Hej baby - brugere,
Min pige er 18 mdr og har altid haft svært ved at finde ro til natten.
Som helt lille havde hun kolik, så der travede vi rundt med hende i timevis mens hun græd sig selv i søvn af udmattelse.
Da hun blev omkring 9 måneder fik hun væske på begge ører, hvilket resulterede i, at vi i 6 måneder sad med hende på skødet i mørke i vores seng mens hun græd sig i søvn af udmattelse.
De sidste måneder har hun haft en god periode med ørerne.
Vi kører putteritual, og starter typisk omkring kl. 19. Vi finder ting frem, hun får atsmamedicin, en flaske mælk og børstet tænder. Så går vi ind i soveværelset, hvor vi sætter og til rette, hun har sut og nusseklud, vi synger evt. en sang og så nusser vi lidt. Vi forsøger at lægge hende vågen, men som regel så vågner hun helt op i sengen, og løber rundt og kaster alting ud. Far kan dog ofte lægge hende ned igen af nogle omgange og få ro på hende.
Hvis jeg sætter mig i sofaen mens putte ritualet er i gang, kan vi se, at hun med det samme kører helt op i en spids. Vrider sig, begynder at græde, vil over til mig, vil ned, vil op, kaster sutten væk, osv. Mønsteret fortsætter, hvis jeg tager hende med i soveværelset. Hvis jeg lægger hende i sengen, så rejser hun sig med det samme, skriger, græder og vil op. Når jeg tager hende op, river og slår hun mig Hun kan herefter kun finde ro, hvis far overtager eller jeg lægger hende til brystet. Der starter forfra, når hun er færdig ved brystet.
Andre, der har prøvet lignende?
Synes godt nok det er hårdt ikke at kunne putte sit barn, man føler sig virkelig som en fiasko som mor.
Anmeld
Citér