Stivdie skriver:
Mange tak for svar!
Ja, jeg føler også virkelig hun kører rundt med os nogen gange. Når jeg har været alene hjemme med hende og hun er begyndt at køre sig selv op, så har jeg ladet hende gå lov at lege lidt videre og dermed fulgt sundhedsplejerskens råd om at vente på næste søvntog. Men det ender altid med, at hun så pludselig er vågen til kl 21-22, og hvis det så tager over en time at putte begynder det pludselig også at påvirke min søvn.
Som regel lader jeg hende også bare være i sengen og fare rundt. Det gør hun så i måske 20 min tid, og herefter bliver hun rigtig ked og skriger og vil op, men hun falder stadig ikke til ro, når hun kommer op.
Selvfølgelig må du stille spørgsmål til amning, jeg beder jo om råd, og så må jeg også kunne tåle, hvad der kommer igen
Jeg havde egentlig haft trappet amningen meget ned, men da hun fik problemer med ørene havde hun tydeligvis et stort behov for den ekstra nærhed, og i perioder (typisk af 2-3 ugers varighed ad gangen) er det den eneste næring vi har kunnet lokke i hende. Det var også først her hun begyndte at få flaske - simpelthen fordi jeg ikke havde mælk nok til pludselig at fuldamme hende igen. Men det kan da godt være, jeg skal prøve at lade være at give flaske og aftenamme et par nætter og se om det ændrer noget?
når det ikke hjælper at tage hende op, så tror jeg at jeg ville lade hende ligge (også selvom hun græder vildt) men selvfølgelig lade hende vide at jeg er der og ikke går fra hende (men uden at sige for meget). Det kunne godt lyde som om at hun simpelthen bliver overtræt og så er alt bare galt. Vi har somme tider været heldige da vores søn kunne have det sådan, at vi tilbød lidt vand og det så fik ham ud af gråden.
Jeg har også hørt om nogen hvor det at spille lidt beroligende musik (gerne det samme hver dag) får baby til at fokusere på noget andet, og de så lige så stille falder i søvn. Har dog aldrig selv prøvet det.
Mht amning og flaske så er det ikke sikkert at det virker på søvnen, men hendes alder gør, at jeg tænker det måske var på tide at stoppe. Og så får i lejlighed til at finde andre måder at give tryghed på, som så også kan bruges omkring putning.
Håber det bedste for jer.
Anmeld
Citér