Rsa skriver:

Hej piger
sÞger nogle gode rÄd... min hud er meget uren, er det isÊr i perioder hvor hormonerne svinger, men lige for tiden er det konstant.
jeg har for 10 Är siden vÊret i medicinsk behandling for acne og det hjalp. Siden da har jeg kunnet leve med de urenheder jeg har haft her og der... men det er igen blevet et problem for mig og det er blusset op. jeg prÞvet mange forskellige hudplejeproduktet som fx. Murad, vichy, basiron mm. men intet hjÊlper...
Jeg har tÊnkt pÄ at prÞve Avene eller La possy roche... Nogle herinde det har erfaringer med de to mÊrker???
Ingen "normale" cremer virker pÄ mig.
Jeg har brugt Dalacin, som er receptpligtigt, i godt og vel 10 Är.
Jeg har prÞvet et par gange at lÞbe tÞr, og sÄ snart jeg bruger en anden creme, slÄr jeg ud (har bl.a. prÞvet Avene).
Der er jo ikke noget i de cremer du nÊvner, der decideret forhindrer uren hud. Men det er nogle meget milde produkter, hvilket er godt hvis man f.eks nemt fÄr irriteret hud eller har allergier.
Med Dalacin'en er min hud pÄ normalniveau, med et par menstruationsbumser, men ellers ikke noget.
Ulempen ved Dalacin er at den er antibakteriel (hvilket jo ogsÄ er fordelen), sÄ man kan ikke undgÄ at fÄ en minimal mÊngde antibiotika i kroppen. Det er dog pÄ et niveau hvor man f.eks godt mÄ amme. Men jeg vil helst holde min krop helt fri for den slags - i det her tilfÊlde har jeg dog valgt at gÄ pÄ kompromis.

Anmeld
Citér