Pris for portræt tegning?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.134 visninger
18 svar
12 synes godt om
18. maj 2015

Købmagerkonen

Godaften til jer alle!

Jeg har før i tiden tegnet meget, men har nu stort set lagt det på hylden. Min mors kollega ville dog gerne have tegnet et par portrætter af hendes børn og jeg har sagt jeg ville give det et forsøg... Nu har jeg så lavet det ene, men er blevet i tvivl om hvad pokker jeg kan tillade mig at tage for det! Der er nemlig ikke blevet lavet en aftale på forhånd, da jeg ikke var sikker på om jeg kunne gøre det godt nok.

Så hjælp mig lige. Hvad ville I synes var rimeligt? Det er str A4

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. maj 2015

GUSO

Et bud ville være 100-150kr ved ikke om det er rimeligt 

Anmeld Citér

18. maj 2015

LSU

Jeg aner ikke hvad det skal koste, men vil blot rose dig. 

Den er virkelig fin 

Anmeld Citér

18. maj 2015

monedk

FruOlsen skriver:

Godaften til jer alle!

Jeg har før i tiden tegnet meget, men har nu stort set lagt det på hylden. Min mors kollega ville dog gerne have tegnet et par portrætter af hendes børn og jeg har sagt jeg ville give det et forsøg... Nu har jeg så lavet det ene, men er blevet i tvivl om hvad pokker jeg kan tillade mig at tage for det! Der er nemlig ikke blevet lavet en aftale på forhånd, da jeg ikke var sikker på om jeg kunne gøre det godt nok.

Tænker mellem 100-300kr alt efter hvor længe du bruger på at tegne  

Anmeld Citér

18. maj 2015

TNBC

FruOlsen skriver:

Godaften til jer alle!

Irriterende mig at jeg ikke kan huske hvad det billede min far har hængende kostede(lavet af en der lever af at male og tegne), men det var ikke billigt(tror faktisk det var 2000-3000) for et stort billede. Nu siger jeg ikke at du skal tage en formue for dem. Hvor mange er det? Hvad er de tegnet med? Er det i ramme eller bare papirerne?

Men hold kæft hvor er det flot. Jeg mener VIRKELIG flot....

Anmeld Citér

18. maj 2015

sommerbarn<3

Profilbillede for sommerbarn<3
30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis
FruOlsen skriver:

Godaften til jer alle!

Jeg synes jeg har set at folk tager temmelig meget for sådan et. 500,- for en person 750,- for to personer på papiret osv. Ved ikke om det så er større end a4

hvad synes du selv du evt kunne tage for det?

Anmeld Citér

18. maj 2015

Købmagerkonen

Yurie skriver:

Irriterende mig at jeg ikke kan huske hvad det billede min far har hængende kostede(lavet af en der lever af at male og tegne), men det var ikke billigt(tror faktisk det var 2000-3000) for et stort billede. Nu siger jeg ikke at du skal tage en formue for dem. Hvor mange er det? Hvad er de tegnet med? Er det i ramme eller bare papirerne?

Men hold kæft hvor er det flot. Jeg mener VIRKELIG flot....

Ja, det er i hvert fald også MEGET mere end jeg havde regnet med

Det er to a4 billeder uden ramme el.lign. De er tegnet med pastelblyanter på pastelpapir.

Og tusind tak

Anmeld Citér

18. maj 2015

Købmagerkonen

sommerbarn<3 skriver:

Jeg synes jeg har set at folk tager temmelig meget for sådan et. 500,- for en person 750,- for to personer på papiret osv. Ved ikke om det så er større end a4

hvad synes du selv du evt kunne tage for det?

Jeg har også selv set meget høje priser på nettet, men dette er kun en hobby og jeg har ikke før solgt mine tegninger, så jeg er meget i tvivl om prisen... Derfor vil jeg også gerne bare høre jeres mening, så jeg får en ide om hvad I ville synes var rimeligt. Jeg synes det er svært at vurdere eget arbejde

Anmeld Citér

18. maj 2015

sommerbarn<3

Profilbillede for sommerbarn<3
30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis
FruOlsen skriver:

Jeg har også selv set meget høje priser på nettet, men dette er kun en hobby og jeg har ikke før solgt mine tegninger, så jeg er meget i tvivl om prisen... Derfor vil jeg også gerne bare høre jeres mening, så jeg får en ide om hvad I ville synes var rimeligt. Jeg synes det er svært at vurdere eget arbejde

Synes godt du kan tage 600,- eller måske mere for de to stks.

Anmeld Citér

18. maj 2015

TNBC

FruOlsen skriver:

Ja, det er i hvert fald også MEGET mere end jeg havde regnet med

Det er to a4 billeder uden ramme el.lign. De er tegnet med pastelblyanter på pastelpapir.

Og tusind tak

Sæt dem begge på 800, og hvis hun synes det er for meget, så sig at det var bare et hurtigt beløb, for du ved ikke hvad de skal koste, da du ikke har prøvet det før. Og så tag en snak om det.

Måske får du noget i gang, og så kan du sætte dig ned og lave en prisliste, over størrelser, hvor mange der er på billedet, hvad det bliver lavet med, om det er i ramme eller ej..

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.