Hvor ofte er dp-mor fraværende?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Hvor ofte er dp-mor fraværende?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

2.789 visninger
10 svar
19 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
18. maj 2015

Emisoph

Min datter er netop startet i dp og i den forbindelse har vi fået et foreløbigt skema over, hvilke dage dp-mor er fraværende pga kurser/møder/planlagte fridage osv., men jeg synes godt nok det lader til at være meget ofte!

Skulle jeg bare have tænkt over det noget før?

Hvor ofte er jeres dp væk?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. maj 2015

SandraXOXO

Vores dp er syg, har fri eller kursus/møde ca 2 gange om ugen. Hvor vores datter så er hos en anden fast. Vores datter fungere fint. Faktisk foretrækker hun gæsteplejen. 

Anmeld Citér

18. maj 2015

Emisoph

SandraXOXO skriver:

Vores dp er syg, har fri eller kursus/møde ca 2 gange om ugen. Hvor vores datter så er hos en anden fast. Vores datter fungere fint. Faktisk foretrækker hun gæsteplejen. 

Wow, det er ellers meget ofte synes jeg? 

Anmeld Citér

18. maj 2015

GUSO

SandraXOXO skriver:

�� hold da op 2 gange om ugen ���� det syntes jeg lyder vildt, og det syntes i et fint nok?? Det havde jeg aldrig fundet mig i.. 

Anmeld Citér

18. maj 2015

GUSO

Vores dagplejemor er måske fraværende et par gange i kvartalet nogle gange lidt oftere men i perioder kan der gå meget længe imellem.. Har haft den samme dagpleje til storesøster også så det er siden januar 2011  

Anmeld Citér

18. maj 2015

Fru Hansen

Jeg er kommunal dagplejer og er slet ikke fraværende i det omfang som andre skriver om.

Jeg har selvfølgelig min ferie og afspadsering som alle andre. Dog har dagplejerne lidt mere end 37-timers-ansatte pga vores arbejdsuge på 48 timer. Desuden optjener vi afspadsering når vi er til aftenmøde eller hvis et barn bliver hentet for sent og dermed giver os overtid.

Du kan godt risikere at rende ind i en dagplejer der er tillidsmand eller sikkerhedsrep. eller lign. De er måske oftere fraværende.

Dertil kommer lukkedagene som er bestemt fra politisk side og som den enkelte dagplejer ikke har indflydelse på. Men det gælder jo også for institutionerne. I lukkedagene bruger vi af vores ferie eller afsp.

Vi har et velfungerende gæstesystem, så børnene kommer oftest i samlet flok hos den samme gæstedagplejer, når jeg er fraværende.

Kurser er højt prioriteret hos os men det er ofte på weekender og aftener ellers er det måske en uge om året i den normale arbejdstid.

Sygdom kan man selvfølgelig ikke forudse men ofte når vi har influenzaen eller Roskildesyge starter det hos børnene. Hvis forældrene er lidt for hurtige til at sende deres børn afsted smitter det jo i sidste ende måske dagplejeren. Det er heldigvis kun hver 3.-4. år at dagplejen (børn og voksne) er helt underdrejet af sygdom.

Er der tale om en privat dagplejer kan der være helt andre ting der gør sig gældende.

Jeg plejer at give mine forældre en oversigt over hele årets ferie på en gang. Det kan umiddelbart se lidt voldsomt ud på et stykke papir. Men forældrene har måske brug for lidt planlægning og et fornuftigt varsel hvis de heller vil have mormor til at passe end gæstedagplejeren:-)

Har du prøvet at sammenligne med dine egne fridage? måske ser det værre ud end det er?

Anmeld Citér

19. maj 2015

Emisoph

Fru Hansen skriver:

Jeg er kommunal dagplejer og er slet ikke fraværende i det omfang som andre skriver om.

Jeg har selvfølgelig min ferie og afspadsering som alle andre. Dog har dagplejerne lidt mere end 37-timers-ansatte pga vores arbejdsuge på 48 timer. Desuden optjener vi afspadsering når vi er til aftenmøde eller hvis et barn bliver hentet for sent og dermed giver os overtid.

Du kan godt risikere at rende ind i en dagplejer der er tillidsmand eller sikkerhedsrep. eller lign. De er måske oftere fraværende.

Dertil kommer lukkedagene som er bestemt fra politisk side og som den enkelte dagplejer ikke har indflydelse på. Men det gælder jo også for institutionerne. I lukkedagene bruger vi af vores ferie eller afsp.

Vi har et velfungerende gæstesystem, så børnene kommer oftest i samlet flok hos den samme gæstedagplejer, når jeg er fraværende.

Kurser er højt prioriteret hos os men det er ofte på weekender og aftener ellers er det måske en uge om året i den normale arbejdstid.

Sygdom kan man selvfølgelig ikke forudse men ofte når vi har influenzaen eller Roskildesyge starter det hos børnene. Hvis forældrene er lidt for hurtige til at sende deres børn afsted smitter det jo i sidste ende måske dagplejeren. Det er heldigvis kun hver 3.-4. år at dagplejen (børn og voksne) er helt underdrejet af sygdom.

Er der tale om en privat dagplejer kan der være helt andre ting der gør sig gældende.

Jeg plejer at give mine forældre en oversigt over hele årets ferie på en gang. Det kan umiddelbart se lidt voldsomt ud på et stykke papir. Men forældrene har måske brug for lidt planlægning og et fornuftigt varsel hvis de heller vil have mormor til at passe end gæstedagplejeren:-)

Har du prøvet at sammenligne med dine egne fridage? måske ser det værre ud end det er?

Jeg er stadig på barsel men er til hverdag studerende, så der er bare fridage når set passer ind og ved jul og sommer

Jeg har talt sammen og dp har 7 fraværsdage, fordelt på 5 uger.. Så kommer sommerferien som selvfølgelig skal afholdes efterfølgende. Det synes jeg bare er meget ofte? Der er flere fire-dages uger end fem-dages.

Anmeld Citér

19. maj 2015

Monski

Emisoph skriver:

Min datter er netop startet i dp og i den forbindelse har vi fået et foreløbigt skema over, hvilke dage dp-mor er fraværende pga kurser/møder/planlagte fridage osv., men jeg synes godt nok det lader til at være meget ofte!

Skulle jeg bare have tænkt over det noget før?

Hvor ofte er jeres dp væk?

Min søn gik i dagpleje i 2 år og tror måske sammenlagt hun var væk 3-4 dage, selvfølgelig udover sommerferie

Anmeld Citér

19. maj 2015

RGN

Profilbillede for RGN

Jeg tror vores dagplejemor, var fraværende to-tre gange i løbet af 18 måneder.

Anmeld Citér

19. maj 2015

B&J

I mens vores dreng var hos vores dp mor. Ja det var kun gæstepleje hvis hun var syg som var meget sjælden eller hun havde ferie eller hun lige skulle på kursus men igen ultra sjælden 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.