Erfaringer med 2 børn i samme institution?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. maj 2015

LouiseEm

StineW79 skriver:

Jeg tænker ik det burde blive et problem. Jeg syntes hurtig at børn lære at der er forskel, og når nu det andet barn ska hentes af far, så er det jo den forklaring man gir barnet.

Feks så de dage, hvor den ene ska hentes før den anden, siger man aftnen før, at i morgen der kommer mor og henter X, fordi Y bliver hentet af sin far. Og hvis det feks er en fast dag i ugen at Y bliver hentet af far, så lære de hurtigt rutinen, tror jeg! Vh stine

Tror ikke man kan sige til en baby på 9-10 måneder at "imorgen henter far dig" og så forstår han det.......

Men jeg tror du har ret i at det bare er en overgang  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. maj 2015

LouiseEm

lineog4 skriver:

Mine har gået i samme institution og det var en kæmpe fordel på mange mange områder. Men en ulempe var netop, at jeg ikke bare kunne hente kun den ene tidligt, det kunne mit hjerte simpelthen ikke bære, hvis den ene opdagede jeg gik - bare muligheden gjorde jeg aldrig gjorde det. 

Så må indrømme jeg nok havde taget to forskellige institutioner når situationen er sådan. Vil der aldrig også være en omvendt, altså at storebror skal hentes af sin far, og du skal tage lillebror tidligt med hjem?

Storebror har ingen far. Endnu en grund til at jeg overvejer at ville have lillebror i en anden. Synes det er synd for storebror at han konstant konfronteres med, at lillebror har en far og det har han ikke. Selvfølgelig bliver han også konfronteret men det når de andre børn bliver hentet af deres fædre, men det er noget andet med hans lillebror. Den er svær for ham at sluge at hans lillebror har en far, men han har ingen. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.