Hvad sover jeres babyer i?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.594 visninger
13 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
5. maj 2015

Kiks

Vi har en dreng på 10 mdr. som generelt er meget varm. Han smider dynen af sig om natten, og af den årsag har der ikke været tvivl om, at han her i vinter har sovet med enten langærmet natdragt med fod i eller sokker og natdragt. Vi har en enkelt gang prøvet at tage sokkerne af ham og håbet dynen måske ikke røg af, men det gjorde den, og fødderne var helt kolde. 

Nu nærmer sommeren sig, og vi er lidt rådvilde omkring, hvad han efterhånden skal sove i, for det bliver jo kun varmere - samtidig smider han dynen, og vi tænker, om han bliver for kold med bar hud. Vi har købt en silkedyne, og det har været guld værd med varmen, og den bliver lidt oftere på end før. Vi skal til at investere i den næste størrelse tøj og vil derfor gerne spørge alle jer forældre, hvad jeres børn sover i og om I har guldkorn til os

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. maj 2015

Blop2

Vores datter på snart 9 måneder, smider os dynen af sig hele tiden.

Har lige købt nyt nattøj og har valgt to delt. På nuværende tidspunkt ligger hun i begge dele, men uden strømper. Når det så bliver varmere vil hun kunne ligge i kun trøjen eller bukserne. 

Bliver der tropenætter er det selvfølgelig kun i undertøj.

Anmeld Citér

5. maj 2015

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Vores datter på også 10 mdr smider også konsekvent dynen. Vi er begyndt at ligge junior dynen ned i tremmesengen. Den er sværere for hende at sparke af.

Men nu sover hun også i natdragt med fødder. Tænker at blive ved med det og så bare regulere varmen i soveværelset hvis I kan. Lufte ud i længere tid inden sengetid. 

Når det så bliver endnu varmere, ja så en body eller heldragt med 3/4 fødder/ærmer og så bare sørge for at temperaturen er efter det. 

men ja.. Det er lidt svært... Selv når de smider tæpper og andet. 

Anmeld Citér

5. maj 2015

Mor11

Profilbillede for Mor11

Lige nu : dragt med fødder.

når det bliver varmere : dragt med korte arme og ben eller kortærmet body. 

Anmeld Citér

5. maj 2015

EKAB

Profilbillede for EKAB

Min dreng på 7 mdr. Sover i langærmet body og strømpebukser. 

Næste størrelse bliver todelt nattøj.

til sommer regner jeg med, at han bare får en kortærmet body på.

Anmeld Citér

5. maj 2015

Emisoph

Min datter på 8 måneder sover i natdragt med fødder. Og konsekvent uden dyne.

Gennem vinteren har vi så bare sørget for at justere temperaturen i soveværelset og evt givet en kortærmet body indenunder.

Regner med at hun bare kommer i 3/4 dragt eller kort dragt med tiden, og så bare ble hvis det bliver tropenætter

Anmeld Citér

5. maj 2015

årgang84

Profilbillede for årgang84

Pt i langærmet body og strømpebukser oftest. Hun sover i en sove " pose " dem der man lyner på. 7 måneder hun har altid kæmpet med dynen og den er altid endt over hovedet gav hende vil urolig søvn posen giver ro. 

Begge mine " lukker " ned om natten og kan næsten ikke klædes nok på. 

Anmeld Citér

5. maj 2015

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Lige nu en l.æ. Body. Dynen ryger af lige om lidt selvom jeg lige har givet hende den på.

Hun giver dog lyd fra sig hvis hun bliver alt for kold og såfår hun dynen på igen.

Hun beholder dog oftere dynen på når hun kun har body på. Ellers sover hun i heldragt uden fødder og bliver ikke kold selvom hun smider dynen. 

Anmeld Citér

6. maj 2015

Zenia's mor

Min datter på snart 7 måneder sover i langærmet body og strømperbukser også en dyne og hvis det er for varm for hende så for hun et tæppe over sig også fjerner jeg hendes dyne 

Anmeld Citér

6. maj 2015

April-baby

Min datter på tre uger sover med bare ble eller kort ærmet body (:

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.