Erfaring med putteproblemer om dagen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.864 visninger
14 svar
4 synes godt om
23. maj 2015

kekp

Føler mig ret alene med mit problem og er efterhånden desperat efter at høre fra andre som har/har haft problemer med at putte om dagen. 

E har altid været svær at få til at sove især om dagen. Da han var helt lille skreg han så snart han kom i barnevognen og jeg har altid måttet køre med ham hvor han har protesteret voldsomt. Efter han blev ca 8 mdr har han bestemt sig for at han ikke vil lægge ned i vognen så nu sidder han mens vi kører og jeg forsøger af flere omgange at lægge ham ned og som regel lykkes det også til sidst. Hvis jeg lægger han fra start eller lægger ham før han selv synes at det er ok bliver han rigtig gal, sparker dyne og dække af og skriger for tilsidst at begynde at græde. Nogle dage må jeg helt opgive og gå hjem og vugge ham i søvn, hvilket resulterer i at han kun sover ca 1/2 time. 

Han skal starte i vuggestue om 3 uger og jeg frygter virkelig for hvordan de nogensinde får ham til at sove

Håber sådan at høre fra nogen som har været eller er i en lign. situation. Nogle dage er jeg helt grædefærdig fordi jeg føler at jeg har kæmpet i 9 mdr med den pokkers søvn. 

Det skal siges at han er træt og har brug for at sove, han vil bare ikke uden kæmpe protester og nogle dage skrig og skrål. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. maj 2015

MorTilN

De  skal nok få ham til at sove i vuggestuen. Der er stor forskel på om forældre eller pædagoger der putter dem

Anmeld Citér

23. maj 2015

kekp

Anonymbebs skriver:

De  skal nok få ham til at sove i vuggestuen. Der er stor forskel på om forældre eller pædagoger der putter dem

Puha det håber jeg virkelig. For som det er nu bliver han stiktosset så snart jeg lægger ham

Anmeld Citér

23. maj 2015

Morogbarn

Profilbillede for Morogbarn

Min venindes dreng gad heller ikke sove middagslur, men da han startede i dagpleje og så, at alle de andre børn gjorde det, ville han pludselig gerne - også derhjemme.

Anmeld Citér

23. maj 2015

CaWi

Vores dreng ville heller ikke sove i barnevogn,  og derudover sov han kun ca 20 min af gangen. 

ALT ændrede sig da han kom i DP. På bare en uge lærte han at falde i søvn i barnevogn,  og at sove to timer i træk.

Så bare rolig,  de skal nok klare det

Anmeld Citér

23. maj 2015

kekp

Morogbarn skriver:

Min venindes dreng gad heller ikke sove middagslur, men da han startede i dagpleje og så, at alle de andre børn gjorde det, ville han pludselig gerne - også derhjemme.

Jeg håber at det samme sker her

Anmeld Citér

23. maj 2015

kekp

CaWi skriver:

Vores dreng ville heller ikke sove i barnevogn,  og derudover sov han kun ca 20 min af gangen. 

ALT ændrede sig da han kom i DP. På bare en uge lærte han at falde i søvn i barnevogn,  og at sove to timer i træk.

Så bare rolig,  de skal nok klare det

Jeg håber virkelig også at det ændrer sig når han kommer i vuggestue. 

Hvis bare han var frisk så ville det jo være fint. Men han er virkelig virkelig træt 

Anmeld Citér

23. maj 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Har du fået tjekket hans ører?

Anmeld Citér

23. maj 2015

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
kekp skriver:

Føler mig ret alene med mit problem og er efterhånden desperat efter at høre fra andre som har/har haft problemer med at putte om dagen. 

E har altid været svær at få til at sove især om dagen. Da han var helt lille skreg han så snart han kom i barnevognen og jeg har altid måttet køre med ham hvor han har protesteret voldsomt. Efter han blev ca 8 mdr har han bestemt sig for at han ikke vil lægge ned i vognen så nu sidder han mens vi kører og jeg forsøger af flere omgange at lægge ham ned og som regel lykkes det også til sidst. Hvis jeg lægger han fra start eller lægger ham før han selv synes at det er ok bliver han rigtig gal, sparker dyne og dække af og skriger for tilsidst at begynde at græde. Nogle dage må jeg helt opgive og gå hjem og vugge ham i søvn, hvilket resulterer i at han kun sover ca 1/2 time. 

Han skal starte i vuggestue om 3 uger og jeg frygter virkelig for hvordan de nogensinde får ham til at sove

Håber sådan at høre fra nogen som har været eller er i en lign. situation. Nogle dage er jeg helt grædefærdig fordi jeg føler at jeg har kæmpet i 9 mdr med den pokkers søvn. 

Det skal siges at han er træt og har brug for at sove, han vil bare ikke uden kæmpe protester og nogle dage skrig og skrål. 

Jeg ville også sige at du måske skal have tjekket hans ører?

Og give de andre ret i at det ændrer sig fuldstændig når han starter i vuggestue

Min datter har næsten altid skulle vugges på den ene eller anden måde før hun sov om dagen. En periode var det nok at bære hende ned fra 2. sal og så sætte hende i barnevognen, men ellers har jeg lige skullet vugge lidt med barnevognen før hun ville sove.

I vuggestuen holder de bare lige en hånd på hende så hun ikke sætter sig op og så lægger hun sig til at sove helt af sig selv. Nu er hun begyndt på at jeg endda også kan få lov til at bare lige putte hende i voksien, give hende sut og putteklud og så 2 vip, så sover hun 

Anmeld Citér

23. maj 2015

kekp

mor:) skriver:

Har du fået tjekket hans ører?

Ja han har dræn så det problem skulle gerne være løst

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.