Sikre perioder

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. maj 2015

Anonym

Anonym skriver:

Er der nogen herinde, der anvender sikre perioder? Gider i så at svare på nogle spørgsmål:

Hvor lang er din cyklus?

Hvornår har du ikke sikker sex? (altså uden kondom- rigtigt samleje)

Hvor længe har du praktiseret det?

Er det nogensinde gået galt?

Jeg har selv praktiseret sikre perioder i flere år uden uheld. Har en enormt stabil cyklus på 28 dage. Jeg har kun turde at dyrke usikker sex en uge op til mens og under mens. Dvs. en periode på ca. 2 uger hver måned.

øhm Jeg troede at denne måned skulle blive den første, hvor vi skulle dyrke de "sikre" perioder..

(Jeg havde ikke flere p-piller, og skal have fornyet recept) 

Men øh, Jeg har så erfaret at når lysten er der, så er det som om at alt det andet ikke eksisterer! 

Så æh.. Jeg satser på at min mens kommer om 2 uger..   nu må vi se..

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. maj 2015

Sirius1981

Hvornårerdetos skriver:

Jamen en æl kan da ikke nå at falde 1 dag før forventet mens - så kan ægget jo slet ikke må at blice befrugtet eftersom det tager +5 dage? Med mindre du har uregelmæssige mens? Spørger blot af nysgerrighed.

Det undrede også mig - og det endte desværre i en provokeret abort af forskellige årsager. Min mens har altid været regelmæssig, men lige dén måned hvor jeg satsede, var den altså ikke.

Anmeld Citér

14. maj 2015

Sirius1981

Morogbarn skriver:

Man skal kun bruge denne metode, hvis man er klar til at tage konsekvensen af en graviditet efter min mening. 

Vi stoppede måske også med sexen på 8. Dagen eller deromkring de fleste af gangene, men da jeg kan mærke, hvornår jeg havde ægløsning, så følte jeg mig rimelig 'sikker'. 

Men igen ville kun anvende denne metode, hvis en baby ikke ville være det værste i verden at få 

Jeg er helt enig med dig! Jeg satsede på metoden en enkelt gang, og det endte så i ufrivillig graviditet og abort. Det var virkelig psykisk hårdt, så jeg ville aldrig anbefale det til nogen.

Anmeld Citér

14. maj 2015

Anonym trådstarter

Nu skulle det ikke handle om, hvorvidt man er klar til at få baby eller ej på metoden, men hvordan i har praktiseret den.

Jeg har erfaret, at en del anvender den. Desuden tænker jeg, at den må blive anvendt over store dele af verden, hvor prævention pga. religion ikke er tilladt.

Synes at det er interessant, at mange (flere) faktisk vælger denne vej - og accepterer evt. afkast  

Desuden vil jeg gerne blive klogere på, om andre har anvendt f.eks. en lady computer eller andre mere eller mindre videnskabelige midler, som f.eks. tjek af slim, temperaturtagning osv.

Anmeld Citér

14. maj 2015

Anonym

Anonym skriver:

Nu skulle det ikke handle om, hvorvidt man er klar til at få baby eller ej på metoden, men hvordan i har praktiseret den.

Jeg har erfaret, at en del anvender den. Desuden tænker jeg, at den må blive anvendt over store dele af verden, hvor prævention pga. religion ikke er tilladt.

Synes at det er interessant, at mange (flere) faktisk vælger denne vej - og accepterer evt. afkast  

Desuden vil jeg gerne blive klogere på, om andre har anvendt f.eks. en lady computer eller andre mere eller mindre videnskabelige midler, som f.eks. tjek af slim, temperaturtagning osv.

Vi har praktiseret det i næsten 8 år, da jeg er nægtet alle andre præventionsformer end kondom, og det får vi ikke brugt.

Jeg er 100% regelmæssig og har i nogle år kortlagt min cyklus med ægløsningsteste helt nøjagtigt, så jeg ved, hvornår min ægløsning falder.

Det er med så stor succes, at når vi har besluttet os for graviditet, er det lykkedes med det samme hver gang, undtagen 2 cyklusser, der endte i bio'er, men der har været noget hver gang.

Vi har nu snakket sterilisation, da der selvfølgelig er en risiko (og vi har også aftalt, at hvis det gik galt, ville det også være et ønskebarn, så det var afklaret på forhånd).

Ønskebarnet er nu på vej, jeg troede egentlig, at jeg var på vej i tidlig overgangsalder, da jeg bemærkede en ændring i min krops reaktionsmønster, men jeg kædede det ikke sammen med en ægløsning, det pludselig flyttede sig hen i en sikker uge - og det har altså resulteret i endnu en graviditet, der ikke var planlagt. Vi glæder os dog alligevel, men er helt sikker på, at sterilisationen venter lige om hjørnet.

Anmeld Citér

15. maj 2015

Anonym trådstarter

skovrup skriver:

Denne side er rigtig god til at lære kroppen at kende, de signaler den sender og hvad det betyder med udflåd (og de forskellige konsistenser og udseende) lyder måske ikke så lækkert, men kan man læse og forstå sin egen krop, vil man kunne undgå en uønsket graviditet.

Det kræver at man bruger kondom det første halve år man lære sin krop at kende og de signaler kroppen sender og bliver stabil i forbindelse med cyklus.

Interessant side.. tak for det

Anmeld Citér

15. maj 2015

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.
Anonym skriver:

Interessant side.. tak for det

Vi er glade for metoden og jeg synes det er rart at lære at læse sin krop og forstå de signaler den sender. 

Men vi er også helt med på at skulle der ske en upser, så er det også helt ok. 

Men indtil videre virker det for os og jeg kan godt lide ideen om at vi ikke er afhængige af hormoner eller anden form for prævention som sådan, da jeg har haft et langt forløb med hormon spiral der gav mig voldsom migræne, hovedpine og mange dage hvor jeg bare var helt off.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.