Ligestillet min bare røv

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. maj 2015

Mor11

Profilbillede for Mor11
Christina88 skriver:

Det er lovgivningen der er sådan, så de kan intet gøre på skolen

Må man ikke genoptage sin uddannelse hvis man har været i skolepraktik? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. maj 2015

Sprit25

Mettefpigen skriver:

Jep, jeg har også juli og august uden indkomst...

Fedt... mærkeligt system

Anmeld Citér

21. maj 2015

CaWi

Sprit25 skriver:

Noget der også er fjollet: 

SU er forudbetalt men dagpenge bagud… Så ingen indtægt i juli til mig….

Men har man haft nogen som helst form for indtægt inden man kom på SU, så har man jo den allerførste måned haft både løn/dagpenge OG SU, og så må man jo gemme de penge til den måned efter endt uddannelse. 

Det har jeg da i hvert fald gjort.

Anmeld Citér

21. maj 2015

lineog4

Sprit25 skriver:

Noget der også er fjollet: 

SU er forudbetalt men dagpenge bagud… Så ingen indtægt i juli til mig….

Plus 5 ugers karantæne.... Er du "heldig" er det juli og august uden indkomst 

Anmeld Citér

21. maj 2015

lineog4

Men har man haft nogen som helst form for indtægt inden man kom på SU, så har man jo den allerførste måned haft både løn/dagpenge OG SU, og så må man jo gemme de penge til den måned efter endt uddannelse. 

Det har jeg da i hvert fald gjort.

Det er jo ikke sikkert man havde et arbejde før, hvis man gør som politikerne gerne vil hopper man jo direkte fra studentervognen ind på fx universitetet.

Plus det jo så kan være en del år siden man startede sin uddannelse. Jeg var  (uha tør dårligt skrive det)  8 år om min kandidat uddannelse så nej havde ikke lige gemt en månedsløn i 8 år. Men jeg var også "heldigere" for jeg løb tør for SU (helt selvforskyldt) så havde haft 12 mnd uden indkomst så 5 ugers karantæne og en måned til fordi det var bagudbetalt var bare en dråbe i det økonomiske helvede hav. Men på den anden side, sBå følte jeg mig så også enormt rig da jeg fik dagpenge dimittendsats 

Anmeld Citér

21. maj 2015

Sprit25

lineog4 skriver:

Plus 5 ugers karantæne.... Er du "heldig" er det juli og august uden indkomst 

Jeg får heldigvis dagpenge fra dag 1 efter endt uddannelse og en sød bankrådgiver

Anmeld Citér

21. maj 2015

lineog4

Sprit25 skriver:

Jeg får heldigvis dagpenge fra dag 1 efter endt uddannelse og en sød bankrådgiver

Går man ikke i karantæne mere?

Anmeld Citér

21. maj 2015

Mor11

Profilbillede for Mor11
lineog4 skriver:

Går man ikke i karantæne mere?

Ikkw hvis man er meldt i a-kasse rettidigt jeg skulle bare melde mig ind senest 14dage efter endt uddannelse, så var jeg berrettiget fra dag1 hvis jeg søgte. 

Anmeld Citér

21. maj 2015

lineog4

Mor11 skriver:

Ikkw hvis man er meldt i a-kasse rettidigt jeg skulle bare melde mig ind senest 14dage efter endt uddannelse, så var jeg berrettiget fra dag1 hvis jeg søgte. 

Ej det er godt det er lavet om. I de gode gamle dage (for 8 år siden) hed det selvforskyldt ledig også selvom man meldte sig rettidigt ind, så man havde 5 ugers karantæne og ja så bagefter bagudbetalt, var man "heldig" havde man 9-10 uger uden indkomst

Anmeld Citér

21. maj 2015

CaWi

lineog4 skriver:

Det er jo ikke sikkert man havde et arbejde før, hvis man gør som politikerne gerne vil hopper man jo direkte fra studentervognen ind på fx universitetet.

Plus det jo så kan være en del år siden man startede sin uddannelse. Jeg var  (uha tør dårligt skrive det)  8 år om min kandidat uddannelse så nej havde ikke lige gemt en månedsløn i 8 år. Men jeg var også "heldigere" for jeg løb tør for SU (helt selvforskyldt) så havde haft 12 mnd uden indkomst så 5 ugers karantæne og en måned til fordi det var bagudbetalt var bare en dråbe i det økonomiske helvede hav. Men på den anden side, sBå følte jeg mig så også enormt rig da jeg fik dagpenge dimittendsats 

Jeg sktev jo også hvis man havde haft en indkomst. Og realiteten er jo at mange efteruddanner sig, efter de har været ude på arbejdsmarkedet. 

Feks i den klasse jeg går i, brokker stort set alle sig over den måned hvor de kommer til at mangle penge. Og 99% af dem har haft job inden. Og så forstår jeg ikke at man ikke har sparet op.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.