Weeee min dreng uden ble

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.525 visninger
13 svar
14 synes godt om
5. maj 2015

M &.I

Jaaaa weeeee min dreng er 2,10 og har fjernet ble, han klar sig fint og gå selv på wc. 

Men spørgesmål er, er det normal han leger med tissemand?? 

Han vil ikke have bukser og bliver ved med at røre ved det ... 

Igår var vi hos min mor og han han stod foran os og trak han sin bukser ned og viser min mor hans tissermand. 

Min mor gik i chok hun har ikke oplevet med min søsters søn. 

Så jeg forklar min søn han ikke må gøre foran andre . 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. maj 2015

jenny4

A&M skriver:

Jaaaa weeeee min dreng er 2,10 og har fjernet ble, han klar sig fint og gå selv på wc. 

Igår var vi hos min mor og han han stod foran os og trak han sin bukser ned og viser min mor hans tissermand. 

Din søn er på ingen måder gammel nok til at forstå at han ikke må pille. Højst sandsynligt synes han bare det er rart på lige fod med hvis du klør i et myggestik. Det eneste du kan forsøge at lære ham er, at hvis han vil pille så er det på værelset eller badeværelset fordi I andre ikke "gider" se ham uden bukser. Det går nok også over - lige nu er der bare en nyhedsværdi fordi tissemanden endelig er sluppet ud af bleen..

Anmeld Citér

5. maj 2015

M &.I

jenny4 skriver:

Din søn er på ingen måder gammel nok til at forstå at han ikke må pille. Højst sandsynligt synes han bare det er rart på lige fod med hvis du klør i et myggestik. Det eneste du kan forsøge at lære ham er, at hvis han vil pille så er det på værelset eller badeværelset fordi I andre ikke "gider" se ham uden bukser. Det går nok også over - lige nu er der bare en nyhedsværdi fordi tissemanden endelig er sluppet ud af bleen..

Men hvad så med børnehave?

er nervøs over det 

Anmeld Citér

5. maj 2015

jenny4

A&M skriver:

Men hvad så med børnehave?

er nervøs over det 

Det er de så vant til at håndtere. Tag en snak med dem om at han gør det hjemme, og hør om de ikke er enige i hvordan i tackler det. Det gør det nemmere for din dreng hvis det er samme budskab han får.

og der er altså intet i vejen med at han piller. Det er noget vi voksne forbinder med noget andet..

Anmeld Citér

5. maj 2015

M &.I

jenny4 skriver:

Det er de så vant til at håndtere. Tag en snak med dem om at han gør det hjemme, og hør om de ikke er enige i hvordan i tackler det. Det gør det nemmere for din dreng hvis det er samme budskab han får.

og der er altså intet i vejen med at han piller. Det er noget vi voksne forbinder med noget andet..

Ok tak for svaret

Anmeld Citér

6. maj 2015

Os&lilledig

Det er der slet ikke noget unormalt i. Det handler blot om at korrigere dem til hvornår det er passende. Du vil opleve det igen og igen med andre ting. Vores datter 5,5 år, snakker om pik, tissekone, bolle, banan i numse med mere.. Det har hun lært i børnehaven. Så snakker vi pænt om hvad det er på børne sprog og at det er yderst grimt at gå at sige. Hun var også i en "thi hi.. Babse periode".. De har jo en naturlig seksualitet som meget hurtig findes interessant. Så din lille fyr er ikke unormal

Anmeld Citér

6. maj 2015

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
A&M skriver:

Gik din mor i chok? DET chokerer ærlig talt mig langt mere end det at en lille dreng vil pille ved sin tissetrold - det er heeeeelt normalt. Og du skal da ikke være bekymret over hvad personalet i Bh tænker - de er SÅ vant til det.

Anmeld Citér

6. maj 2015

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman

Sådan er det og have en søn. Min søn har den i hånden konstant : ) han snakker også til den som det var et menneske. Nå ? Skal du af med noget vand. Skynd dig så løber vi. Osv han er snart 5. 

Anmeld Citér

6. maj 2015

årgang84

Profilbillede for årgang84

Herhjemme har vi lavet den aftale hvis der skal kigges røres pilles er det ude på badeværelset. 

Sønnike er tre år og ved nu sagtens det er badeværelset. For små 6 måneder siden blev han opmærksom hvis den " voksede" så tøffede han Afsted. Som voksen kan man godt trække på smile båndet em del gange. 

At børn piller er naturligt i mine øjne men ligeså naturligt er det også at guide :-) 

Hader dog når voksne mænd ikke fatter at klø pille justere tælle mønster m.m lidt mindre iøjefaldende. ;-) 

Anmeld Citér

6. maj 2015

jenny4

Fik dU snakket med børnehaven?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.