Hvorfor skal navne passe sammen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.928 visninger
16 svar
18 synes godt om
25. maj 2015

Jupiter

Ja, kort og godt:

Hvorfor betyder det noget om de navne i vælger til jeres børn, passer sammen? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. maj 2015

biniek

jeg har valgt navne til mine kommende børn og de passer altså ikke sammen  

Anmeld Citér

25. maj 2015

Sprit25

Jeg forstår ikke hvad du mener

Anmeld Citér

25. maj 2015

TNBC

Sprit25 skriver:

Jeg forstår ikke hvad du mener

Tror hun mener  tråde med; hvilket navn passer til xxx eller den nye tråd; hvilke navne passer sammen? 

Som at hvorfor skal navne passe sammen? 

Anmeld Citér

25. maj 2015

Disarobi

Man kommer til at bruge deres navne sammen hver gang man snakker om dem/kalder på dem i mange år....  Esmeralda og Hans er bare lidt for forskellige i stil til at det klinger  

mvh mor til Milas og Melvin  

Anmeld Citér

25. maj 2015

Jupiter

Ja, jeg mener:

Hvorfor er det vigtigt at finde navne som klinger godt/hører sammen/passer sammen når man får/har flere børn?

Det er selvfølgelig ikke et spørgsmål til dem som ikke går op i det, men til dem som gør 

Jeg er bare nysgerrig - jeg vælger personligt ud fra andre kriterier, så ville bare gerne høre andre sider af "sagen" 

Anmeld Citér

25. maj 2015

S*DD

Jeg forstår det heller ikke. Man skal vælge de navne man kan lide i stedet og når man siger det ofte sammen, så kommer det alligevel til at klinge 

Anmeld Citér

25. maj 2015

Småbørnsmor

Jeg forstår godt hvad du mener. Men jeg tror bare at folk ønsker at der er bare en lille rød tråd mellem navnene. Fx. så Destiny og Karl-Emil måske ikke passer så godt sammen. Men er det de ti navne man ønsker, så skal man da bare vælge dem.

Jeg selv har Linus og Bjørk. Der er egentlig ikke så meget tanke bag ift. at passe sammen. Men vi har senere talt om, at Linus er et meget feminint drengenavn og Bjørk er et godt robust pigenavn. Men det var nu engang de navne vi forelskede os i og vi synes jo det passer fint sammen.. :-)

Anmeld Citér

25. maj 2015

Sprit25

Nu har jeg kun 1 datter, men jeg tænker da også at de(n) næste der kommer skal passe sammen bare lidt. Ikke alt for tæt da folk så kludere i det Men synes bare hvis den ene hedder Nelson og den næste Hans at det er lidt sært

Anmeld Citér

25. maj 2015

ErDetSnartNU

Vores børn kommer til at hedde noget inden for samme "genre" - fx skal babydreng i maven hedde Jakob eller Nikolaj mens en pige (hvis vi på et tidspunkt får sådan en) nok kommer til at hedde Ida, Kathrine, eller lignende. 

Jeg synes personligt at det er spøjst med børn, hvor navne har det samme forbogstav. Det er lidt for meget Rip, Rap og Rup for mig, specielt når det bliver for søgt. Jeg tænker tit på det i forbindelse med en debattør, som havde 3 børn, hvis navne alle startede med D. Hun ventede en dreng, men der var ikke flere pæne navne, der starte de med D, så hun overvejede at kalde den ufødte dreng kælenavnet for en af de andre drenges navne, fordi det død-og-pine skulle passe sammen. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.