Ligestillet min bare røv

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. maj 2015

Mettefpigen

Sprit25 skriver:

Fedt... mærkeligt system

Jaa man har jo stadig regninger der skal betales og familie der skal have mad på bordet... ������

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. maj 2015

Mettefpigen

CaWi skriver:

Jeg sktev jo også hvis man havde haft en indkomst. Og realiteten er jo at mange efteruddanner sig, efter de har været ude på arbejdsmarkedet. 

Feks i den klasse jeg går i, brokker stort set alle sig over den måned hvor de kommer til at mangle penge. Og 99% af dem har haft job inden. Og så forstår jeg ikke at man ikke har sparet op.

Det er ikk alle der har fået dobbelt den første måned.... �� så det er ikk nemt at spare op til 2 måneder ��

Anmeld Citér

21. maj 2015

Sprit25

CaWi skriver:

Men har man haft nogen som helst form for indtægt inden man kom på SU, så har man jo den allerførste måned haft både løn/dagpenge OG SU, og så må man jo gemme de penge til den måned efter endt uddannelse. 

Det har jeg da i hvert fald gjort.

Nu er jeg en af de gode der er gået direkte igennem kun med et års barsel såh jeg har desværre ikke noget i baglommen 

Anmeld Citér

21. maj 2015

Sprit25

Mettefpigen skriver:

Jaa man har jo stadig regninger der skal betales og familie der skal have mad på bordet... ������

Enig! Igen jeg er velsignet med en skøn bankrådgiver og vi har fundet en løsning men det kræver jeg sætter mig i yderlig gæld

Anmeld Citér

21. maj 2015

Mettefpigen

Sprit25 skriver:

Enig! Igen jeg er velsignet med en skøn bankrådgiver og vi har fundet en løsning men det kræver jeg sætter mig i yderlig gæld

Jeg skal også høre om han kan hjælpe mig.... håber jeg,  for har da betalt 2500 hver måned selvom jeg var på su så lidt burde jeg da kunne låne...

Anmeld Citér

21. maj 2015

Maj&Baby

Carina:-) skriver:

Det er da også fuldstændigt åndssvagt!

Der er bare for mange huller i vores system - og det er latterligt at man skal spekulere i hvornår og hvordan man får børn for ikke at blive ramt.

Da jeg lige var starter som selvstændig blev jeg gravid og fordi jeg ikke havde tjent ( endnu ) hvad der svarede til et års dagpenge var jeg ikke berettiget til barsel.

Så selv om jeg havde været medlem af fagforening i 20 år ja så røg retten til barsel fordi jeg gik fra at være lønmodtager til at være selvstændig- Så bliver man næremst nulstillet som de forklarede mig på fagforeningen.

Vanvittige latterlige at man bliver straffet for at ville forsørge sig selv så forstår godt din harme. 

Må jeg spørge om det var fordi du ikke havde været i akasse før du blev selvstændig. Jeg var nemlig selv selvstændig i 4 mdr inden jeg gik fra på barsel, og der har ingen problemer været med barselsdagpenge - bare så du ikke er blevet fejlinformeret måske, det kan virkelig være forvirrende at finde ud af de forskellige regler 

Anmeld Citér

21. maj 2015

Carina:-)

Maj&Baby skriver:

Må jeg spørge om det var fordi du ikke havde været i akasse før du blev selvstændig. Jeg var nemlig selv selvstændig i 4 mdr inden jeg gik fra på barsel, og der har ingen problemer været med barselsdagpenge - bare så du ikke er blevet fejlinformeret måske, det kan virkelig være forvirrende at finde ud af de forskellige regler 

Jo havde været medlem i 20 år inden .

Var lige startet som selvstændig og fik den besked at jeg skulle have drevet virksomhed i 6 mdr og med en gennemsnitlig arbejdstid på  min 18 ½ time pr uge . Og så var der noget med beløbet jeg skulle have tjent. 

Men fik vejledning af en konsulent ved Dana - 

Og da jeg lige var startet havde jeg ikke arbejdet nok til at kunne opfylde de krav der ville medføre at jeg kunne få dagpenge under barsel. 

Anmeld Citér

22. maj 2015

Mom2

Mor11 skriver:

Må man ikke genoptage sin uddannelse hvis man har været i skolepraktik? 

Jo, men du kan ikke droppe ud af skolepraktikken og så starte igen.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.