Sikre perioder

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.820 visninger
16 svar
5 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
14. maj 2015

Anonym trådstarter

Er der nogen herinde, der anvender sikre perioder? Gider i så at svare på nogle spørgsmål:

Hvor lang er din cyklus?

Hvornår har du ikke sikker sex? (altså uden kondom- rigtigt samleje)

Hvor længe har du praktiseret det?

Er det nogensinde gået galt?

Jeg har selv praktiseret sikre perioder i flere år uden uheld. Har en enormt stabil cyklus på 28 dage. Jeg har kun turde at dyrke usikker sex en uge op til mens og under mens. Dvs. en periode på ca. 2 uger hver måned.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. maj 2015

April mor

Jeg havde. Min var 28 dage, og ku ha sikre sex en uge efter mens og under (: 

Anmeld Citér

14. maj 2015

Sirius1981

Jeg brugte det en enkelt gang, dagen inden forventet mens. Det blev jeg gravid af på trods af regelmæssig cyklus.

Anmeld Citér

14. maj 2015

Hvornårerdetos

Sirius1981 skriver:

Jeg brugte det en enkelt gang, dagen inden forventet mens. Det blev jeg gravid af på trods af regelmæssig cyklus.

Wow hvordan kan det lade sig gøre? Så skal sæden have levet i 14 dage for at det stadig er der til ægløsnkng? 

Anmeld Citér

14. maj 2015

Sirius1981

Hvornårerdetos skriver:

Wow hvordan kan det lade sig gøre? Så skal sæden have levet i 14 dage for at det stadig er der til ægløsnkng? 

Nej, det var nok nærmere fordi min ÆL af uforklarlige årsager valgte at falde så sent 

Anmeld Citér

14. maj 2015

Hvornårerdetos

Sirius1981 skriver:

Nej, det var nok nærmere fordi min ÆL af uforklarlige årsager valgte at falde så sent 

Jamen en æl kan da ikke nå at falde 1 dag før forventet mens - så kan ægget jo slet ikke må at blice befrugtet eftersom det tager +5 dage? Med mindre du har uregelmæssige mens? Spørger blot af nysgerrighed.

Anmeld Citér

14. maj 2015

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.
Anonym skriver:

Er der nogen herinde, der anvender sikre perioder? Gider i så at svare på nogle spørgsmål:

Hvor lang er din cyklus?

Hvornår har du ikke sikker sex? (altså uden kondom- rigtigt samleje)

Hvor længe har du praktiseret det?

Er det nogensinde gået galt?

Jeg har selv praktiseret sikre perioder i flere år uden uheld. Har en enormt stabil cyklus på 28 dage. Jeg har kun turde at dyrke usikker sex en uge op til mens og under mens. Dvs. en periode på ca. 2 uger hver måned.

Denne side er rigtig god til at lære kroppen at kende, de signaler den sender og hvad det betyder med udflåd (og de forskellige konsistenser og udseende) lyder måske ikke så lækkert, men kan man læse og forstå sin egen krop, vil man kunne undgå en uønsket graviditet.

Det kræver at man bruger kondom det første halve år man lære sin krop at kende og de signaler kroppen sender og bliver stabil i forbindelse med cyklus.

Anmeld Citér

14. maj 2015

Morogbarn

Profilbillede for Morogbarn

Vi brugte sikre perioder i 6 måneder som 'prævention' inden vi gik i gang med at prøve at lave en baby. Vi dyrkede sex under mens og i ugen efter samt ugen op til mens, så holdt faktisk kun en uge 'fri'. Da vi begyndte at prøve, var den der i første forsøg 

nå ja min cyklus var mellem 30 og 34 dage

Anmeld Citér

14. maj 2015

Anonym trådstarter

Tak for jeres svar. Synes faktisk, at det er ret interessant, at i "tør" dyrke usikker sex ugen efter mens. Tænker på de undersøgelser, der har været med sæds levetid.

Jeg har både med ægløsningstest, vaginal udflåd, ægløsningssmerter osv. været sikker på, at min ægløsning lå præcis i midten af min cyklus med få afvigelser.

Kun er jeg nervøs for, at sæd kan overleve alt for længe inde i mig til, at jeg tør gøre noget i ugen op til "ægløsningsugen" og i hvert fald slet ikke efter 10de dagen efter mens start

Anmeld Citér

14. maj 2015

Morogbarn

Profilbillede for Morogbarn
Anonym skriver:

Tak for jeres svar. Synes faktisk, at det er ret interessant, at i "tør" dyrke usikker sex ugen efter mens. Tænker på de undersøgelser, der har været med sæds levetid.

Jeg har både med ægløsningstest, vaginal udflåd, ægløsningssmerter osv. været sikker på, at min ægløsning lå præcis i midten af min cyklus med få afvigelser.

Kun er jeg nervøs for, at sæd kan overleve alt for længe inde i mig til, at jeg tør gøre noget i ugen op til "ægløsningsugen" og i hvert fald slet ikke efter 10de dagen efter mens start

Man skal kun bruge denne metode, hvis man er klar til at tage konsekvensen af en graviditet efter min mening. 

Vi stoppede måske også med sexen på 8. Dagen eller deromkring de fleste af gangene, men da jeg kan mærke, hvornår jeg havde ægløsning, så følte jeg mig rimelig 'sikker'. 

Men igen ville kun anvende denne metode, hvis en baby ikke ville være det værste i verden at få 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.