Billigt bryllup - 4 mdr planlægning - HJÆÆÆLP

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.724 visninger
27 svar
2 synes godt om
6. maj 2015

Anonym trådstarter

Har haft oprettet et par tråde om min far som er meget syg, og at jeg brændende ønsker at han kan følge mig op ad kirkegulvet. 

Vi har dog nu fundet ud af at vi nok ikke har ham så lang tid som først håber  men ved det er noget han bekymre sig meget om, om han når at følge sine piger op ad gulvet, derfor vil vi gøre et forsøg.

min kæreste og jeg har været sammen i mange år, så det ville nok komme snart alligevel. Vi snakker om at blir gift i september (så er vi ude af højsæsonen for bryllupper og har måske en chance for at få drømme kirken)

det vi dog er hæmmet lidt af er at vi begge studere, så økonomien er meget begrænset, ved ikke om det er muligt for os at låne lidt i banken, men tvivler.

jeg er gravid og har fundet en flot kjole til 1100kr, ringe har vi fundet til omring 2000kr for vore begge, vi ønsker en stille og rolig havefest og har fundet et telt vi kan leje med gulv til 2700kr. Det er hvad tankerne har været på indtil nu, vi kender en dygtig amatør fotograf som jeg er sikker på vil tage billeder gratis, samt min onkel har en fantastisk gammel bil, som mine forældre selv blev kørt i til dere bryllup, som jeg ved han vil køre for os gratis.

Der ud over havde jeg tænkt at bestille mad fra kokkens buffet som koster 200kr kuverten for fire retter og en flaske vin pr kuvert, dette er dog en post på ca 10.000kr som er svær at finde penge til, men ønsker heller ikke at skulle stå og stresse over maden heller... Og ved ikke hvor meget billigere man selv kan lave en nogenlunde anstændig menu, inkl vin?

så nu, de damer, alle gode råd til hvor jeg starter og hvordan det gøres på den billigste måde er kærkommen, invitationer har jeg også kigget på et billigt sted (mener det blev 4-500kr, hvilket jeg ikke er sikker på jeg selv kunne lave det billigere) 

blomster mangler jeg, nogle gode råd der? Læste om en hvor alle gæster medbragte deres yndlings blomst og en blomsterbinding lavede buketten på stedet, men kender ingen der er dygtig til blomster.

Kage mangler jeg (tænker at finde en billigt her inde)

puuh er helt stresset, hvad mangler jeg mere og hvordan ordner jeg det billigt

beklager det blev noget rodet

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. maj 2015

MM00

Jeg vil lige komme med nogle få råd så evt kunne spare mere.

Invitationer kan i lave i Word og print ud selv. (hvis i kender en der skrap til det der med computer eller selv er så er det nemt) 

Lokale, kunne i holde det ved noget familie eller venner

Blomster, ofte kan du få nogle pæne roser til fx 25 kr i et supermarked og evt pluk noget grønt i naturen

Gæster, nu ved jeg ikke hvor mange der skal med, men man kan altid overveje engang til om det skal være det helt store eller lidt mindre 

Mad, hvis i kunne undvære flere retters menu så kunne i måske finde det billigere andre steder eller i kunne lave nogle lette retter selv med hjælp 

Drikkevarer, kører til Tyskland og hent det 

Bordkort og pynt kig i Søsterne Grene og tiger de har ofte en masse finde ting 

Held og lykke med jeres stor dag :-) 

Anmeld Citér

7. maj 2015

Janey

Profilbillede for Janey

Jeg tror, det er svært at gøre det ret meget billigere. Jeg vil dog anbefale dig også at spørge eksperterne på bryllupsklar.dk/forum. Der er mange derinde med de helt store bryllupper, men der er rigtig mange eksperter, der er blevet hængende efter deres bryllup og har mange gode råd til at gøre det billigt.

Anmeld Citér

7. maj 2015

mortilfreja

Hvor mange skal i være til festen?

Anmeld Citér

7. maj 2015

Anonym trådstarter

Umiddelbart 48, inkl os selv, men kan måske skære lidt ned, men vi har bege store familier...

Anmeld Citér

7. maj 2015

Anonym trådstarter

mortilfreja skriver:

Hvor mange skal i være til festen?

Glemte at citere, svaret står oven over

Anmeld Citér

7. maj 2015

Anonym trådstarter

Janey skriver:

Jeg tror, det er svært at gøre det ret meget billigere. Jeg vil dog anbefale dig også at spørge eksperterne på bryllupsklar.dk/forum. Der er mange derinde med de helt store bryllupper, men der er rigtig mange eksperter, der er blevet hængende efter deres bryllup og har mange gode råd til at gøre det billigt.

Tusind tak for rådet, det vil jeg helt sikkert kigge på. man har jo nogle drømme om hvordan det gerne skulle være

Anmeld Citér

7. maj 2015

Anonym trådstarter

T10 skriver:

Jeg vil lige komme med nogle få råd så evt kunne spare mere.

Invitationer kan i lave i Word og print ud selv. (hvis i kender en der skrap til det der med computer eller selv er så er det nemt) 

Lokale, kunne i holde det ved noget familie eller venner

Blomster, ofte kan du få nogle pæne roser til fx 25 kr i et supermarked og evt pluk noget grønt i naturen

Gæster, nu ved jeg ikke hvor mange der skal med, men man kan altid overveje engang til om det skal være det helt store eller lidt mindre 

Mad, hvis i kunne undvære flere retters menu så kunne i måske finde det billigere andre steder eller i kunne lave nogle lette retter selv med hjælp 

Drikkevarer, kører til Tyskland og hent det 

Bordkort og pynt kig i Søsterne Grene og tiger de har ofte en masse finde ting 

Held og lykke med jeres stor dag :-) 

Drikkevarer fra Tyskland havde jeg tænkt, og da jeg er gravid (og fattig ) tænker jeg kun at købe øl, vin og vand, måske lidt cider, kan man godt tillade sig det?

god ide at gå i søstrene grene, det havde jeg ikke lige tænkt på...

Vil bare gerne have det så perfekt som muligt, min mor har nemlig være efter mig med at jeg ikke skal lave et halvfærdigt lynbryllup, for det ved hun godt jeg ikke ønsker, så skal se hvordan jeg kan få hvad jeg ønsker uden at blive ruineret

Anmeld Citér

7. maj 2015

mortilfreja

Anonym skriver:

Umiddelbart 48, inkl os selv, men kan måske skære lidt ned, men vi har bege store familier...

Vi har lige holdt konfirmation med 44 gæster og vi lavede alt maden selv  3 retter plus kaffe og lækker kage for ca 3500 kr så det kan bestemt godt lade sig gøre at holde et pænt budget 

Alternativt kan man jo nøjes med at holde en lille reception med snitter, vin og øl 

Anmeld Citér

7. maj 2015

Anonym trådstarter

mortilfreja skriver:

Vi har lige holdt konfirmation med 44 gæster og vi lavede alt maden selv  3 retter plus kaffe og lækker kage for ca 3500 kr så det kan bestemt godt lade sig gøre at holde et pænt budget 

Alternativt kan man jo nøjes med at holde en lille reception med snitter, vin og øl 

Hvad lavede i af mad? Det skal gerne være noget der kan laves i forvejen, tænker at man evt kunne lave forret og dessert så det bare skal anrettes, også kunne vi godt tænke os buffet, som bare skal varmes op

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.