Eksperthjælp: Vaginal tørhed og irritation

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

800 visninger
0 svar
0 synes godt om
13. maj 2015

Vivi Hollænder

Irritation down under
Jeg har gennem længere tid døjet med irritation ved skeden efter fx sex, oralsex, ornani trods intim hygiejne.
det minder lidt om svamp i underlivet med kløe og irritation, dog ikke så slemt som svamp.
Jeg er meget tør i skeden i forvejen.
Kan jeg afhjælpe det

Vivis svar

Ja, der er faktisk en række ting, du kan gøre for at slippe af med dine gener.

Du skriver, at du er meget tør i skeden og jeg tænker, at det er her den væsentligste årsag skal findes. En tør slimhinde er skrøbelig, sårbar og modtagelig for bakteriel ubalance, svamp og infektioner.

Du skal have gjort noget ved dine tørre slimhinder. Start med at spørge din læge, så du får udelukket evt. sygdom/hormonelle årsager.

Jeg går ud fra, at det ikke handler om manglende sexlyst/forspil ud fra den måde, du beskriver det på.

Fremover er det ”forbudt” at røre/pille eller stikke noget op i tørre slimhinder.

Brug glidecreme og masser af det, indtil du får gang i din naturlige fugtproduktion igen.

Brug evt. vaginale stikpiller, som styrker din gode bakterieflora. Fx Ladybalance.  Ladybalance.dk

Vask dig aldrig indvendig! Brug kun intimsæbe eller ingen sæbe i skridtet.

Undgå trusser med kunststof.

Undgå bukser/trusser, der sidder tæt i skridtet.

Sov med bar mås.

Undgå tamponer og brug kun trusseindlæg, hvis det er strengt nødvendigt.

Smør dig evt med mandelolie eller vulva lip balm dagligt, så dine slimhinder holdes konstant. Spørg på apoteket. Du kan også finde gode produkter mod tørhed hos Prop an Pearls her: http://shop.propsandpearls.com/

De bedste hilsner

Vivi

I Vivis brevkasse kan du få svar på alle spørgsmål, der vedrører din eller din partners seksualitet eller jeres fælles sexliv.

Se Vivis hjemmeside på: Bedresexliv.dk

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.

Egmont Publishing A/S
Strødamvej 46
2100 København
CVR: 83131128
Bliv fan på Facebook
Baby.dk på Google+
Cookie information
Denne hjemmeside bruger cookies.

Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til trafikmåling og optimering af sidens indhold.

Hvis du klikker videre på siden, accepterer du vores brug af cookies.