(februar) Hjælp til aftensmad til Lucas!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. september 2009

Diana...

Dutte84 skriver:

Ja det er jo det...
Af grød er der: Øllebrød, Speltgrød med frugt,  det er det eneste.. Det ser meget mere spændende ud i bogen når de er 9 mdr...

Hmm det var ikke meget det får han jo allerede øv øv nåå jeg må jo bare gå i tænke box så for aftens mad skal han have.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. september 2009

Mira0911

Diana... skriver:

Hmm det var ikke meget det får han jo allerede øv øv nåå jeg må jo bare gå i tænke box så for aftens mad skal han have.

Nej der var ikke meget...

Anmeld

12. september 2009

Moar'en

Diana... skriver:

Hej alle sammen

Lucas gider ikke rigtig spise grønsagsmos mere om aften hmm jeg er helt lost hvad skal jeg så give ham til aftens mad?

Han får havregrød med jordbær mos til morgen mad 
øllebrød med æblemos og lidt bondebrød med pålæg på til frokost 
og så kartofler med grønsager og kød i til aftens mad (men det gider han ikke spise mere)

Hvad kan jeg give ham til aftens mad staden for? 
Jeg tror han er blevet træt af det men han har os fået det længe nu.

Hvordan giver i det moser i det eller skære i det bare ud i små skive? Hvad for noget kød putter i i? 
får jeres andet en kartoffelmos og hvad er det så?

Jeg tror os jeg skal til og gå op til nr 4 måltid han er begynd og vågne så meget om natten og ville have mad igen han kan godt spise 2 flaske om natten 400 ml og han skal jo helst ikke have mælk om natten mere. + at han tager os 3 flasker i løbet af dagen os. SULTEN DRENG men når man ikke gider sin aftensmad så det jo klart man er sulten. Jer der give 4 måltider hvad giver i og hvad tider på dagen?

Knus Diana der mangler lidt inspiration 

Viktor får nu havregrød til morgenmad, majsgrød med frugmos til middagsmad og kartoffelmos med forskellige grønsager og kød til aftensmad. Af kød giver vi fisk, kylling og kalkun lige nu. Hans kartofler og grønsager bliver most med en gaffel og kødet bliver kørt igennem en persillehakker. Har du prøvet at se om der er noget på sundhedstyrelsens hjemme side, de har en online pjece om mad til småbørn, du får lige en hjemmeside adresse her.
http://www.sst.dk/publ/Publ2009/CFF/boern/mad_2009.pdf

Håber du finder på noget
Knus

Anmeld

13. september 2009

Misjelle

Diana... skriver:

Hej alle sammen

Lucas gider ikke rigtig spise grønsagsmos mere om aften hmm jeg er helt lost hvad skal jeg så give ham til aftens mad?

Han får havregrød med jordbær mos til morgen mad 
øllebrød med æblemos og lidt bondebrød med pålæg på til frokost 
og så kartofler med grønsager og kød i til aftens mad (men det gider han ikke spise mere)

Hvad kan jeg give ham til aftens mad staden for? 
Jeg tror han er blevet træt af det men han har os fået det længe nu.

Hvordan giver i det moser i det eller skære i det bare ud i små skive? Hvad for noget kød putter i i? 
får jeres andet en kartoffelmos og hvad er det så?

Jeg tror os jeg skal til og gå op til nr 4 måltid han er begynd og vågne så meget om natten og ville have mad igen han kan godt spise 2 flaske om natten 400 ml og han skal jo helst ikke have mælk om natten mere. + at han tager os 3 flasker i løbet af dagen os. SULTEN DRENG men når man ikke gider sin aftensmad så det jo klart man er sulten. Jer der give 4 måltider hvad giver i og hvad tider på dagen?

Knus Diana der mangler lidt inspiration 

Jeg står lidt i samme situation i øjeblikket, da Linus heller ikke gider sin kartoffelmos mere og det er ligegyldigt hvilken slags grøntsager moren prøver at pifte den op med . Desværre har jeg ikke nogle gode tips og tricks, da jeg selv føler mig lidt på bar bund, han har jo været helt vild med det mos . Har en bog et sted som jeg købte dengang jeg var gravid, men da vi flyttede lige inden fødslen er den forsvundet lidt i flytterodet, men håber den har nogle guldkorn, når den dukker op igen .

Anmeld

13. september 2009

Mira0911

Diana fandt du en løsning med aftensmaden til Lucas? 

Anmeld

13. september 2009

rie winther

Jonatan spiser stort set det samme som os. Han kan sagtens spise ris og findelt pasta. Og så er vi holdt op med at komme salt i maden, så han kan sagtens spise kødsovs, boller i karry, æggekage osv.
Jeg har lånt en god bog på biblioteket med opskrifter og ideer til børnemad - det kunne du prøve

Anmeld

13. september 2009

Diana...

rie winther skriver:

Jonatan spiser stort set det samme som os. Han kan sagtens spise ris og findelt pasta. Og så er vi holdt op med at komme salt i maden, så han kan sagtens spise kødsovs, boller i karry, æggekage osv.
Jeg har lånt en god bog på biblioteket med opskrifter og ideer til børnemad - det kunne du prøve

Jamen er det ikke noget med de ikke må få pasta og ris før de 8 måneder pga for højt gluten indhold i det?

Og er du ikke ny her ind eller er det bare mig der er stærre blind hi hi hvis du er så velkommen til håber du bliver lige så glad for mødregruppen som jeg er.

Anmeld

13. september 2009

Diana...

Dutte84 skriver:

Diana fandt du en løsning med aftensmaden til Lucas? 

Nej over hoved ikk 

Anmeld

13. september 2009

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
Diana... skriver:

Jamen er det ikke noget med de ikke må få pasta og ris før de 8 måneder pga for højt gluten indhold i det?

Og er du ikke ny her ind eller er det bare mig der er stærre blind hi hi hvis du er så velkommen til håber du bliver lige så glad for mødregruppen som jeg er.

Jeg var i sidste uge til et foredrag om "kost til babyer/småbørn" og der oplyste de, at de bare skulle være 6 mdr. for, at få ris/pasta (alt med måde). Det var måske en god ide, at se om Lucas ville have det.

Har du forresten prøvet, at give ham banan og avokado most sammen?

Anmeld

13. september 2009

Diana...

Katja... skriver:

Jeg var i sidste uge til et foredrag om "kost til babyer/småbørn" og der oplyste de, at de bare skulle være 6 mdr. for, at få ris/pasta (alt med måde). Det var måske en god ide, at se om Lucas ville have det.

Har du forresten prøvet, at give ham banan og avokado most sammen?

Oki jamen så må jeg prøve det, var det et godt møde ellers har godt tænkt på at jeg skulle spørge dig.

Ja søde Katja hi hi Jeg prøvet det for første gang i går og han ELSKET det åd en hel banan og avokado   så tak for rået i den anden tråd.  

Kæmpe kram til jer. og hvordan går det med lille pigen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.