Billigt bryllup - 4 mdr planlægning - HJÆÆÆLP

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. maj 2015

Skouboe

Anonym skriver:

Hvad lavede i af mad? Det skal gerne være noget der kan laves i forvejen, tænker at man evt kunne lave forret og dessert så det bare skal anrettes, også kunne vi godt tænke os buffet, som bare skal varmes op

Hvad med at lave en buffet med både ting der kan spises som både forret og hovedret sammen, og så lade bryllupskagen være desserten?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. maj 2015

Anonym trådstarter

Skouboe skriver:

Hvad med at lave en buffet med både ting der kan spises som både forret og hovedret sammen, og så lade bryllupskagen være desserten?

men ville det blive billigere og lettere, end at dele det op, tror du?

Anmeld Citér

7. maj 2015

Fremad

Du kan allerede nu skrive/ringe til den valgte ønskede kirke og få en snak med præsten om hvornår de har tid...og så forklare dem hvordan det hele forholder sig... Og så er næste skridt lokaler... Be gerne præsten om 2 mulige datoer...

Vores præst var rigtig hjælpsom...

Anmeld Citér

7. maj 2015

Beem82

Ang blomster så rydede jeg et hjørne i haven og lavede et blomsterbed med alt muligt forskelligt og masser af det så der var noget at tage af til brylluppet på trods af grotid/tørke/manglende sol osv. Det gav utroligt flotte buketter til bordet for max 150kr. 

Jeg fik gennem min-mave kontakt til to konditorstuderende, der lavede en fantastisk bryllupskage til rigtig god pris. Og fandt venner og veninder, der ville hjælpe med at bage småkager og pindemadder til receptionen hvis de bare fik udgifterne dækket.

Musik var et usb stik fra en kammerat, der arbejder med diskoteker.

Og vi lærte bryllupsdansen af min svigerinde, der går til dans.

Øvrigt pynt til bordet fandt jeg tilfældigvis på tilbud i Ikea og servietter fik jeg til billig penge i Dagrofa.

Det kan iøvrigt godt betale sig at handle ind i Metro/Dagrofa (hvis du kan skaffe et kundekort), men hold øje for mange ting koster mindst det samme som i butikkerne. Fokuser på tilbud!

Nu ved jeg ikke hvor du bor, men der er også Grønttorvet i Kbh, hvor man som alm kunde kan komme ind og handle én time én gang om ugen (mener det var torsdag eller fredag kl 9-10, kan finde ud af det hvis det er) til engros priser og det er både blomster og frugt/grønt. Det kan i den grad svare sig!

Kort fortalt så gælder det om at spørge spørge spørge. Der er altid nogen der kender en kok/konditor/musiker/fotograf osv.

Og så mærk efter, måske er det ikke så vigtigt med den og den detalje, når bare det bliver en smuk dag med din familie om dig. Jeg ville også gøre alt så perfekt og var ved at knække nakken på det. Men så skar jeg - godt hjulpet af min dejlige mand - mange ting væk (det er også gerne disse ekstra ting som folk enten ikke lægger mærke til alligevel eller som alligevel fejler) og havde en helt perfekt dag som jeg kunne nyde fordi alt var så let og ligetil.

Stort tillykke!

Og kæmpe kram, er ked af din far er så syg 

Anmeld Citér

7. maj 2015

Anonym trådstarter

sscm skriver:

Du kan allerede nu skrive/ringe til den valgte ønskede kirke og få en snak med præsten om hvornår de har tid...og så forklare dem hvordan det hele forholder sig... Og så er næste skridt lokaler... Be gerne præsten om 2 mulige datoer...

Vores præst var rigtig hjælpsom...

Det vil jeg gøre, tak for rådet...

synes det er svært at finde ud a hvor jeg skal starte, når jeg har fire måneder i stedet for ca et år, som de fleste bruger

Anmeld Citér

7. maj 2015

Anonym trådstarter

Beem82 skriver:

Ang blomster så rydede jeg et hjørne i haven og lavede et blomsterbed med alt muligt forskelligt og masser af det så der var noget at tage af til brylluppet på trods af grotid/tørke/manglende sol osv. Det gav utroligt flotte buketter til bordet for max 150kr. 

Jeg fik gennem min-mave kontakt til to konditorstuderende, der lavede en fantastisk bryllupskage til rigtig god pris. Og fandt venner og veninder, der ville hjælpe med at bage småkager og pindemadder til receptionen hvis de bare fik udgifterne dækket.

Musik var et usb stik fra en kammerat, der arbejder med diskoteker.

Og vi lærte bryllupsdansen af min svigerinde, der går til dans.

Øvrigt pynt til bordet fandt jeg tilfældigvis på tilbud i Ikea og servietter fik jeg til billig penge i Dagrofa.

Det kan iøvrigt godt betale sig at handle ind i Metro/Dagrofa (hvis du kan skaffe et kundekort), men hold øje for mange ting koster mindst det samme som i butikkerne. Fokuser på tilbud!

Nu ved jeg ikke hvor du bor, men der er også Grønttorvet i Kbh, hvor man som alm kunde kan komme ind og handle én time én gang om ugen (mener det var torsdag eller fredag kl 9-10, kan finde ud af det hvis det er) til engros priser og det er både blomster og frugt/grønt. Det kan i den grad svare sig!

Kort fortalt så gælder det om at spørge spørge spørge. Der er altid nogen der kender en kok/konditor/musiker/fotograf osv.

Og så mærk efter, måske er det ikke så vigtigt med den og den detalje, når bare det bliver en smuk dag med din familie om dig. Jeg ville også gøre alt så perfekt og var ved at knække nakken på det. Men så skar jeg - godt hjulpet af min dejlige mand - mange ting væk (det er også gerne disse ekstra ting som folk enten ikke lægger mærke til alligevel eller som alligevel fejler) og havde en helt perfekt dag som jeg kunne nyde fordi alt var så let og ligetil.

Stort tillykke!

Og kæmpe kram, er ked af din far er så syg 

Tusind tak for dine gode råd, ved min moster har kort til metro, men de er vidst lukket? 

Kender en kok, ved ikke hvor billigt hun laver maden, men det kunne være en god ide at spørge hende...

og tak, det er ganske forfærdeligt, håber bare vi kan må at opfylde et af hans ønsker inden vi mister ham... Han er slet ikke gammel nok til at skulle dø nu 

Anmeld Citér

7. maj 2015

mortilfreja

Hvad lavede i af mad? Det skal gerne være noget der kan laves i forvejen, tænker at man evt kunne lave forret og dessert så det bare skal anrettes, også kunne vi godt tænke os buffet, som bare skal varmes op

Vi fik tun mousse på salatbund til forret, som jeg selv lavede nogle dage i forvejen.

Hovedretten var buffet med kalvefilet(ofte på tilbud), glaseret skinke(Kogte skinkerne et par dage før så de bare skulle glaseres og varmes i ovnen/grillen på dagen. Dertil flødekartofler, kold kartoffelsalat, broccolisalat, alm. salat og flutes.

Desserten var hjemmelavet is(lavet et par uger før) med chokolade og karamelsovs, vafler og frugt skåret i tern.

Til kaffen var der quality street chokolade(købt billigt i Tyskland) og hjemmelavet stor lagkage.
Drikkevarer købte vi i Tyskland

Anmeld Citér

7. maj 2015

Anonym trådstarter

mortilfreja skriver:

Vi fik tun mousse på salatbund til forret, som jeg selv lavede nogle dage i forvejen.

Hovedretten var buffet med kalvefilet(ofte på tilbud), glaseret skinke(Kogte skinkerne et par dage før så de bare skulle glaseres og varmes i ovnen/grillen på dagen. Dertil flødekartofler, kold kartoffelsalat, broccolisalat, alm. salat og flutes.

Desserten var hjemmelavet is(lavet et par uger før) med chokolade og karamelsovs, vafler og frugt skåret i tern.

Til kaffen var der quality street chokolade(købt billigt i Tyskland) og hjemmelavet stor lagkage.
Drikkevarer købte vi i Tyskland

Det er lige præcis sådan noget mad jeg godt kunne tænke mig. Er ikke til gourmet mad... 

Det skal være enkelt og nede på jorden

Anmeld Citér

7. maj 2015

Skouboe

Anonym skriver:

men ville det blive billigere og lettere, end at dele det op, tror du?

Ja, det er jeg sikker på at det ville. Der er færre ting, der skal laves og holdes styr på og I slipper for at købe dessert også.

Anmeld Citér

7. maj 2015

MM00

Anonym skriver:

Drikkevarer fra Tyskland havde jeg tænkt, og da jeg er gravid (og fattig ) tænker jeg kun at købe øl, vin og vand, måske lidt cider, kan man godt tillade sig det?

god ide at gå i søstrene grene, det havde jeg ikke lige tænkt på...

Vil bare gerne have det så perfekt som muligt, min mor har nemlig være efter mig med at jeg ikke skal lave et halvfærdigt lynbryllup, for det ved hun godt jeg ikke ønsker, så skal se hvordan jeg kan få hvad jeg ønsker uden at blive ruineret

Jeg synes øl, vand, vin og cider er fint. Herhjemme kan du nogle få sådan nogle flasker ligesom sodavand med cider til 10 kr der er ikke så meget alkohol i, men det jo også et bryllup.

Tænker i måske kunne bruge cider til velkomstdrink, så kunne folk få et par flasker vin pr bord også er der øl, vand og cider. 

Fandt lige de her sidder med invitationer

http://www.romanceshop.dk/index.aspx?type=filter

http://www.inviterdesign.dk/default.aspx?page=0&action=ShowCards&command=Alle&type=Bryllupskort&typ=brollopskort

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.