Bananfluer - what to do?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

992 visninger
10 svar
0 synes godt om
12. september 2009

linemus

De er ved at drive mig til vanvid.

Og nej, de er ikke så søde som dem i morgenhår, og nej, Sebastian, du må ikke få bananfluer  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. september 2009

Helle30

Altså jeg forstår ikke lige det med morgenhår og om Sebastian må få nogle.

Men ellers kan jeg fuldstændig tilslutte mig irritationen ved bananfluer, og jeg har kun ét råd (vist også set eneste, der duer): Smid alt frugt - grønt - kød (alle levende fødevarer) helt ud i den udendørs skraldespand med det samme.
Jeg har oplevet at smide en ferskensten i skraldespanden under vasken - og en halv time senere var der bananfluer i mængder. Adr... I disse dage juicer jeg jo max. - Jeg har simpelthen besluttet, at jeg smider frugtslammet ud i den store spand for at undgå de små ulækre fluer.

- Helle

Anmeld

12. september 2009

Rasmine

Hvad er det?

Morgenhår er noget på tv.

Anmeld

12. september 2009

Helle30

Mebach skriver:

Hvad er det?

Morgenhår er noget på tv.

Altså - laver du sjauw? Jeg ser ikke andet morgenhår end mit eget - når jeg endelig når til spejlet omkring kl. 13.00,
Forinden ser jeg ikke andet end News - eller go'morgen dk - hvis det er Resen kræsen, der er på.

- Helle

Anmeld

12. september 2009

linemus

Der er et lille filmklip i morgenhår (morgenfjernsyn for børn), hvor små tegnede bananer flyver rundt, og børnene plager om at få bananfluer...

Ja, de sværmer om alt, lige så snart der er noget mad. Nu synes jeg bare, de breder sig til spisestuen og badeværelset også  Må bare være mere konsekvent med at smide ud...

Helle: Hvordan opbevarer du så bananer? Der sidder de jo også på, selvom der er skræl på.

Mette: ved du ikke, hvad bananfluer er?

Anmeld

12. september 2009

Rasmine

linemus skriver:

Der er et lille filmklip i morgenhår (morgenfjernsyn for børn), hvor små tegnede bananer flyver rundt, og børnene plager om at få bananfluer...

Ja, de sværmer om alt, lige så snart der er noget mad. Nu synes jeg bare, de breder sig til spisestuen og badeværelset også  Må bare være mere konsekvent med at smide ud...

Helle: Hvordan opbevarer du så bananer? Der sidder de jo også på, selvom der er skræl på.

Mette: ved du ikke, hvad bananfluer er?

Eh, det lyder som...fluer?
Men...eh...hvorfor banan?
ser de specielle ud?

Anmeld

12. september 2009

linemus

Mebach skriver:

Eh, det lyder som...fluer?
Men...eh...hvorfor banan?
ser de specielle ud?

De kan vel godt li' bananer... ?

Det er små bitte fluer. Sådan lidt rødbrune i det. 

Anmeld

12. september 2009

Rasmine

linemus skriver:

De kan vel godt li' bananer... ?

Det er små bitte fluer. Sådan lidt rødbrune i det. 

Tror ikke vi er beriget med denne dyreart på matriklen, desværre.

Anmeld

12. september 2009

Lene76

Line hvis du ligger banerne i en pose og lukker den tæt, ind i køleren så blir de ik brune.... det gør de mange steder syd på pga varmen.

havder bare de pisse bfluer............

Anmeld

12. september 2009

Helle30

Line. Jeg lægger dem i køleskabet. Det er jo ikke fordi, de holder sig bedre - men der kommer ikke fluer så.

Altså Bacon... Jeg tror, du trænger til en bondegårdsferie.

- Helle - glaner ud i mørket...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.