sprogvurdering

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.256 visninger
31 svar
35 synes godt om
6. maj 2015

M &.I

Ja jeg fik et brev hvor vi skal møde op , de skal sprogvurdering om mit barn kan dansk end anden sprog fordi han ikke går i vuggestuen, han bliver 3 om en månede og efter sommer skal han i børnehave. 

Min søn er lærenem og han kan sige lidt af hvert på dansk men ikke meget. 

Vi taler andet sprog med ham end dansk, og jeg har for et år siden fortrudt hvorfor jeg ikke taler dansk med ham. 

Sundhedssplejeske sagde ) LÆR HAM IKKE DANSK HAN SKAL LÆRE JERES SPROG FØRST NÅR HAN SKAL I BØRNEHAVEN LÆRE HAN MERE OG MERE ) 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. maj 2015

Mor1986

A&M skriver:

Ja jeg fik et brev hvor vi skal møde op , de skal sprogvurdering om mit barn kan dansk end anden sprog fordi han ikke går i vuggestuen, han bliver 3 om en månede og efter sommer skal han i børnehave. 

Vi taler andet sprog med ham end dansk, og jeg har for et år siden fortrudt hvorfor jeg ikke taler dansk med ham. 

Sundhedssplejeske sagde ) LÆR HAM IKKE DANSK HAN SKAL LÆRE JERES SPROG FØRST NÅR HAN SKAL I BØRNEHAVEN LÆRE HAN MERE OG MERE ) 

Tro mig når han kommer i børnehave skal der nok ske en masse. Vores datter er begyndt at tale helt vildt efter hun er kommet i børnehave og der er kommet en masse ord på nu. Hun har kun gået der en måned

Anmeld Citér

6. maj 2015

Panther

Profilbillede for Panther
A&M skriver:

Ja, jeg ville også mene, at det er bedre, at han lærer Jeres modersmål i hjemmet. Dansk skal han nok lære. Børn i den alder er meget lærenemme, og det kommer til at gå hurtigt lige pludselig, når han kommer i børnehave!

Anmeld Citér

6. maj 2015

M &.I

Mor1986 skriver:

Tro mig når han kommer i børnehave skal der nok ske en masse. Vores datter er begyndt at tale helt vildt efter hun er kommet i børnehave og der er kommet en masse ord på nu. Hun har kun gået der en måned

Ej hvor dejligt 

min søn lære hurtigt jeg bare lidt nervøs hvordan han skal kommunkere med pædagoger og børnen

Anmeld Citér

6. maj 2015

M &.I

PUHK skriver:

Ja, jeg ville også mene, at det er bedre, at han lærer Jeres modersmål i hjemmet. Dansk skal han nok lære. Børn i den alder er meget lærenemme, og det kommer til at gå hurtigt lige pludselig, når han kommer i børnehave!

Ja jeg vil så gerne have han lære dansk , glæder mig bare til han skal i børnehave og komme hjem med nyt sprog  

Anmeld Citér

6. maj 2015

jenny4

A&M skriver:

Ja jeg vil så gerne have han lære dansk , glæder mig bare til han skal i børnehave og komme hjem med nyt sprog  

Hvilket sprog taler i derhjemme? I kunne måske så småt begynde at lære ham nogle nyttige danske ord også..

Anmeld Citér

6. maj 2015

EKAB

Profilbillede for EKAB

Hvorfor taler I ikke dansk derhjemme?

Anmeld Citér

6. maj 2015

M &.I

jenny4 skriver:

Hvilket sprog taler i derhjemme? I kunne måske så småt begynde at lære ham nogle nyttige danske ord også..

Han er begyndt småt at lære dansk

Anmeld Citér

6. maj 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Jeg har været i praktik i en børnehave hvor der var flere børn som startede uden at kunne et ord dansk - de lærte sproget lynhurtigt. 

Det er bedst at lære barnet det sprog du/I selv taler bedst, hvilket jeg går ud fra er jeres modersmål hvis I ikke taler det sprog, som falder Jer naturligt, kan samtalen blive besværlig for dig, hvilket kan påvirke samtalen med dit barn. 

Anmeld Citér

6. maj 2015

M &.I

EBK skriver:

Hvorfor taler I ikke dansk derhjemme?

Jeg skrev derop at sunhedsplejske mener han skal lære vores sprog først og sagde nej til dansk , jeg var ny mor og var dum. Jeg fulgt bare efter hendes råd. 

Hun mente han kan lære dansk som 3 år. 

Lære ham dansk nu , han begynder kun små ord ikke hele sætning. Da jeg mener han taler godt vores sprog synes jeg det er på tiden han lære dansk. 

sundhedspersonale kom på besøge var da han var 2,6 år og hun mente stadig han ikke skal lære dansk. 

Det var hendes sidste besøg hun er på pension nu. Så jeg står her og bekymre mig. Selvom hun hele vejen igennem set mit barn udvikler mener hun han er dygtigt og lære meget hurtig. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.