Erfaringer med 2 børn i samme institution?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Hvad ville i gøre?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

1.127 visninger
11 svar
8 synes godt om
6. maj 2015

LouiseEm

Hej alle, 

Min yngste søn skal starte i vuggestue til august.  Vi står som nr. fem på venteliste og regner meget med at få ham ind i samme institution som min ældste søn som går i børnehave.  Nu er situationen bare den, at storebror og lillebror ikke har samme far, og indimellemvil jeg hente storebror uden at tage lillebror med hjem, fordi far skal hente, og jeg er i tvivl om han vil blive ked af det, eller om man kan undgå at støde ind i ham. Jeg vil ikke gøre nogle af mine børn kede af det, og jeg synes også at det er tarveligt overfor storebror at skulle snige os rundt, jeg mener, det er jo trods alt hans børnehave, han var der først. Hvad ville i gøre? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. maj 2015

RGN

Profilbillede for RGN

Jeg ville vælge samme institution og den dag lillebror bliver hentet af far, ville jeg så sørge for at hente storebror, når lillebror var taget hjem.

Anmeld Citér

7. maj 2015

LouiseEm

RGN skriver:

Jeg ville vælge samme institution og den dag lillebror bliver hentet af far, ville jeg så sørge for at hente storebror, når lillebror var taget hjem.

Det har jeg tænkt på, men det kan ikke lade sig gøre, da far henter sent da han har butik Desuden er disse dage tit de dage hvor jeg vælger at hente den store tidligt, da det er vores hyggedage, hvor vi er alene. 

Anmeld Citér

7. maj 2015

StineW79

Profilbillede for StineW79

Jeg tænker ik det burde blive et problem. Jeg syntes hurtig at børn lære at der er forskel, og når nu det andet barn ska hentes af far, så er det jo den forklaring man gir barnet.

Feks så de dage, hvor den ene ska hentes før den anden, siger man aftnen før, at i morgen der kommer mor og henter X, fordi Y bliver hentet af sin far. Og hvis det feks er en fast dag i ugen at Y bliver hentet af far, så lære de hurtigt rutinen, tror jeg! Vh stine

Anmeld Citér

7. maj 2015

Sitrani

LouiseEm skriver:

Hej alle, 

Min yngste søn skal starte i vuggestue til august.  Vi står som nr. fem på venteliste og regner meget med at få ham ind i samme institution som min ældste søn som går i børnehave.  Nu er situationen bare den, at storebror og lillebror ikke har samme far, og indimellemvil jeg hente storebror uden at tage lillebror med hjem, fordi far skal hente, og jeg er i tvivl om han vil blive ked af det, eller om man kan undgå at støde ind i ham. Jeg vil ikke gøre nogle af mine børn kede af det, og jeg synes også at det er tarveligt overfor storebror at skulle snige os rundt, jeg mener, det er jo trods alt hans børnehave, han var der først. Hvad ville i gøre? 

Jeg ville helt klart vælge samme institution! Og så hente storebror når den lille evt. sover til middag eller lign. Hvis ikke det kan times, skulle  det undre mig, hvis ikke du ku lave en aftale med pædagogerne om, at de lige underholder lillebror inde på hans stue imens du henter storebror.... på den måde lider Ingen nød..... 

Anmeld Citér

7. maj 2015

lineog4

Mine har gået i samme institution og det var en kæmpe fordel på mange mange områder. Men en ulempe var netop, at jeg ikke bare kunne hente kun den ene tidligt, det kunne mit hjerte simpelthen ikke bære, hvis den ene opdagede jeg gik - bare muligheden gjorde jeg aldrig gjorde det. 

Så må indrømme jeg nok havde taget to forskellige institutioner når situationen er sådan. Vil der aldrig også være en omvendt, altså at storebror skal hentes af sin far, og du skal tage lillebror tidligt med hjem?

Anmeld Citér

7. maj 2015

(august)

Vi har samme institution til vores 3 og hvis vi af den ene eller anden grund kun skal hente den ene siger vi det til personalet også sørger de for at de andre ikke er der. Havde nr 2 og 3 på samme stue også kom en af dem på besøg på en anden stue hvis jeg kun skulle hente den ene. Det har aldrig været et problem og personalet har været fuldt forstående. 

Stemmer helt klart for samme institution. 

Anmeld Citér

7. maj 2015

Bebsen

Min søn har en lillesøster hos sin far, da hun sku starte i bh startede hun i den samme som min søns, jeg var noooget bekymret af samme grunde som dig, men det er gået rigtigt fint og de har haft glæde af at se hinanden mere (hun er desværre blevet flyttet i en anden pga praktiske årsager).

Anmeld Citér

7. maj 2015

Ciss

Mine to har gået i samme institution. De har haft enorm glæde af hinanden der, så jeg tænker, at fordelene opvejer ulemperne. Nogen gange har jeg måttet hente den ene først - f eks for en kontrol hos lægen eller lignende. Da har jeg snakket med personalet først så de er klar til at aflede/tage sig af den anden, når jeg kommer. Jeg har i tillæg altid sagt til børnene, når jeg afleverede dem, hvordan det kom til at blive den dag, så det er aldrig kommet som et chock for dem. Det er gået rigtig fint.

Anmeld Citér

7. maj 2015

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller

Mine gik også i samme institution, og når den ældstes far (ikke samme far) skulle hente hende, sagde jeg det til personalet, så de kunne underholde min søn, og han ikke opdagede, at hun blev hentet tidligere. 

Det var aldrig et problem for dem, men jeg synes, det ville have været vildt besværligt at have to forskellige institutioner blot pga de dage.

Min datter går i skole nu, og min søn går i bh lige ved siden af (man skal igennem skolegården for at komme hen til børnehaven), og f.eks i tirsdags, da min søn blev ringet hjem syg, og jeg så min datter i skolen, forstod hun også, at han skulle hjem, men hun skulle blive i skolen, til dagen var slut. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.