Hvorfor skal navne passe sammen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. maj 2015

Jupiter

Tak for jeres gode synspunkter 

Jeg har slet ikke skænket det en tanke, at de skulle passe sammen fordi man skal sige de, sammen mange gange 

Hvis nu man har en morfar der hedder Hans og man er kæmpe fan af Destiny's child - hvorfor kan man så ikke bruge begge navne?

Min tanke er at det jo for pokker er MINE børn, og derfor giver jeg dem navne som JEG kan lide 

Når vi vælger en partner, så vælger vi jo heller ikke ham/hende ud fra hvad hans/hendes navn er? Det er vel også navne som ofte bliver sagt sammen (af andre godt nok)!

At man har andre kriterier (også) som fx udtale, skriftlighed, kludder i for ens navne, bliver barnet drillet osv. - det forstår jeg udmærket!

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. maj 2015

TNBC

Jupiter skriver:

Ja, kort og godt:

Hvorfor betyder det noget om de navne i vælger til jeres børn, passer sammen? 

Jeg forstår det heller ikke, jeg vil hellere have at fornavn og efternavn lyder godt sammen, for det er de skal bruge, og hvis du hedder Anakin Hansen, det kan da godt lyde godt sammen, men det ser bare forkert ud(i mine øjne)

Jeg vælger navne som jeg kan li, og de skal nok klinge sammen..

De fleste har en slags navne de kan li, nogen kan li amerikanske, andre gamle danske navne, nogen kan li specielle osv, så navnene vil klinge på den måde(mener jeg)

Jeg synes helt sikkert man skal vælge de navne man elsker, og så lade vær med at tænke så meget over hvordan de lyder sammen.

Anmeld Citér

25. maj 2015

Mor11

Profilbillede for Mor11

Hmm. Jeg synes bare det er lidt underligt hvis ungernes navne er i HELT forskellige genre. Men det møder jeg nu også sjældent. Man har jo oftest en type af navne man godt kan lide, og så passer de jo som regel sammen også sådan er det i hvertfald her. 

Anmeld Citér

25. maj 2015

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14

Jeg kan forstå hvis man er flerlinge forældre at man så vælger navne der passer sammen, f.eks. at det er gamle danske navne...

Jeg har selv en Victor og en Elise... Victor blev valgt fordi det var det navn vi bedst kunne lide... Elise er valgt fordi hendes far gerne ville opkalde hende efter noget familie og så blev det efter min farmor... hvis jeg fik et tredje barn ville jeg nok vælge et gammelt dansk navn, men det kommer ikke til at udelukke andre navne...

Jeg kender også en familie hvor forældrene begge starter med B og efter de første to også fik navne med B, så gik der sport i det... Alle fem knægte fik navne med B...

Anmeld Citér

25. maj 2015

lineog4

Synes jo egentlig bare navnene kommer til at passe sammen af sig selv. Formodentlig har man jo en smag der peger i en bestemt retning. Jeg kan fx se vi åbenbart er glade for i lyden og især Li lyden. Det var ikke bevidst.

Dog har jeg haft tænkt over det da vi mistede Lia og efterfølgende fik en dreng, der virkede det så rigtig han kom til at hedde Liam som er Lia med et m. Var han blevet en pige ønskede jeg navnet Livia fordi Lia også var med i det 

Anmeld Citér

25. maj 2015

SandraXOXO

Altså det skal de vel heller ikke? Min storesøster hedder et alm navn, hvor imod jeg hedder et sjældent navn, tilmed et dobbeltnavn, som skulle godkendes osv. Og mine forældre har formået at nævne os begge i samme sætning uden at kløjes i det  Mine egne tre børn passer sammen som rip, rap og pip  Men det er bare tilfældigvis de navne vi faldt for, vi planlagde det ikke på forhånd 

Anmeld Citér

25. maj 2015

2babygirls

Jupiter skriver:

Ja, kort og godt:

Hvorfor betyder det noget om de navne i vælger til jeres børn, passer sammen? 

Tænker at det vel er lige meget om folk vælger navne der passer sammen eller ej... Efter noget tid vænner man sig jo til klangen når navnene nævnes i en sætning.

Nu er jeg en af de mødre der har valgt et flot fornavn til mine piger, selvom jeg har du "super kedeligt" dansk efternavn.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.