe græsplæne.)
Vi danser, spiller bold, synger, leger med biler, legoklodser, jagter hinanden rundt, lege gemmeleg, hopper rundt og fra ting. Kører på cykel, traktor, eller med hans græsslåmaskine udenfor, løber rundt, siger hej til dyrene omkring os. Går en tur ned og sige hej til bedsteforældrene, ser på bådene, havet, svanerne, går i butikken, på legeplads, på cafe..
Ser et afsnit af deres yndlings serie en gang i mellem, hvis man har brug for lige at slappe lidt af.
Ja, de kan være pylret, sure.. Men så tager vi en stille dag, gør det lidt anderledes..
Alle har dårlige dage, nogle dage vil den lille hænge på armen næsten hele dagen, og det tager jeg så med.
Og de kan også sagtens lege selv, så jeg kan ordne små ting omkring. Man behøver ikke underholde dem hele dagen, de kan sagtens sidde selv, mens man ordner ting.
Og jeg har endda smerter til daglig, ikke altid super overskud..