Penge til baby :-) ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. maj 2015

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
*Agnete* skriver:

Hej :-) 

hvor mange penge havde i sparet op inden baby nr.1 og hvor mange brugte i til alt udstyr og tøj osv ? 

Jeg havde intet sparet op, da det slet ikke var planlagt jeg skulle være gravid.

Jeg endte med at bruge ca 3000 kr i alt. Jeg købte stortset alt brugt og arvede en masse tøj

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. maj 2015

Frk_Louise

*Agnete* skriver:

hvor mange penge havde i sparet op inden baby nr.1 og hvor mange brugte i til alt udstyr og tøj osv ? 

Vi havde begge to gode opsparinger inden jeg blev gravid.

Ikke specifikt til baby, men bare almindelig opsparing :-)

Vi har nok brugt omkring 10.000-15.000 kroner i alt. Vi har købt både nyt og brugt. Og så har jeg en sød veninde, som har foræret os en masse af hendes piges tøj. Meget af det næsten som nyt. 

Anmeld Citér

22. maj 2015

Clisolka

*Agnete* skriver:

Vi havde intet sparet op til nr 1 - Jeg købte hen af vejen, så ikke jeg skulle ud og have det lige i sidste øjeblik. Meget var brugt og arvet - og noget nyt. 

Ved nr 2 havde jeg stort set alt i forvejen, så der brugte jeg ikke ret mange penge 

Anmeld Citér

22. maj 2015

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Vi havde intet sparet op. Men købte lidt efter lidt hver måned. Det eneste vi sparede op til var sengen; kili fra sebra til 4.599kr købt kontant pga vi lagde nogle hundrede kroner til side hver gang vi havde handlet.

Da vi nåede termin havde vi brugt lige under 24.000. 

Vi har ikke kunne mærke at vi har manglet de penge

Efterfølgende har vi købt en klapvogn til 5.000 ...Og så alt det andet

jeg kan tilføje at vi købte brugt tøj og autostol(hvilket jeg senere blev lidt ked af da jeg blev gjort bevidst om manglende viden vedr uheld mv) men ellers intet har fået forærende ud over en dyne og sengerand.

barnevogn købt på tilbud:emmaljunga til 6300kr. 

Anmeld Citér

22. maj 2015

BigHope13

Vi havde ingen særlig opsparing til baby, men brugte omkring 10.000 hvoraf de 8000 var til en ny barnevogn. Autostol og tremmeseng fik vi brugt foræret. Samt en masse tøj.

Anmeld Citér

22. maj 2015

NBNixen

*Agnete* skriver:

Vi har ikke sparet op, men har købt lidt hen af vejen - vi har fået en masse tøj af venner og familie, da vi kender kønnet . . Tremmeseng har vi fået gratis . . Barnevogn køber vi en startpakke med en lækker barnevogn med en masse til . . Alt i alt når vi får købt det sidste her så er vi oppe på kun at havde givet maks 6500 - 7000 i alt . . Vi venter vores første med termin den 4 September . . 

Anmeld Citér

22. maj 2015

Mettefpigen

Intet... ��

Anmeld Citér

22. maj 2015

lineog4

Havde intet sparet op til den første da det ikke var planlagt. Vi brugte 1500 på en brugt barnevogn hvor vi fik alt med. Vi lånte en babyseng (en mellemting mellem en tremmeseng og en vugge) og den satte vi i stand og købte madras til, tror det blev 300 kr. Puslebordet var en plade min mand lavede og monterede på vores kommode og så en puslepude til 150. Vi købte derudover nogen billige træhylder i IKEA, vil tro de har kostet os max 200 kr.

vi købte kun en lille flyverdragt til 50 kr inden hun blev født. Og edter fødslen fik vi en masse tøj i gave plus det var en varm sommer, så tror vi de første 4 mnd kun købte tøjet til storebrors konfirmation og bodyer og den gang var det dyre mærke jeg kendte name it, så det blev ikke så dyrt 

Vil tro jeg udover bleer selvsagt de første 6 mnd brugte alt i alt 2500 plus minus. Min mor gav babydynen, tror den kostede et par hundrede.

høj stol der fik vi en Dan stol gratis, men da min mor så den stol jeg ønskede mig (en stokke sitti) gav hun os den, tror den kostede 2000 kr, men må sige den var alle pengene værd, den bruges stadig her 12 år efter. Så den skal jo lige oven i for de første 6 mnd. 

Jeg var en fattig studerende, så næsten alt blev købt brugt også tøjet eller vi arvede og en gang imellem flottede jeg mig og købte nyt i HM og det var virkelig luksus for mig - godt nok en anden tid i dag.

Anmeld Citér

22. maj 2015

August2015

Vi venter vores første barn om 11 uger. 

Vi har ikke sparet op til baby... men har mange penge stående pga. salg af lejlighed for nogle år tilbage... og vi har også et stort rådighedsbeløb hver måned, så vi har ikke haft brug for at spare op. 

Vi har brugt 13.000 kr. og mangler pt. kun nogle småting, så vi lander på ca. 14.000-14.500 kr. i alt. 

Vi har købt mange ting brugt. Blandt andet en lækker Odder barnevogn, en fin vugge, Odder lift, aktivitetstæppe, kommode m.m.

Andre ting har vi købt nyt - fx. dyner, sengetøj, sengerand, babyhåndklæder, puslepude, en del tøj m.m.

Vi har tøj nok til de første ca. 9 mdr. 

Min bror og svigerinde har lige fået deres første barn. De har stort set købt alt fra nyt... tror de har brugt omkring 30.000 kr. (heraf 13.000 kr. til barnevogn)

Anmeld Citér

22. maj 2015

Benjamins'mor

0 kr, det var ikke planlagt.

Vi brugte vel omkring 6000,- 

vi fik meget foræret. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.